mai 26, 2022

Obiectiv Jurnalul de Tulcea – Citeste ce vrei sa afli

Informații despre România. Selectați subiectele despre care doriți să aflați mai multe

Anxietatea epidemiologică a fost dificilă pentru pacienții cu IBS. Cum să găsești confort: fotografiile

Milioane de americani suferă de sindromul colonului iritabil, iar stresul în ultimii doi ani a exacerbat problemele de stomac. Există modalități de a ajuta, inclusiv meditația și practicarea atenției.

Álvaro Tejero / AIM / Getty Images


Ascunde legenda

Comutator subtitrări

Álvaro Tejero / AIM / Getty Images

Milioane de americani suferă de sindromul colonului iritabil, iar stresul în ultimii doi ani a exacerbat problemele de stomac. Există modalități de a ajuta, inclusiv meditația și practicarea atenției.

Álvaro Tejero / AIM / Getty Images

Dacă te numeri printre cei peste 25 de milioane de oameni din Statele Unite Sindromul colonului iritabilExistă șanse mari ca simptomele dumneavoastră să se fi agravat la un moment dat în ultimii doi ani. Sau este posibil să aveți simptome pentru prima dată.

„Am găsit rapoarte de creștere a constipației, diareei și durerilor abdominale”, spune Kendra Camp, MD, cercetător la Universitatea din Washington, Școala de Medicină. ea Pacienții cu IBS intervievați cu anxietate sau depresie în legătură cu experiențele lor la începutul pandemiei. Peste 90% au raportat o creștere a stresului și 81% au raportat o creștere a anxietății. Un alt studiu sponsorizat de o companie farmaceutică a găsit Jumătate dintre pacienții cu IBS Ei spun că simptomele lor au fost mai dificil de gestionat și mulți au raportat un focar inițial de IBS pe fondul pandemiei.

„Pandemia a creat un mediu de incertitudine, izolare și lipsă de acces la resursele de sprijin de care depind oamenii pentru bunăstarea lor”, spune el. Susan Smithasistent medical la Universitatea din California Program integrativ de sănătate și bunăstare digestivă. Combinând o dietă și o abordare de gestionare a stresului, Smith ajută pacienții să înțeleagă relația dintre creier și intestin în sindromul colonului iritabil.

IBS a fost odată considerat o problemă intestinală, dar oamenii de știință știu acum că tulburările în cale Sistemul nervos, creierul și intestinele interacționează Poate provoca modificări care duc la simptome IBS, inclusiv dureri de stomac, gaze, balonare și mișcări intestinale anormale. „Există o buclă de feedback continuă între creier și intestin”, explică Smith. Informația curge de-a lungul nervului vag, care leagă creierul de intestine, așa că ceea ce se întâmplă în minte afectează sistemul digestiv.

Găsirea declanșatoarelor

Stresul este un factor care poate declanșa simptomele sau le poate face mai dificil de gestionat. Dieta, somnul, exercițiile fizice și relațiile sociale sunt de asemenea importante. „Toate aceste lucruri joacă un rol în sănătatea digestivă”, spune Smith.

Medicii caută, de asemenea, factori declanșatori, cum ar fi infecția sau creșterea excesivă a bacteriilor, care pot necesita antibiotice, dar scopul, spune Smith, este să înglobeze toate elementele într-o abordare cuprinzătoare de tratament.

READ  Injecții de rapel COVID: Cât timp opresc simptomele variantei de omicron?

Smith știe Concentrarea completă a minții Un curs care poate ajuta pacienții să scape de anxietatea asociată cu simptomele lor. În 2020, a fost numit un studiu al pacienților care au participat la cursul de 8 săptămâni Mindfulness bazat pe reducerea stresuluiL-am gasit 71% dintre pacienți Îmbunătățiri puternice ale simptomelor gastrointestinale. „A existat o îmbunătățire semnificativă a calității vieții și a bunăstării generale”, spune Smith. Participanții au fost învățați o serie de tehnici pentru a îmbunătăți conștientizarea momentului prezent, a reduce anxietatea anticipativă și a opri bucla de feedback care poate amplifica sentimentele și senzațiile neplăcute asociate cu simptomele IBS.

