Recenzie: Mammalia – Cineuropa

film profile
]
În 2021, iar acum prima sa ieșire fantastică, Mamifere [+see also:
trailer
film profile
]
este înregistrată BerlinaleBara laterală a forumului. Filmul este o dramă suprarealistă profund personală, care explorează preocupările regizorului (și ale altor bărbați) cu privire la ceea ce înseamnă încă masculinitatea în vremuri în care rolul bărbaților în societate este contestat.

(Articolul continuă mai jos – informații comerciale)

Compus de Andre Abori (Care a co-scris și al lui Ştefan Constantinescu un bărbat și un câine [+see also:
film review
trailer
interview: Ştefan Constantinescu
film profile
]
un film despre un soț obsedat să-și înșele soția), concentrându-se pe Camille (Stephen Teglas), un bărbat simte că iubita lui Andrea (Milena Manovichi) se înstrăinează din ce în ce mai mult de el după ce se alătură unei frații. Într-o zi, Andrea dispare, iar Camille face tot posibilul să o găsească. Dar, dacă în unele filme bărbații salvează femei, atunci nu este complet clar cine trebuie să fie salvat și de ce.

Filmul găsește modalități creative de a pune la îndoială identitatea și masculinitatea și, pe măsură ce se desfășoară evenimente din ce în ce mai imprevizibile, spectatorii se pot simți derutați de cât de sălbatice sunt părerile lor cu privire la ceea ce se așteaptă de la un bărbat în societate. Tot ceea ce se întâmplă în film contrazice, sau cel puțin pune la îndoială, aceste așteptări, forțând încet publicul să accepte că opiniile lor pot fi părtinitoare. Pe măsură ce o vedem pe Camille încercând frenetic (și deseori comic) să o găsească pe Andreea – fără a cărei existență confortabilă viața lui se deteriorează din ce în ce mai mult în dificultăți – suntem, de asemenea, invitați să reflectăm la ceea ce considerăm de la sine înțeles în relațiile noastre.

Desigur, uneori se pare că s-a depus mult efort pentru a face scenariul bizar și neașteptat, dar evitarea tropilor obișnuiți pe care le-ar putea găsi în filmele de artă nu este neapărat suficient pentru a veni cu o poveste bună. Mamifere Este un film atât de personal încât ar putea dura doar ca un comentariu la dramele românești obișnuite sau ca un comentariu la cinematografia românească ultra-masculin, în care eroinele atractive sunt mult mai rare decât eroii.

În filmul lui Mihăilescu, bărbații (heterosexuali) eșuează sistematic. Camille este timidă și stângace și pare să fie mereu pe punctul de a avea un atac de panică. Am putea spune că căutarea lui sălbatică după Andreea îl scoate din zona de confort, dar ne-am înșela: nu există zonă de confort pentru el. Este ca un om care s-a întrebat mereu ce se așteaptă de la el, fără să-și dea seama că, de fapt, nu există. Mamifere Conține chiar și o scenă care arată ca echivalentul vizual al unei persoane foarte faimoase (cel puțin în România) și este adesea citată (de obicei în contexte de dezamăgiri masculine) spunând de către poetul moldovenesc Eugene Cioclea: „Omul este un apendice inutil pentru cauza lui”.

Interesant este că doar câteva dintre personajele principale sunt interpretate de actori profesioniști. Sunt înconjurați de amatori care, potrivit regizorului, și-au adus propriile frânturi de realitate în poveste și poate de aceea. Mamifere Pare atât de imprevizibil, de parcă Mihăilescu a filmat mici scene care se întâmplă în fața lui cu „personaje” pe care nu le poate (și nu vrea) să le controleze în niciun fel.

READ  Legenda pianului român Radu Lobo a murit la vârsta de 76 de ani

Mamifere Produs de mini film (România), și coprodus filmul Pandora (Germania) și sentimente intense (Polonia). Vânzările internaționale se ocupă de Luminile sunt aprinse.