aprilie 18, 2024

Recenzie de film: „Watcher” este un thriller voyeur bine făcut | Filme

Recenzie de film: „Watcher” este un thriller voyeur bine făcut |  Filme

Scris de Katie Walsh-Tribune News Service

În debutul elegant al lui Chloe Okuno, „Watcher”, titlul se referă nu doar la o persoană, ci la două, atunci când privitorul devine privitor, iar stalker și stalker schimbă locuri pe parcursul acestui thriller psihologic rece.

Aliniat cu filmele de groază în stilul anilor ’70, „Watcher” în dialog cu filme precum „Repulsion” de Roman Polanski și „Rosemary’s Baby” și face semn din cap către „posedarea” lui Andrzej Zulawski cu atmosfera sa europeană prevestitoare, prezintă o blondă Hitchcock în eroină. Julia (Mika Munro).

Dar acele filme despre femei vulnerabile prinse în capcane voyeuristice au fost regizate de bărbați, iar cu Okono, scriitorul și regizorul, spunând povestea, este un rezultat diferit, unul complex din punct de vedere emoțional și moral, dar incontestabil în claritatea sa îndrăzneață.

Proaspeții căsătoriți Julia și Frances (Karl Glossmann) sosesc în București, România, gata să înceapă un nou capitol într-un oraș nou. Francis, care este pe jumătate român, are o slujbă de reclamă puternică, dar Julia, o fostă actriță, nu are mare lucru de făcut. Plimbați-vă prin oraș, practicați opriri romane la cafenele și încercați să vizitați obiectivele turistice pe cont propriu.

Oamenii citesc și…

În timp ce un criminal în serie cunoscut sub numele de „Păianjenul” măcelează femeile din București și le taie gâtul, Julia își dă seama că este supravegheată, și nu doar de la taximetriștii care o numesc „frumoasă”. Prin ferestrele supradimensionate ale apartamentului lor, ea observă o persoană (Burn Gorman) de peste drum care o urmărește și, deodată, pare să fie peste tot.

Lucrul tare despre Julia din „The Watcher” este că face totul bine, totuși, acest lucru este o nebunie, pentru că el nu o protejează. Îi spune soțului ei de îndată ce se simte inconfortabil în legătură cu acest bărbat care o veghează și relatează incidentele ciudate când a urmărit-o proprietarilor de magazine și poliției. Dar acțiunile ei, pentru bărbații din jurul ei, par ciudate și superficiale.

Frances cu greu se abține să o numească nebună, deși se referă la experiențele ei drept „fantezie” și justifică comportamentul acestui străin într-un mod logic. Tot ceea ce are Julia are agenție și abilitatea de a face ea însăși este pur și simplu să o vizioneze din nou.

Scenariul lui Okono, care se bazează pe un scenariu al lui Zack Ford, este regizat în mod deliberat și nu există nicio îndoială despre ceea ce încearcă ea să spună despre intuițiile femeilor, reticența bărbaților de a le crede și sistemele de putere care nu reușesc să protejeze femeile. vulnerabil. Ea folosește frumos spațiul și în povestirile cinematografice. Ferestrele din sticlă ale apartamentului au devenit geamul închisorii, a cărui vedere îngrădește siguranța spațiului interior intim al Juliei. Transparența ferestrelor este pusă laolaltă cu peretele opac pe care îl împarte cu vecina, și singura prietenă, Irina (Madalena Anya), prin care circulă sunetul, transmitând informații vagi, înfundate.

Ceasul arde lent, dar ca o doamnă principală, reținut și elegant. Performanța lui Monroe este mai mică decât cea a lui Oprahle, dar presiunea de a-și ține frica și de a-și menține calmul este palpabilă. Combinat cu folosirea inteligentă a cadrelor din punctul de vedere al (fotografului Benjamin Kirk Nielsen), există un sentiment profund de frică reală, mai ales feminină, pe care Julia o simte, indiferent dacă este sau nu stabilită.

Dar cel mai mare truc al lui Okuno din „Watcher” este să conducă publicul să pună la îndoială intuiția noastră, interpretarea noastră a evenimentelor, a ceea ce am văzut și auzit. Îl aruncă pe spectator suficient de dezechilibrat încât finalul este cu adevărat șocant, dar livrat cu cel mai mare control, rafinament al stilului și emoție.

Această bijuterie frumos realizată a unui film de întoarcere sugerează că Okono este un talent de privit, dar, pe deasupra, îl determină pe spectator să se întrebe ce și pe cine, alegem să credem și de ce.