„Mi-a schimbat viața”, spune Vicki Meyer, 52 de ani, care a participat la studiu. Ea a observat inițial probleme cu stomacul, atât în ​​interiorul, cât și în afara universității, dar în ultimii ani simptomele ei s-au agravat. „Oricand ieșeam la cină, la prânz sau la o cafea, simțeam multă anxietate și teamă”, își amintește ea, anticipând că ar putea avea nevoie urgent să-și găsească o baie sau să părăsească restaurantul. Am început să evit să ies.

Când medicul ei i-a recomandat un curs de trezire, ea a ezitat. „Probabil am fost cea mai sceptică persoană din cameră”, își amintește ea. „M-am gândit: „Oh, va trebui să mă întind o oră. Nu pot să-mi păstrez mintea complet calmă. „

Dar după ce a început cursul, am devenit dependent. „Obișnuiam să practicăm diferite tipuri de meditație, indiferent dacă a fost examinarea corpuluitrei minute, exercițiu de respirațiesau meditație în timpul mersului”, spune Meyer, explicând că fiecare dintre aceste metode a trezit un sentiment de calm și un nou mod de a se adapta la corpul ei.

Meditația nu i-a schimbat simptomele peste noapte, dar a început să se simtă stăpână asupra reacțiilor ei emoționale. Își dă seama că o mare parte din anxietatea ei provine din gândirea la cel mai rău scenariu, cum ar fi anticiparea unui accident jenant la restaurant. Dar, dacă am rămas în acest moment, situația chiar nu era teribilă. În loc să-și permită minții să țese o poveste despre ceea ce s-ar putea întâmpla, ea a învățat să-și recadreze gândurile.

„O să fiu bine, întotdeauna există o baie disponibilă”, își spunea ea dacă iese la masă, realizând că scutirea de masă nu ar face rău. „Odată ce mi-am schimbat modul de a gândi, am avut un nivel mult mai scăzut de anxietate și puteam să trec printr-o masă fără probleme sau fără probleme”.

READ  O doză unică de vaccin COVID nu este suficientă pentru persoanele cu cazuri ușoare de virus - NBC Chicago

Studiile arată că mindfulness poate crește atenția și reglarea emoțională. „Dacă aveți o capacitate mai bună de a vă regla atenția, atunci vă puteți îndrepta atenția către ceva mai util”, spune Smith, după cum a aflat Meyer.

Mayer spune că se simte mult mai bine în aceste zile. „Este atât de puternic să știi cum să schimbi modul în care gândești și să vezi rezultatele fizice ale acesteia într-un mod pozitiv”, spune ea. Ea continuă practica de meditație: „Poți face exercițiul de respirație pentru un minut sau două în timp ce stai la coadă la magazin alimentar”.

Puterea dietei corecte

Schimbarea a ceea ce este pe listă este un alt instrument major pentru ca oamenii să gestioneze IBS. „Am dezvoltat strategii de dietă care pot fi foarte eficiente”, spune el. William Chiun gastroenterolog la Universitatea din Michigan care a documentat Beneficiile îngrijirii integrate.

Michigan are un program dedicat de nutriție digestivă din 2007. „Când am început să vorbesc despre dietă ca o parte importantă a tratarii pacienților cu IBS la acea vreme, oamenii au râs literalmente de mine”, spune Chi. „Dar acum aproape fiecare gastroenterolog acceptă că dieta este o parte importantă a soluției”.

În ultimii 15 ani, numeroase studii au arătat că strategiile nutriționale pot ajuta la controlul simptomelor.

