aprilie 25, 2024

Cercetătorii NASA: orbita lunară „oscilantă” poate duce la maree în anii 2030

La mijlocul anilor 1930, Oamenii de știință Credem că zonele de coastă din noi Va începe să experimenteze o creștere în Inundații cu maree mare (HTF), parțial datorită „oscilațiilor” din luna se învârte pe orbită.

la condus de NASA Într-un studiu publicat în iunie în revista Nature Climate Change, cercetătorii au spus că ciclul lunar al planetei se va înrăutăți creșterea nivelului mării (SLR) susținută de Schimbarea climei în următorii ani.

Autorii studiului au folosit scenarii și „praguri de inundații” pentru a arăta cum efectele SLR și „modificările ciclului decadal al intervalului mareelor” conduc la inversări severe în Proiecții HTF pentru viitor.

Fermierii occidentali luptă pentru echitate și afaceri pe fondul secetei „ca Katrina”

în plus, căutare – Ceea ce a spus agenția este cunoscut periferic Si astronomic Cauze ale inundațiilor de luat în considerare – ciclurile anuale menționate și anomaliile nivelului mării pot avea ca rezultat anotimpuri lungi sau luni în care se acumulează zile de HTF, rezultând „frecvențe critice” ale HTF în perioadele lunare sau sezoniere de acum un deceniu sau doi. Se așteaptă anual.

„Când luna și Teren aliniați-vă în moduri specifice unul cu celălalt și Soare, gravitația rezultată și răspunsul corespunzător la ocean pot determina locuitorii orașelor să facă față inundațiilor în fiecare zi sau două ” NASA a declarat într-un comunicat.

În timp ce inundațiile cu HTF sau „deranjante” sunt deja o problemă pentru orașele de coastă din întreaga țară – în special la granița cu Oceanul Atlantic – efectul creșterilor mării a fost relativ minor în acest deceniu.

Cu toate acestea, Administrația Națională Oceanică și Atmosferică (NOAA) a raportat în total peste 600 Inundații tulburătoare în 2019 El a menționat că tendința națională a acestor inundații se accelerează și este „de peste două ori mai probabilă decât în ​​2000” din cauza SLR-ului relativ.

NASA studiază sistemul Louisiana Delta într-un efort de combatere a schimbărilor climatice globale

A spus agenția Că până în 2050, inundațiile cu maree mari vor apărea probabil între 25 și 75 de zile pe an, în funcție de locație.

„Un efect cumulativ în timp va avea un efect”, a spus Phil Thompson, profesor asociat la Universitatea din Hawaii și autor principal al noului studiu. „Dar dacă este inundată de 10 sau 15 ori pe lună, o companie nu poate continua să opereze cu o parcare subacvatică. Oamenii își pierd locurile de muncă pentru că nu pot lucra. Scurgerea puțurilor de apă devine o problemă de sănătate publică”.

Oscilația lunii durează 18,6 ani pentru a fi finalizată și a fost observată de generații, dar modul în care acest efect oscilant al atracției gravitaționale a lunii se combină cu creșterea nivelului mării este „noul”.

În timp ce mareele obișnuite ale Pământului sunt suprimate într-o jumătate a ciclului lunar de 18,6 ani, SLR împinge mareele mai sus în cealaltă jumătate.

Data viitoare când Luna se află în partea amplificatoare a ciclului său, creșterea mării va provoca un „salt” în număr de inundații pentru aproape toate coastele din continentul Statelor Unite, Hawaii și Guam, a spus NASA.

Oamenii de știință au proiectat rezultate până în 2080, dezvăluind puncte de basculare prin studierea a 89 de situri de mareometrie în fiecare stat și teritoriu de coastă al SUA, cu excepția Alaska și folosind praguri de inundații, cicluri astronomice și reprezentări statistice ale altor procese care afectează mareele, cum ar fi Oceanul Pacific. Modelul climatic El Niño.

READ  Ce urmează pentru racheta lunară a NASA?

CLICK AICI PENTRU APLICAREA ȘTIRILOR FOX

Nivelul mării la nivel mondial a crescut cu o rată crescândă în ultimele decenii și continuă să crească cu o rată Aproximativ o optime de inch pe an صة.

El a avertizat că „zonele joase din apropierea nivelului mării sunt din ce în ce mai expuse riscului și suferinței din cauza inundațiilor crescute și nu se vor agrava decât”. Administratorul NASA, Bill Nelson. „Combinația dintre gravitația lunii, creșterea nivelului mării și schimbările climatice va continua să exacerbeze inundațiile de coastă de pe coastele noastre și din întreaga lume. Echipa NASA pentru schimbarea nivelului mării oferă informații critice, astfel încât să putem planifica, proteja și preveni daunele aduse mediului și mijloacele de trai ale oamenilor afectate de inundații. „.