aprilie 25, 2024

Misiunea NASA DAVINCI 2029 de a explora atmosfera lui Venus

O ilustrare a sondei DAVINCI Venus de la NASA

Misiunea DAVINCI a NASA către Venus este programată să fie lansată în 2029. Nouă călătorie hârtie Detalii despre această călătorie viitoare, O misiune îndrăzneață ar putea arunca o nouă lumină asupra trecutului misterios și potențial locuibil al planetei fierbinți.

După ce ajunge pe a doua planetă de la Soare, sonda pătrunde prin atmosfera lui Venus, înghițindu-și gazele timp de aproximativ o oră înainte de a ateriza pe suprafața planetei, potrivit datelor. hârtie Publicat în The Planetary Science Journal. Da Vinci Proiectat pentru a servi drept laborator de chimie a aviației, va folosi instrumentele sale încorporate pentru a analiza atmosfera lui Venus, temperaturile, presiunile și viteza vântului, în timp ce va face câteva fotografii ale călătoriei sale prin iadul planetar.

Un acronim pentru Venus Deep Atmosphere Investigation of Noble Gases, Chemistry, and Imaging, DAVINCI este unul dintre Trei misiuni viitoare planificate pe Venus, Spre bucuria tocilarilor de flori ca mine. Și sincer, a trecut mult timp. Ultima misiune a NASA pe Venus, Magellan, a sosit pe planetă în 1989 și a încheiat operațiuni științifice în 1994. De atunci, NASA nu a mai trimis o misiune specializată pe Venus, deși planeta este extrem de fierbinte – la propriu și la figurat.

De ce ar trimite NASA o misiune pe Venus?

Înțelegerea lui Venus îi ajută pe oamenii de știință să obțină o imagine mai bună asupra planetei noastre. Este posibil ca Venus și Pământul să fi început în mod similar; Cele două planete au aceeași dimensiune, masă și densitate. Dar astăzi, Venus se mândrește cu temperaturi de până la 880 de grade Fahrenheit (471 de grade Celsius), cu o atmosferă densă, bogată în dioxid de carbon, care captează căldura în același mod în care gazele cu efect de seră o fac pe Pământ. Are, de asemenea, un peisaj vulcanic ciudat. Poate s-a întâmplat ceva în timpul Istoria timpurie a lui Venus a făcut-o să dezvolte condiții atât de dure și inospitaliere, Și să ajungi complet diferit de Pământ.

„Atmosfera lui Venus deține indicii chimice pentru a înțelege întreaga gamă de aspecte ale acelei planete, inclusiv compoziția începutului ei și modul în care clima ei a evoluat de-a lungul timpului”, a spus Paul Byrne, profesor asociat de științe ale Pământului și planetelor la Universitatea Washington. Sf. Lewis, care nu era implicat în ziarul, a scris într-un e-mail. „Echipa DAVINCI, în special, speră să determine dacă Venus a avut într-adevăr oceane de apă lichidă în trecut și, dacă da, când și de ce s-au pierdut acele oceane”.

Cum va măsura da Vinci atmosfera lui Venus?

Pentru a face acest lucru, da Vinci ar călători aproximativ 38 de milioane de mile (61 de milioane de kilometri) până la Venus. Nava spațială va efectua mai întâi două zboruri ale planetei, prima dintre care va avea loc la 6,5 ​​luni de la lansare. În timpul acestor zburări, nava spațială va analiza norii lui Venus și va măsura cantitatea de radiație ultravioletă absorbită de partea de zi a planetei, precum și cantitatea de căldură emisă de partea de noapte a lui Venus (Venus nu este blocat la maree, dar are o rată de rotație foarte lentă).

Roughly two years after launch, the DAVINCI probe, known as the Descent Sphere, will descend through Venus’s atmosphere and sample the various gases as it makes its way to the surface. The 3-foot-long (1-meter-long) probe will require an hour to make its way down, experiencing hotter temperatures and higher pressures the further down it goes.

“It turns out that the Venus atmosphere is relatively clement up around 55 km [35 miles]dar încep să devină mai fierbinte și mai densă pe măsură ce te apropii de suprafață”, a spus Byrne. „Ca să nu mai vorbim despre norii de acid sulfuric, deși, din fericire, au tendința de a se disipa odată ce cădeți la o altitudine de aproximativ 47 km. [29 miles]. „

Descent Sphere este echipată cu cinci instrumente concepute pentru a măsura și analiza chimia și mediul atmosferei lui Venus; Se speră că aceste instrumente vor picta o imagine mai bună și mai detaliată a atmosferei cu mai multe straturi. Sonda își va începe interacțiunea cu atmosfera superioară a lui Venus când va atinge o înălțime de 75 mile (120 de kilometri) și își va ejecta scutul termic când se va afla la 42 mile (67 de kilometri) de Pământ. Odată ce se scufundă sub stratul gros al norilor lui Venus, la aproximativ 100.000 de picioare (30.500 de metri) deasupra suprafeței, sonda va încerca să ia sute de imagini. Norii lui Venus ascund planeta, acoperindu-i suprafața din vedere, așa că aceste imagini sunt făcute pentru a oferi niște vederi fără precedent.

Pe lângă fotografiarea planetei, Descent Sphere va respira și o parte din atmosfera sa. „Sonda DAVINCI va avea o mică intrare în exteriorul unui vas sub presiune (în esență o bilă mare de metal) prin care probele de atmosferă la diferite altitudini sunt atrase în navă spațială (sau, într-adevăr, împinse în interior ca presiunea externă a navei). sonda începe să crească). în mare parte pe presiunea internă), a spus Byrne.

Când aterizează, sonda nu ar trebui să se miște mai repede de aproximativ 25 mph (40 km/h). Dacă sonda supraviețuiește la reintrarea în atmosferă, sonda va ateriza – sperăm – în Munții Alpha Reggio, care sunt aproximativ de dimensiunea Texasului, potrivit cercetătorilor din spatele noii lucrări. În condiții ideale, sonda va funcționa timp de 17 până la 18 minute odată ce se angajează la o aterizare, dar nu este cu adevărat necesar să lucrăm pe Venus, deoarece toate datele prețioase au fost deja colectate în timpul plonjării sale atmosferice.

Ilustrație a câmpului de coborâre al lui DAVINCI căzând în atmosfera lui Venus

captură de ecran: NASA

Este floarea locuibilă?

Deși astăzi Venus nu este un loc ideal pentru viață, oamenii de știință vor să verifice dacă planeta este locuibilă sau nu.

În septembrie 2020, un grup de oameni de știință a susținut că Venus ar putea avea Semne de viață în norii ei BPe baza detectării a ceea ce ar putea fi fosfină în atmosfera lui Venus. Fosfina este considerată un gaz vital pe Pământ. Cu toate acestea, rezultatele au fost în mare parte întâmpinate cu scepticism. Dar dacă Venus a fost sau nu locuibilă în trecutul său depinde dacă planeta a găzduit oceane lichide și apoase sau dacă are o atmosferă groasă și vaporoasă.

„Sonda DAVINCI va căuta să răspundă la această întrebare prin măsurarea proporțiilor diferitelor gaze din atmosferă”, a spus Byrne. „Aceste măsurători, la rândul lor, îi vor ajuta pe oamenii de știință să înțeleagă care dintre modelele lor climatice și de evoluție internă sunt corecte și, prin urmare, care este istoria planetară probabilă a lui Venus – inclusiv dacă este locuibilă deloc”.

READ  Oregon a raportat încă două decese legate de COVID-19 și 233 de cazuri noi; Cel mai mic număr de cazuri săptămânale în ultimele 9 luni