The Dieta FODMAP A atras cea mai mare atenție din partea cercetătorilor. Studiile arată undeva la mijloc 52% până la 86% dintre participanți au raportat o îmbunătățire semnificativă a simptomelor Urmărirea dietei, inclusiv reducerea gazelor și a balonării. Dieta FODMAP necesită eliminarea sau reducerea anumitor alimente, inclusiv glutenul, lactoza și fructoza suplimentară (care se găsesc în unele fructe și sirop de porumb), precum și unele nuci, fasole și legume cu amidon. Cercetători de la Universitatea Monash, Australia Explicați că dieta FODMAP Se bazează pe înțelegerea faptului că unii compuși din dieta noastră nu pot fi digerați sau absorbiți complet, așa că pot ajunge în intestinul gros unde sunt fermentați de bacteriile intestinale. Acest lucru duce la gaze și balonare.

„Am văzut beneficiile aproape în prima săptămână”, spune Karen Beningo din Northville, Michigan, care a fost tratată la Universitatea din Michigan. Ea a început dieta FODMAP în octombrie anul trecut și a constatat că nivelul ei de energie s-a îmbunătățit semnificativ. „Umflarea și balonarea au dispărut destul de repede”, spune ea. După ce a urmat cu strictețe dieta, acum a adăugat câteva alimente în dieta ei. Ea știe că glutenul este un declanșator, așa că rămâne fără gluten.

READ  Cazurile de coronavirus din L.A. cresc, focarele școlare se triplează pe măsură ce BA.2 crește - Termen limită

„Am descoperit alte lucruri, iar cele mai multe dintre ele erau lucruri de care eram suspicios”, spune ea. Mi-am dat seama că ceapa, broccoli și varza de Bruxelles, precum și unele nuci, le fac gazoase. „Și asta a fost doar prin calmarea sistemului meu și apoi reintroducerea lui [them] Am subliniat destul de mult: „Da, am o problemă cu aceste lucruri” Aplicația FODMAP de la Universitatea Monash Poate ajuta oamenii să urmeze dieta, explicând ce alimente sunt bune, în ce cantități și pe care să le evite.)

De unde ai ajutor?

Beningo a avut norocul să locuiască lângă un centru academic mare. Universitatea din Michigan a înscris un dietetician în programul lor de GI care poate sprijini pacienții prin modificări ale dietei, ceea ce poate fi oarecum frustrant și confuz de urmat. Dar ce pot face oamenii dacă nu au acces la acest tip de îngrijire integrată?

Majoritatea cabinetelor de gastroenterologie nu au un dietetician, un psiholog sau un profesionist în managementul stresului. „Cei mai mulți clinicieni nu au instrumentele sau pregătirea pentru a putea implementa în mod eficient știința așa cum apare în practica lor”, spune Chi.

Pentru a completa golurile, există o schimbare către sprijin virtual pentru a ajuta oamenii să aibă acces la îngrijire comportamentală, instrumente de gestionare a stresului și strategii nutriționale. „Instrumentele digitale care sunt lansate online vor ajuta aceste strategii integrate să se extindă la o scară mai națională”, spune Chi. El indică trei exemple. profesii Este un dispozitiv digital aprobat de Administrația SUA pentru Alimente și Medicamente (FDA). Terapie cognitiv comportamentală O aplicație pe care medicii o pot prescrie pacienților cu IBS pentru a face față stresului. zemedy Este o altă aplicație digitală bazată pe CBT. Există, de asemenea Nervao aplicație mobilă care oferă hipnoterapie ghidată de intestin pentru a ajuta la gestionarea simptomelor.

„Toate trei sunt bazate pe dovezi, ceea ce înseamnă că toate au efectuat cel puțin un studiu clinic observațional pentru a demonstra eficacitatea”, spune Chi. Sunt multe produse digitale în dezvoltare, spune el, adăugând că lucrează cu unele companii ca investigator. Chi spune că sunt planificate studii clinice la scară largă cu unele dintre instrumente pentru a înțelege mai bine cum să le utilizăm în mod eficient. „Acesta este un spațiu în creștere foarte rapidă”, spune el.