aprilie 19, 2024

Recenzie de film: Festivalul de vară: Il Cinema Ritrovato & TIFF

Iulie și august sunt pline de festivaluri fizice. Unele festivaluri sunt mai târziu de luna precedentă și sunt perfecte pentru evenimente incerte înainte de toamnă după iernile și primăvara lungi. Emoționat să întâlnesc din nou prieteni și colegi vechi, am ieșit și am verificat primii doi din lista mea. ___STEADY_PAYWALL___

Bologna Restoration Film Festival („Cinema Rediscovered”), care există de 35 de ani în orașul Bologna din nordul Italiei. Desfășurat între 20 și 27 iulie, Cineteca Bologna, care este cel mai important festival dedicat restaurării filmelor, care prezintă prețuri noi, precum și filme vechi restaurate de centre și laboratoare specializate. Majoritatea participanților se întorc în fiecare an, dar de dimineață până la miezul nopții nu există covoare roșii, nu există competiții, lux, ci doar cinematografe, astfel încât noii participanți promit același lucru. Și aceasta este o bucurie.

Omagiu antrenorului american din acest an George Stevens Acesta a fost un succes (femeie anul acesta, Katharine Hepburn și Spencer Tracy (și comori mai puțin cunoscute)Îmi amintesc de mama meaȘi ceva de trăit) Romy Schneider Filmul lui Claude Sautet a prezentat unele dintre cele mai inspirate roluri ale sale (lucruri din viațăȘi Cesar și RosalieÎn Bologna, puteți ridica clasice restaurate în glorie (Otto Preminger perfect) Anatomia unei crimeNemuritorul Francois Truffaut 400 de lovituri), descoperiți lucruri interesante precum titluri interesante Țip și mă ridic (1941) și aleea de coșmar (1947), sau Întrebându-vă despre un film mut rar văzut înainte (The Maurice Stiller Comedy 1920) sex).

Descoperit, redescoperit și restaurat, cinematograful mondial este una dintre cele mai importante misiuni ale festivalului și doar în Bologna puteți viziona filme indiene și venezuelene din anii cincizeci, filmele italiene sunt evidențiate în fiecare an, iar anul acesta a fost anul îndrăgitului actor Aldo Fabrice..rolul veselului Mario Monicelli Polițiști și hoți (1951) este un desen animat de geniu pur.

READ  „Miercuri” pe Netflix: În interiorul castelului folosit pentru Academia Nevermore

De la Bologna la Cluj-Napoca, am mers direct la cel mai mare eveniment cinematografic al anului din România. Festivalul Internațional de Film Transilvania (TIFF)De asemenea, s-a mutat de la slotul tradițional din iunie la săptămâna 23 iulie – 1 august. NS ziua romană Este una dintre principalele sale divizii, iar anul acesta filmele românești au fost luate la propriu, cu mai mult de 45 de filme (atât de lung metraj, cât și de scurt metraj).

Mulți dintre ei au fost uitați din păcate, dar au existat câteva dezvăluiri pe lângă numele cunoscute (ale lui Radu Muntean). Indiferent), în special de la tânăr și regizor: al lui Andrei Huțuleac # HahahaAndorra Talara noi împotriva noastrăȘi Eugene Gibbliano kampdymachi / câmp de macFilmul Gibbiano a participat și la competiția oficială, alături de un alt film românesc, Bogdan George Aptri. Neidentificat / Nespecificat (Premiul Fipresci la secțiunea Ziua Romanilor).. Jebeleanu a câștigat un premiu al regizorului (și premiul publicului în secțiunea Zilele Romane) pentru drama puternică și tensionată în mai multe concursuri de titlu notabile: PS VinothrajNS Pietriş (Câștigător al Premiului Special al Juriului)Și Alexander Koblez Ce vezi când te uiți la cerLily Holfert Pregătește-te să fii împreună pentru o perioadă necunoscută..

Incert În prezent se afișează în unele teatre, așa că vă rog să aruncați o privire. Un eșec, dar o raritate între versiunile romane, filme de gen pur, thrillere tensionate cu momente grozave de la Comic Relief și, de asemenea, mari actori principali, ceea ce se arată în prezent și rareori pe scena locală este divertismentul grosolan și fericirea mainstream-ului, urlând literalmente filmul lui Daniel Sandow. Tatamutămunții / The Father Who Moves the MountainsFilm de acțiune cu imagini uimitoare, performanță bună și scris inteligent, următoarea lansare va fi în septembrie și este preferatul publicului. romania salbatica (Regizorul Danden și Cosmin Domi Trash) Un documentar despre natură.

READ  Ultimul zbor al lui Demeter: mușcă-mă

Columnist, Ioana Moldova [email protected]

(Informații și credite de imagine: TIFF // © Marius Mariș // tiff.ro)