aprilie 25, 2024

Recenzia Festivalului de Film de la New York: „RMN” este un studiu personal puternic condus de impactul negativ al diviziunii sociale

Unele dintre cele mai importante povești care pot fi spuse în cinema sunt cele care reflectă diferite lupte din lumea reală, variind de la probleme rasiale, sociale, politice, de mediu și emoționale. RMNcea mai recentă dramă a scriitorului și regizorului român câștigător la Palme d’Or, Christian Mungiu, explorează acele bătălii arătând cum o comunitate de oameni care se luptă se poate transforma cu ușurință în ură unii față de ceilalți atunci când nu sunt în stare să își păstreze o viață sigură pentru ei înșiși.

RMN Are loc într-un oraș rural din Transilvania condus de conflicte etnice, nemulțumiri economice și tulburări personale. Unul dintre locuitorii săi, Matthias (Marin Gregor), care a lucrat în străinătate într-un abator german, se aventurează înapoi în sat după ce răspunde violent la insultele rasiste făcute în timpul uneia dintre turele sale.

Întorcându-se acasă, Matthias descoperă că soția sa înstrăinată, Anna (Macarena Barledino), a devenit mai îndepărtată. Fiul său tânăr Rudy (Mark Plinnessy) a încetat să mai vorbească după ce a fost martor la o scenă tulburătoare în pădurea din apropierea casei lor.

Matthias trebuie să aibă grijă și de tatăl său, care crește oile, Papa Otto (Andre Vinci), care este grav bolnav. Matthias a fost însărcinat să-și ducă tatăl la spital pentru a fi supus unei scanări a creierului onorific.

Între timp, fosta iubită a lui Mathias, Cecila (Judith), cu care speră să reaprindă o relație, este implicată într-o controversă în creștere atunci când mica fabrică de pâine pe care o conduce ea începe să angajeze imigranți din Sri Lanka. Ea a avut discuția pentru a angaja imigranți după ce a vorbit cu șeful ei despre dificultățile de a angaja brutari locali, deoarece aceștia nu erau dispuși să accepte salariul minim oferit de companie.

READ  „Tema Nadiei” / „Tema celor tineri și tulburați”

Sosirea muncitorilor migranți a stârnit un val de indignare rasială în întreaga comunitate mică. Situația dezvăluie sentimentele îngrozitoare care au afectat întotdeauna în secret orașul aparent calm.

RMN Este un studiu personal convingător Analizați forțele motrice ale comportamentului uman, în special în ceea ce privește modul în care lucrează oamenii Recunoașterea și comunicarea cu ceilalți în situații complexe care prezintă soluții incerte. Gregor aduce pe ecran caracterizarea stoică a lui Mungiu despre Matthias, în special în ceea ce privește modul în care părerile sale idealiste despre modul în care ar trebui să fie condusă societatea afectează modul în care se raportează și se tratează cu familia sa.

În timp ce Matthias ar trebui să fie protagonistul poveștii, furia lui față de propria situație și contradicția sa simultană cu nedreptatea care are loc în jurul său sunt principala forță motrice din spatele filmului. Acțiunile lui plătesc analiză auto servire forțele motrice ale caracterului său; Aparent sprijină protejarea tuturor, dar în cele din urmă se concentrează mai mult pe Cum este el și familia lui? Supraviețuiește într-un mediu atât de turbulent.

Fotografia lui Gregor cu Matthias tot timpul RMN Ea stabilește uneori o disonanță cognitivă naturală care permite urii și indiferenței să pună stăpânire pe populația unei societăți. Pentru fiecare plângere pe care societatea o suferă din cauza condițiilor în care se află, există un sentiment devastator de egoism, asemănător cu ceea ce simte protagonistul. Aceste acte de autoservire asigură continuarea ciclului de exploatare.

GregorPerformanțe excelente precum Matthias și peisajele din Transilvania în care se regăsește la întoarcerea acasă au fost surprinse cu măiestrie de directorul de fotografie al filmului, Theodore Bandoro. Directorul de imagine a folosit un raport de aspect ultra-larg de 2,39:1 pentru a proiecta peisajul senin în aer liber al casei protagonistului pe care dorește cu disperare să-l protejeze și să-l consoleze pe sine și pe familia sa.

READ  La Musica prezintă un nou line-up de muzicieni la încheierea Festivalului de Cameră

Între timp, scenele interioare mai personale sunt concepute mai intim pentru a arăta simultan toate aspectele fiecărui argument. Bandoro a filmat acele secvențe la 360 de grade ori de câte ori a fost posibil, intensificând interacțiunile dintre Matthias, familia sa, oamenii cei mai apropiați și comunitatea sa.

RMN Evidențiază uimitor tensiunile din România modernă, care încă își datorează tradiția periculoasă care pune accent pe oamenii care se străduiesc să-și asigure și să mențină o viață mai bună.

Gregor simbolizează complexul și multifațetul Matthias de-a lungul dramei, în special în ceea ce privește modul în care părerile sale idealiste asupra modului în care societatea ar trebui să fie condusă în mod constant afectează modul în care își tratează familia. Combinat cu utilizarea excelentă de către Panduru a cinematografiei ultra-widescreen pentru a sublinia modul în care protagonistul este uneori copleșit de așteptările comunității sale, filmul este un studiu exemplar al modului în care tensiunile religioase, etnice și culturale afectează existența și sentimentul de securitate al oamenilor.

Nota A-

Consultați mai multe articole despre Karen Pinardello.

RMN Premiera americană în acest weekend la Festivalul de Film de la New York.