septembrie 29, 2023

Obiectiv Jurnalul de Tulcea – Citeste ce vrei sa afli

Informații despre România. Selectați subiectele despre care doriți să aflați mai multe

Chiar și 4.000 de pași pe zi pot avea beneficii semnificative pentru sănătate.

Chiar și 4.000 de pași pe zi pot avea beneficii semnificative pentru sănătate.

Oamenii de știință în exerciții fizice au dezmințit de mult ideea că trebuie să faci 10.000 de pași în fiecare zi pentru a rămâne sănătos și a trăi mai mult. Chiar și puțină mișcare este bună, susțin ei, deși mai mult este mai bine. Acum, A.J Studiu nou Acesta confirmă faptul că oamenii pot obține beneficii semnificative dintr-un număr relativ mic de pași zilnici.

Cercetătorii au analizat 17 studii care au analizat numărul de pași pe care i-au făcut oamenii, de obicei într-o săptămână, și au urmărit rezultatele lor de sănătate după aproximativ șapte ani. Ei au ajuns la concluzia că obiceiul de a merge puțin sub 4.000 de pași pe zi reduce riscul de deces din orice cauză, inclusiv boli cardiovasculare.

Acest lucru se traduce printr-o plimbare de 30 până la 45 de minute, sau aproximativ două mile, a spus dr. Seth Shay Martin, cardiolog și autor al studiului Johns Hopkins Medicine, deși variază de la persoană la persoană. Dar cu cât faci mai mulți pași, cu atât este mai bine: riscul de mortalitate scade cu 15% la fiecare 1.000 de pași suplimentari pe care participanții îi fac.

„Este cel mai bun medicament pe care îl putem recomanda: doar să ieși la o plimbare”, a spus dr. Randall Thomas, cardiolog preventiv la Clinica Mayo, care nu a fost implicat în studiu.

Studiul nu a putut dovedi definitiv dacă pașii în sine reduc riscul de boală și deces sau dacă oamenii care tind să fie oricum mai sănătoși fac și mai mulți pași pe parcursul zilei. Deoarece cercetătorii au colectat date din studii pentru a determina că obiectivul de 4.000 de pași ar putea să nu confere același beneficiu pentru toată lumea, a spus Jennifer Hayes, profesor asociat la Universitatea McMaster și autoarea cărții Move the Body, Heal the Mind, care nu a fost implicată în acest studiu. studiu.

„Nu vreau ca oamenii să privească asta ca pe un număr magic, trebuie să fii peste numărul exact de pași”, a spus dr. Martin. „Este mai mult, cu atât mai mult este mai bine”.

Acest principiu este deja bine stabilit în cercetarea exercițiilor fizice, a spus dr. Ie Min Lee, profesor de medicină la Harvard Medical School și expert în numărarea pașilor și sănătate, care, de asemenea, nu a fost implicat în studiu. Dar noua cercetare confirmă că fitness-ul nu este „totul sau nimic”, a spus ea: Fiecare mic exercițiu ajută. Ea a spus că micile fragmente de mișcare încorporate în zilele noastre – din dormitor până în baie, grăbindu-se afară să ia o cafea – se adună și fac diferența.

Dar dr. Hayes a spus că oamenii care nu se consideră activi sau care se pot lupta cu exercițiile fizice din cauza unor boli cronice pot subestima mișcarea pe care o fac. A face o buclă suplimentară în jurul blocului sau a ieși afară pentru a face o pauză de mers de 10 minute poate avea un impact uriaș.

Persoanele cu cel mai mare procent de pași din aceste studii sunt probabil deja antrenament, a spus dr. Lee, indiferent dacă alergă sau fac sport; Doar cei care în prezent coboară câteva trepte pot beneficia cel mai mult de la trecerea mai departe.

Pentru a încorpora acest exercițiu suplimentar, oamenii pot începe prin a-și evalua pașii de bază, folosind fie un tracker de fitness, fie pedometrul încorporat al unui smartphone și să se gândească la modul în care pot adăuga o singură plimbare în ziua lor, a spus dr. Martin. El a sugerat că asta înseamnă să ai o întâlnire la telefon în timp ce mergi în loc să ai un apel video, să-ți parchezi mașina mai departe sau să-ți aduci copiii în parc și să-i urmărești.

READ  Astronomii descoperă că stelele pot fura planete

„Oamenii se gândesc „Oh, ei bine, asta nu mă va duce la cei 10.000 de trepte, nu sunt nici pe departe”, așa că de ce să te deranjezi?” a spus dr. Hayes. „Este frustrant. Dar spunând și respectând această mantră că unele sunt mai bune decât nimic, cred că poți obține beneficii pentru sănătatea mentală și fizică doar din pauze scurte și scurte de la mișcare.”