martie 29, 2024

Lansarea noului telescop James Webb pentru galaxia NGC 5068

Fiecare punct pe care îl vezi este o stea. Există mii și mii de stele în această imagine de la telescopul spațial James Webb.
ESA/Webb, NASA, CSA, J. Lee și echipa PHANGS-JWST

• Telescopul spațial James Webb a surprins o nouă imagine a unei galaxii la 17 milioane de ani lumină distanță.
  • Pot fi văzute mii și mii de stele, multe dintre ele concentrate în miezul galactic.
  • JWST cercetează inimile multor galaxii pentru a ajuta oamenii de știință să înțeleagă mai bine formarea stelelor.

Datorită puterii telescopului spațial James Webb, putem privi în inimile neclare ale galaxiilor. Și exact asta vezi aici, în asta Imagine noua Din rețeaua galaxiei NGC 5068.

NGC 5068 este situat la aproximativ 17 milioane de ani lumină de Pământ. Pentru perspectivă, el a numit cartierul de galaxii al Căii Lactee grup local, la 5 milioane de ani lumină distanță. Deci, această galaxie este mai departe decât am putea considera aproape.

Fiecare punct de lumină albă pe care îl puteți vedea este o stea, per Mashable. NASA a spus că există mii și mii de stele în această imagine. Și multe dintre ele stau în centrul galaxiei, pe care o puteți vedea în stânga sus ca o bandă strălucitoare de lumină albă.

Banda luminoasă din stânga sus a imaginii este locul unde sunt concentrate majoritatea stelelor.
ESA/Webb, NASA, CSA, J. Lee și echipa PHANGS-JWST

Această regiune pare foarte luminoasă, deoarece aici sunt concentrate majoritatea stelelor. Aici este toată munca.

James Webb se uită în inimile multor galaxii pentru a le dezvălui secretele

Conform Harvard Smithsonian. Și această formațiune stelară este cea pe care astronomii sunt cei mai interesați să o studieze cu ajutorul JWST.

READ  Studiul a constatat că viața de pe Marte s-ar fi dispărut cu mai bine de 1,3 miliarde de ani în urmă

De fapt, NGC 5068 este doar una dintr-o serie de alte galaxii pe care Webb le observă pentru un proiect care ne ajută să înțelegem mai bine formarea stelelor. Webb a capturat și imagini ale galaxiei spirale IC 5332:

Telescopul James Webb cercetează inimile multor galaxii pentru a ajuta astronomii să înțeleagă mai bine formarea stelelor, în special în mediile turbulente ale nucleelor ​​galaxiilor.
ESA/Webb, NASA, CSA, J. Lee și echipa PHANGS-JWST și PHANGS-HST

Și inima galaxiei M74, numită „galaxia fantomă”:

Telescopul spațial James Webb vede obiecte în lungimi de undă în infraroșu, permițându-le să ocolească lumina de blocare care ne-ar împiedica capacitatea de a vedea în inimile galaxiilor.
ESA/Webb, NASA, CSA, J. Lee și echipa PHANGS-JWST./J. Schmidt

Telescopul spațial James Webb are avantajul de a vedea în lumină infraroșie.

Lungimile de undă în infraroșu sunt prea lungi pentru ca ochiul uman să le poată detecta. Dar ele sunt deosebit de importante pentru studiul în spațiu, deoarece permit JWST să identifice lumina vizibilă obstrucționată care ne poate împiedica capacitatea de a vedea inimile galaxiilor și mediile lor agitate de formare a stelelor.

„Prin observarea formării stelelor în galaxiile din apropiere, astronomii speră să înceapă un progres științific major cu unele dintre primele date disponibile de la Webb”, a spus NASA.

Urmăriți un videoclip cu NGC 5068 mai jos: