martie 28, 2024

Roman Movie Review: Exit of the Trains & F-Sides Cineclub

radu bine într-un alt senssi altiiFurieA Trenuri în garăComplex/ ieșirea trenurilor A avut premiera pe 18 iunie și este încă prezentat în anumite cinematografe. Am avut impresia că premiera, care de fapt a fost întârziată din cauza pandemiei, a fost destul de scăzută și bănuiesc că situația actuală este de vină, ceea ce este foarte regretabil deoarece acest imens documentar merită toată atenția.

___STEADY_PAYWALL___

Revenind încă o dată la persecuția și uciderea populației evreiești din România, Judd se uită la masacrul care a avut loc la Iai în iunie 1941, când peste 13.000 de evrei au fost uciși în câteva zile. precum a făcut-o în națiune moartă, lucrează fără încetare experimental și își alcătuiește filmul ca ese. Ceea ce vedem este o serie de fotografii ale evreilor morți, preluate din documente oficiale, pașapoarte și albume de familie, întrucât o voce de departe spune povestea morții lor. Aceste mărturii sunt în mare parte de la femei din aceste familii, deoarece majoritatea evreilor uciși erau bărbați, vecini sau prieteni care au supraviețuit calvarului și li se spune într-un mod sobru și realist. Victimele sunt afișate în ordine alfabetică după numele lor; Uneori nu există imagini pentru romane pentru că sunt pierdute sau nu există nicio poveste pentru morți, deoarece nu au fost găsiți supraviețuitori. Două ore și jumătate mai târziu, focalizarea se schimbă și urmărim o succesiune de imagini ale măcelului, în ordine cronologică.

De această dată, istoricul lui Judd, Adrian Sioflanki, co-regizează filmul și se arată. Filmul este precis până în cele mai mici detalii și extrem de intens. Această densitate de fapte, documente arhivistice și istorice a făcut din întrebările și răspunsurile sale cu el după premiera mondială la Berlinale în 2020 una dintre cele mai bune la care am participat vreodată, ca o lecție separată de istorie și scriere de istorie care să însoțească filmul. Fără ea, recunosc, aș fi înțeles mult mai puțin, dar efectul general al filmului ar fi fost totuși același: furie și tristețe dincolo de cuvinte. Acesta este un catalog de groază și este foarte dificil să stai în el, dar ieșirea trenurilor Este, de asemenea, mult mai mult decât un film, este un document, un document atât de necesar într-o țară încă reticentă în a discuta crimele sale și remarcabil de moral.

F-laturi Cineclub Este un proiect destul de recent, care conține filme realizate de femei și organizează conversații despre probleme urgente care implică femeile și experiența feminină. în această săptămânăUrmărește marile filme western ale lui Kelly Richart Se amestecă tăiat. Filmele lui Reichardt se preocupă mai degrabă de relațiile dintre oameni decât de comploturi și își iau timpul. Meek’s Cutoff este deosebit de lent, dar este un film extraordinar de plin de satisfacții al poveștii coloniștilor din anii 1840 care încearcă să-și găsească drumul prin deșertul de neiertat Oregon. Personajele principale de aici nu sunt înarmate, ci femei, iar întregul film este o răsucire frumoasă a multor metafore clasice din Occident. Dar Reichart nu este doar punctul de vedere al femeilor, ci și al celor defavorizați, cei din afară, cu atât mai puțin norocoși. Filmele ei sunt puține, adesea teribil de triste, dar minunat de umane și Se amestecă tăiat Este una dintre cele mai bune. Introducerea a vorbit despre provocările și limitele cercetării, atât interne, cât și externe, și despre modul în care femeile le pot gestiona sau transcende în domeniul lor. Verificați viitorul lor evenimente aici.

Scris de Ioana Moldovan, cronicar, [email protected]

(Informații despre imagine și credit: Trenurile ies la Cinemagia.ro)