septembrie 24, 2021

Obiectiv Jurnalul de Tulcea – Citeste ce vrei sa afli

Informații despre România. Selectați subiectele despre care doriți să aflați mai multe

Alimente bogate în vitamina B12: 7 alimente care vă oferă energie

Te simți letargic și letargic? Suferiți de pierderea poftei de mâncare? Lasă-ne să-ți spunem că aici corpul tău complet îți amintește de un nutrient important, care este Vitamina B12. Este unul dintre cei mai importanți nutrienți de care organismul nostru are nevoie pentru o funcționare activă. Până acum, trebuie să vă întrebați, care este tot acel nutrient? Vitamina B12, cunoscută și sub numele de cobalamină, este un nutrient esențial care ajută la creșterea metabolismului și la întărirea sistemului imunitar al organismului. Se găsește în mod natural în multe alimente derivate din plante, păsări de curte, fructe de mare și multe altele.

Citește și: 22 de tipuri de vitamine și minerale de care nu știi că are nevoie corpul tău

Cu toate acestea, vegetarienii sunt considerați expuși riscului de a dezvolta deficiență de vitamina B12 din cauza restricțiilor lor la consumul de păsări de curte și produse lactate. Potrivit dr. Ritika Smdar de la Max Healthcare, Saket, New Delhi, „vegetarienii sau veganii ar trebui să consulte un expert medical și, de asemenea, să ia multivitamine și suplimente B12 în mod regulat pentru a asigura funcționarea activă a corpului. În plus, alimentele îmbogățite cu vitamine cum ar fi (produse lactate) pot fi adăugate, de asemenea, tofu fără cereale etc.) în dieta dvs. vegană, zilnic. ”

Având în vedere importanța vitaminei B12 în organism, vă aducem o listă cu alimentele care sunt încărcate cu acest nutrient sănătos. Și cea mai bună parte este că aceste alimente sunt ușor disponibile acasă pentru consum zilnic. Citiți mai departe.

Iată o listă cu șapte alimente bogate în vitamina B12 pentru dumneavoastră:

1. pește

Peștele este o sursă bogată de vitamina B12. Puteți mânca ton, somon, sardine, păstrăv și multe altele. Conform USDA, o ceașcă sau 150 de grame de sardine scurse furnizează 554% din vitamina B12, iar somonul oferă o cantitate mare de proteine, cu aproximativ 40 de grame în jumătate de file (178 de grame).

READ  Rusia intenționează să lanseze propria stație spațială după retragerea din Stația Spațială Internațională

2. Lapte

Laptele este, de asemenea, o sursă excelentă de vitamina B12. De aceea, experții sugerează consumul zilnic de lapte pentru a preveni deficiența vitaminei B12. În plus, este, de asemenea, o sursă fiabilă de calciu și vitamina D. Vegetarienilor li se recomandă adesea să-l înlocuiască cu lapte de soia. Conform USDA, o cană de lapte de soia furnizează 45% din vitamina B12 recomandată.

Credit de imagine: iStock

3. Iaurt

Iaurtul este, de asemenea, cunoscut ca un alt produs lactat popular, care vă încarcă cu o cantitate bună de vitamina B12. Este, de asemenea, bogat în calciu, vitamina D și alte probiotice.

4 ouă

Iată că vine totul. Ouăle sunt o sursă excelentă de proteine ​​și vitamine complete – în special vitamina B12 și B2. Potrivit www.healthlinkbc.ca, două ouă mari, fierte, au aproape 1,6 mcg de vitamină B12.

m6tjcpro

5. Cereale fortificate

Cerealele îmbogățite sunt cea mai bună modalitate pentru vegetarieni de a-și lua zilnic aportul de vitamina B12. Vă întrebați ce sunt alimentele îmbogățite? Ei bine, fortificarea este procesul de adăugare a nutrienților în alimente care nu există deja. Alimentele precum cerealele, drojdia nutrițională și tofu sunt surse excelente de vitamina B12 pentru vegetarieni.

6. Pui

Pe lângă conținutul bogat de proteine, puiul conține și vitamina B12. Potrivit www.healthlinkbc.ca, 75 de grame de curcan prăjit sau pui vor satisface 0,3 mcg de vitamina B12.

Pui la grătar 625

7. Drojdie nutrițională

Aceasta este mâncarea preferată a tuturor vegetarienilor, în special a vegetarienilor. Este un ingredient popular, adesea utilizat în gătitul vegetarian, pentru a conferi mâncărurilor o aromă mai brânză și mai proaspătă. Conform USDA, 2 linguri sau 15 grame de drojdie nutritivă conțin până la 733% din valoarea zilnică pentru vitamina B12.

READ  Schimbările climatice: Studiul arată că cantitatea de căldură prinsă de Pământ s-a dublat în doar 15 ani

Este foarte important să alegeți sursele potrivite de vitamină și să le includeți în mod adecvat în dieta dumneavoastră. Dar amintiți-vă întotdeauna că moderarea este cheia. Mănâncă alimente sănătoase și păstrează-te în formă.

Declinare de responsabilitate: Acest conținut, inclusiv sfaturi, oferă numai informații generale. Nu este în niciun caz un substitut pentru o opinie medicală calificată. Consultați întotdeauna un specialist sau medicul dumneavoastră pentru mai multe informații. NDTV nu își asumă responsabilitatea pentru aceste informații.