aprilie 25, 2024

Recenzia filmului roman – Noi împotriva noastră, fără odihnă pentru bătrâna, Entregaldi

Într-un sezon plin de festivaluri și evenimente, premierele țin pasul cu agitația și trei dintre filmele mele preferate ale anului Festivalul Internațional de Film Transilvania Tocmai și-au început spectacolul de teatru.

film documentar noi împotriva noastră Este debutul semnăturii Andrei Tarra și ce debut. Tarara ia relația cu tatăl ei ca punct de plecare pentru a se gândi la familie, la filmare și la nevoia urgentă de o viață autodeclarată. Regizorul a crescut cu un tată care suferă de schizofrenie, care este adesea absent, dar care a avut un impact și asupra pasiunii sale pentru cinema, conștientizare care a determinat-o să propună un film comun, un dialog în care se portretizează unul pe celălalt. ___STEADY_PAYWALL___

Rezultatul este un portret profund emoționant, care rămâne echilibrat chiar și în momentele sale cele mai dramatice, o privire emoțională și realistă asupra unei familii sfâșiate de o boală debilitantă, un tribut demn adus unui om respectabil, pasionat, care luptă mult și, mai ales un portret al unei tinere care s-a maturizat personal și artistic. „Viteaz” și „cinstit” sunt termeni clișeați pentru a descrie filmele, dar sunt foarte adecvați noi împotriva noastră, un film onest și clar despre părinți și copii, și foarte curajos să discute despre o boală, neînțelegere și tratament foarte gravă în România.

Andrei Groznyki dupa 40 de zile (Cu un titlu englezesc plin de spirit Nicio odihnă pentru bătrâna doamnă) este o dramă sensibilă, cu ritm lent, despre pierdere și prietenie. Amplasat într-un sat plin de ciudații și superstiții, urmărește un Emile morocănos și autosuficient, care pregătește tradiționalul memorial la 40 de zile după ce soția sa Smaranda este înmormântată. Emil nu se deranjează prea mult cu sarcina și cu cerințele ei tradiționale, dar vecinul său Titi este sigur de asta, iar cei doi se ceartă pe motiv de religie, viață și (cel mai important) Smaranda fac un ceas foarte distractiv. Umorul neîmblânzit al întregului film pătrunde, dar Nicio odihnă pentru bătrâna doamnă Este adesea trist pentru că bătrânii sunt bine conștienți de timpul lor limitat, în special Titi, folosit în scaun cu rotile, care pare sigur că va muri oricând (unul dintre cele mai amuzante gaguri din film). Minunații actori fac filmul deosebit de emoționant.

Rado Montaigne toate Este cea mai așteptată lansare din acest an. Tot în mediul rural, de data aceasta în hinterlands adânci și păduri întunecate, filmul urmărește un grup de prieteni din București care oferă ajutor înainte de Crăciun familiilor din satele izolate. Când ridică un bătrân care se întrebă pe marginea drumului, mașina lor rămâne blocată în noroi, iar de aici încolo, călătoria devine din ce în ce mai grotesc pentru orășeni, ale căror prietenie și intenții umane se prăbușesc mai repede decât o cădere amenințătoare. . o noapte. toate Este un thriller, horror, critică socială, comedie neagră și film de artă până la capăt. Fiind un portret muntean, ea este inteligentă și neiertătoare și, deși nu sunt sigur că manipularea ei a „simplei” metafore populare de la țară este la fel de perspicace pe cât se dorește, este o privire bună asupra empatiei și limitelor acesteia, precum și asupra economie si clasa. înjură. Mai presus de toate, este un film minunat realizat, o plimbare distractivă și interesantă (deși doar pentru public).

Scrisă de Ioana Moldovan, editorialist, [email protected]

(Informații despre imagine și sursă: noi împotriva noastră // tangajproduction.com)