august 8, 2022

Obiectiv Jurnalul de Tulcea – Citeste ce vrei sa afli

Informații despre România. Selectați subiectele despre care doriți să aflați mai multe

Radiodifuzorul public român răspunde acuzațiilor Eurovision de falsificare a voturilor cu acuzații private

Săptămâna trecută, Uniunea Europeană de Radiodifuziune (EBU) a acuzat România și alte cinci țări de fraudă la vot în cea de-a doua semifinală Eurovision. În răspuns, radioul public național, Televiziunea Română (TVR) a susținut că comportamentul UER a fost „inacceptabil”, iar România a fost pedepsită în timp ce alții nu, în ciuda modelelor de vot îndoielnice.

După Marea Finală Eurovision din 14 mai, EBU a anunțat că se uită la „modele de vot neregulate” din șase țări participante. Câteva zile mai târziu, a fost dezvăluit că juriile naționale din Azerbaidjan, Georgia, Muntenegru, Polonia, România și San Marino au schimbat puncte între ele în timpul celei de-a doua semifinale, încercând să se asigure că reprezentanții lor vor participa la Marea Finală. Vocile lor s-au remarcat față de cele ale altor țări, care obișnuiau să-i plaseze mult mai jos pe reprezentanții celor șase țări.

Pentru a preveni fraudarea scorurilor, EBU a înlocuit voturile juriului venite din cele șase țări cu un total calculat automat în semifinale și marea finală.

TVR își începe cea mai recentă lansare comunicat de presa Pe această temă criticând înlocuirea voturilor juriului. Potrivit radiodifuzorului, EBU a captat voturile juriului românesc și le-a distribuit printr-un algoritm opac. Radiodifuzorul susține că modul în care Uniunea Europeană de Radiodifuziune a gestionat întreaga situație a ridicat îndoieli cu privire la Eurovision și a pătat reputația radiodifuzorilor de serviciu public național.

Toate acestea ar fi putut fi evitate, spune TVR, dacă Uniunea Europeană de Radiodifuziune și-ar fi transmis îngrijorările radiodifuzorilor naționali atunci când a identificat pentru prima dată modele de vot suspecte, pe 11 mai, cu o zi înainte de a doua semifinală. Dacă s-ar fi întâmplat asta, TVR spune că ar fi colaborat cu Uniunea Europeană de Radiodifuziune pentru a se asigura că nu există îndoieli cu privire la voturile juriului românesc.

READ  Bart Guingona, brutar Keto

„Acest lucru a fost posibil doar dacă EBU ar fi tratat TVR ca pe un adevărat partener”, continuă comunicatul de presă, „și ținând cont de faptul că regulile Eurovision acordă independență deplină juriilor naționale și că radiodifuzorii nu pot cunoaște sau influența rezultatele pe care le oferă până când după timp. De mult timp de a fi trimis în EBU. Ca atare, abia după finală TVR a aflat cum au votat juraţii români în semifinale.”

TVR își prezintă și acuzațiile în răspunsul său. TVR susține că algoritmul care se presupune că a servit drept bază pentru acuzațiile Uniunii Europene de Radiodifuziune de fraudă la vot, nu a reușit să identifice modele de vot suspecte din alte țări precum Australia, Belgia și Suedia. În timp ce România și alte cinci țări au fost penalizate și au fost obținute voturile juriului lor, spune TVR, alte țări participante au beneficiat de modele de vot similare fără a fi penalizate.

Radiodifuzorul român subliniază modul în care Australia a tranzacționat voturi cu Suedia, Israelul, Belgia și Irlanda, primind același număr de puncte pe care le-a acordat acestui grup de țări. De asemenea, arată că Suedia a împărțit voturile cu Estonia și Malta, cu excepția Australiei.

„Autoritățile de reglementare nu au observat niciun „model de vot neregulat” când vine vorba de aceste țări”, notează TVR. Suedia, Australia și Belgia au reușit să meargă în Marea Finală, profitând de punctele luate de la țările sancționate și direcționate către cele trei țări de către algoritm.

Dintre cele șase națiuni care au fost acuzate că au o înțelegere greoaie pentru a intra în finală, doar trei au reușit să facă acest lucru. Toate cele trei țări care au obținut puncte de la țările sancționate merg în finală.

READ  O regină a frumuseții mexicane a fost arestată în urmărire în toată Europa, după ce a furat vin în valoare de milioane

Ida Marcus, gazda care urma să transmită live streaming și să distribuie puncte ale juriului românesc în timpul Marii Finale, a fost interzisă de Uniunea Europeană de Radiodifuziune, susține TVR. În cadrul Marii Finale, reprezentanții Uniunii Europene de Radiodifuziune au spus că nu s-a putut ajunge la contactul cu Bucureștiul din cauza dificultăților tehnice. „Nu a fost nicio problemă tehnică”, se arată într-un comunicat TVR.

TVR încheie spunând că are în vedere retragerea României de la toate celelalte lansări viitoare ale Eurovision și dau în judecată Uniunea Europeană de Radiodifuziune. Postul poate face acest lucru, deoarece numai radiodifuzorii publici pot difuza Concursul anual Eurovision după un parteneriat cu Uniunea Europeană de Radiodifuziune.

[email protected]

(Sursa foto: pagina de Facebook a Eurovision Song Contest)