martie 29, 2024

Recenzie de film românesc – Nu există cinematografe

După mult timp, s-au deschis cinematografe în orașe în care situația actuală o permite, precum București, Iai, Bacău, Craiova sau Oradea (puteți verifica locațiile la Cinemagia). Locurile rulează la o capacitate de 30%, astfel încât să poată avea suficient spațiu pentru spațiu, sper să poată rămâne în siguranță și să câștige puțin profit. Indiferent de aceste preocupări, a putea urca din nou pe scenă este pur și simplu uimitor.

Programul actual este mixt, cu titluri în mare parte străine și romane. Alex Brendia Provo / Educație (2019) este un documentar captivant despre un profesor de matematică rebel dintr-un oraș rural care a renunțat să lucreze în sistemul școlar tradițional și, în schimb, îi învață pe elevi în apartamentul său aglomerat. Este zbuciumat, supărat, sarcastic și, uneori, grosolan, profesorul pe care cu toții ni-l dorim, cineva care se dedică să-și ajute elevii să reușească (deși folosind unele tactici ciudate).

Dacă încă nu te simți în siguranță pentru a merge la cinematografe, poți urmări un film frumos despre ele pe HBO GO. Alexandru Belek cinema dragostea mea (2015) este un tribut emoționant adus unei vieți dedicate filmului. Protagonistul principal este Victor Boris, regizorul cinematografului de stat Dacia din Piatra Neamte, un om creativ care s-a luptat (aproape) fără sprijinul orașului pentru a menține cinematograful local în funcțiune, ajutat de echipa sa de două femei. Este atât de devotată și de iubită. Dacia este unul dintre puținele cinematografe vechi (mai puțin de 30) care funcționează încă din cele aproape 400 de teatre deschise în țară în 1989. Este deținut de stat, dintre care multe au fost vândute, privatizate, transformate în cluburi sau pur și simplu lăsate pentru distrugere. Filmul îi arată pe Purice și pe colegii săi (de multe ori hilar) care își improvizează drumul prin anul filmului, împărțind pături și ceai fierbinte când se face prea frig iarna, încearcă să repare încălzirea, oferind bilete mai ieftine localnicilor obraznici, dar loiali. adolescenți și adaptarea la era digitală atunci când nu o fac. Se folosesc printuri de 35 mm (în principal prin cumpărarea unui proiector simplu, nimic fantezist, deoarece conducerea nu le-a furnizat o nouă tehnologie). Când nu au public, se uită singuri la filme, râd ca niște copii, dansează pe coloana sonoră, gătesc sau se joacă la ping pong în hol. Dar ei vorbesc mai ales despre faptul că nu pot face altceva. Dedicația lui Purice pentru cinema poartă filmul, precum și grija și dedicarea sa pentru echipa sa, iar maniera blândă și simplă a trio-ului este o bucurie de urmărit. Acest lucru face ca momentele aspre de perspicacitate și gândurile de a renunța să fie și mai triste. În cele din urmă, ar putea exista o oarecare speranță la orizont, dar situația cinematografelor de stat din România este gravă. Faptul că Dacia funcționează și astăzi este o victorie și Cinema Luni ASmith Plătește frumos și meritat dedicarea dedicată a persoanelor care își iubesc teatrele atât de acerb. Filmul este, de asemenea, o reamintire urgentă a ceea ce trebuie să facem cu toții odată ce sunt din nou în siguranță: alergați la cinematograful nostru local, la muzeu sau la centrul de artă, în scenariul sperăm că au supraviețuit vremurilor actuale de pandemie (o dezvoltare actuală care face ca vizionarea orice film din cinematografele pline de bucurie) și groază).

READ  Festivaluri de film pentru a lumina ecranul la Bunbury Regional Entertainment Center în această iarnă

Scris de Ioana Moldovan, cronicar, [email protected]
(Sursa imaginii: Cinema, Mon Amour @Cinemagia)