iunie 18, 2024

Obiectiv Jurnalul de Tulcea – Citeste ce vrei sa afli

Informații despre România. Selectați subiectele despre care doriți să aflați mai multe

Cercetările au arătat că somnul slab vă poate face mai probabil să dezvoltați astm

Cercetările au arătat că somnul slab vă poate face mai probabil să dezvoltați astm

Abonați-vă la CNN Dormi, dar mai bine newsletter serie. Ghidul nostru în șapte părți conține sfaturi utile pentru a obține un somn mai bun.



CNN

Un nou studiu arată că calitatea și cantitatea slabă a somnului vă pot expune un risc mai mare de a dezvolta astm.

Cercetările anterioare au arătat deja că astmul tinde să ducă la probleme de somn, dar cercetătorii au vrut să vadă dacă legătura funcționează în alt mod – și anume dacă modul în care doarme cineva afectează probabilitatea de a dezvolta astm. Studiul, publicat luni În BMJ Open Respiratory Research.

a spus medicul alergolog pediatru Dr. Amal Asaad, director asociat al diviziei de alergie si imunologie la Centrul Medical al Spitalului de Copii din Cincinnati. Ea nu a participat la ultimul studiu.

Pentru a investiga, cercetătorii au analizat datele de grup din 2006 până în 2010, cu peste 450.000 de persoane în Biobank din Marea Britanie, O bază de date biomedicală mare și o resursă de cercetare care urmărește populațiile pe termen lung. Persoanele studiate aveau vârste cuprinse între 38 și 73 de ani, se arată în raport.

La o urmărire de 10 ani, aproape 18.000 de oameni din cercetare au fost diagnosticați cu astm bronșic, potrivit studiului. Analiza datelor a arătat că persoanele cu predispoziție genetică și obiceiuri proaste de somn au de două ori mai multe șanse de a dezvolta astm bronșic decât persoanele dintr-un grup cu risc scăzut.

Având o predispoziție genetică, vă pune la un risc cu 25% până la 30% mai mare de a dezvolta astm, a spus dr. Juanita Mora, alergolog/imunolog din Chicago și purtător de cuvânt al Asociației Americane de Plămân. Nu a participat la cercetare.

READ  Vedeți Marte, Venus și Neptun la vedere pentru observatorii cerului de vară pe 30 iunie

Există o veste bună, arată studiul: S-a demonstrat că modelele de somn sănătoase sunt asociate cu un risc mai scăzut de a dezvolta astm, indiferent de susceptibilitatea genetică.

Cercetatorii au adaugat ca persoanele cu gene cu risc ridicat si modele bune de somn au un risc putin mai scazut de a dezvolta astm bronsic decat persoanele cu risc genetic scazut si modele de somn slabe.

Autorii studiului scriu că prin monitorizarea și tratarea stărilor de somn, profesioniștii din domeniul sănătății pot reduce dezvoltarea astmului. Potrivit cercetărilor, dacă atributele somnului sunt îmbunătățite, 19% din cazurile de astm pot fi prevenite.

Mora a adăugat că această constatare indică, de asemenea, o nevoie crescută pentru medici și asistente de a discuta cu pacienții lor cu astm bronșic despre obiceiurile lor de somn pentru a vedea dacă comportamentul lor exacerbează simptomele.

Cheia pentru înțelegerea acestui studiu, a spus Assad, este înțelegerea interacțiunii dintre genetică și comportament.

Ea a adăugat că cercetătorii au analizat toate micile modificări ale ADN-ului care ar putea expune pe cineva un risc mai mare de a dezvolta astm. Acești markeri și riscuri în gene devin ceea ce se numește scorul de risc poligenic al unei persoane.

Assad a spus că majoritatea oamenilor nu își cunosc scorul genetic pentru cât de predispuși sunt la astm bronșic și în schimb sunt conștienți doar de severitatea simptomelor lor.

Ceea ce pot face oamenii, a spus Mora, este să țină evidența declanșatorilor și agravanților – dintre care somnul pare să fie unul – pentru controlul optim al astmului lor.

Ea a adăugat că descoperirile pot sublinia importanța unei bune igiene a somnului pentru toată lumea, indiferent de factorii genetici ai astmului.

READ  Arheologii pierd această misiune din cauza ultimului zbor spațial al Virgin Galactic

Inflamația poate fi în spatele importanței somnului pentru controlul sau prevenirea astmului, potrivit studiului.

Studiul a spus că astmul este în general considerat o boală inflamatorie cronică. Cercetările anterioare au arătat că problemele legate de durata somnului și insomnia sunt legate de inflamația cronică.

Tulburările de somn sunt, de asemenea, asociate cu activarea cronică a răspunsului la stres, părți din care sunt esențiale pentru dezvoltarea astmului, arată studiul.

Adulții au nevoie de cel puțin șapte ore de somn în fiecare noapte, potrivit Centrului pentru Controlul și Prevenirea Bolilor din SUA.

Pentru mulți oameni, asta nu se întâmplă – 1 din 3 americani suferă de lipsă de somn. Potrivit Centrelor pentru Controlul și Prevenirea Bolilor.

Dar nu ar trebui să vă concentrați doar pe cantitate – și calitatea contează.

Semnele de calitate proastă a somnului includ lipsa de odihnă chiar și după ce dormi suficient, trezirea frecventă în timpul nopții și prezentarea simptomelor de apnee în somn. Tulburari de somn (cum ar fi sforăitul sau gâfâind după aer),” a spus CDC.

Aici intră în joc obiceiurile bune de somn.

CDC recomandă să te culci în mod constant și să te trezești în același timp, să păstrezi dormitorul confortabil și întunecat și să eviți dispozitivele electronice înainte de culcare.

O cameră confortabilă înseamnă, de obicei, o cameră răcoroasă – în jur de 60 până la 67 de grade Fahrenheit (15 până la 20 de grade Celsius), conform unei povestiri CNN din 2021.

O rutină care te pregătește pentru culcare nu este doar pentru copiii care au nevoie de o baie și un pui de somn înainte de culcare. Relaxarea cu activități familiare este o modalitate excelentă de a semnala creierului de toate vârstele că este timpul să se odihnească, a declarat pentru CNN, la începutul acestui an, expertul în somn pediatric Ariel Williamson, psiholog la Spitalul de Copii din Philadelphia.

READ  Urmăriți creativitatea elicopterului Marte al NASA care ridică praful pe zborul său inițial (video)

De asemenea, ar trebui să evitați mesele mari, cofeina și alcoolul prea aproape de ora de culcare și să fiți activ în timpul zilei pentru un somn mai bun.

Experții spun că dacă niciuna dintre aceste modificări nu vă îmbunătățește somnul, ar putea fi timpul să consultați un medic.