iunie 22, 2024

Obiectiv Jurnalul de Tulcea – Citeste ce vrei sa afli

Informații despre România. Selectați subiectele despre care doriți să aflați mai multe

Sky News Australia s-a retras din TikTok, invocând riscurile de securitate reprezentate de aplicația deținută de China

Sky News Australia s-a retras din TikTok, invocând riscurile de securitate reprezentate de aplicația deținută de China

Brisbane, Australia (CNN) Sky News din Australia a părăsit TikTok din cauza problemelor de securitate care au determinat mai multe guverne occidentale să blocheze aplicația video pe dispozitivele folosite de oficiali.

în articol Publicând luni pe site-ul Sky News Australia, editorul digital Jack Hutton a spus că riscurile de securitate reprezentate de „platforma controlată de Beijing” sunt „prea mari pentru ca orice editor de știri serios să le suporte”.

„TikTok este o rețea de spionaj mascată ca o platformă de socializare despre care s-a demonstrat că fură ilegal datele jurnaliștilor, cetățenilor și politicienilor”, a scris Hutton.

Îndemnăm [media organizations] Să luăm în considerare această dilemă și să nu mai tranzacționăm securitatea și integritatea pentru perspective fără valoare.”

Într-o declarație pentru CNN, Lee Hunter, directorul general al operațiunilor TikTok în Australia și Noua Zeelandă, a declarat că respectă dreptul unui radiodifuzor de a lua decizii pentru a-și servi cel mai bine audiența, dar a respins „acuzațiile și insinuările” făcute în Sky News Australia. condiție.

„[They] complet greșit și îl respingem în termeni cât mai puternici.”

Experții spun că preocupările de securitate din spatele interdicțiilor guvernamentale recente, deși sunt grave, par în prezent să reflecte doar posibilitatea ca TikTok să fie folosit pentru informații străine, nu că așa ar fi fost. Încă nu există dovezi publice că guvernul chinez a spionat oamenii prin TikTok.

Sky News Australia este deținută de Rupert Murdoch News Corp (NWSA)o entitate separată a radiodifuzorului britanic Sky News, care este deținută de Sky Group, o divizie a conglomeratului american Comcast (CCZ).

Anul trecut, proprietarul TikTok, ByteDance, a recunoscut că are patru angajați Acces incorect la datele personale Jurnalişti de la Financial Times şi BuzzFeed.

READ  Trump spune că poate „încuraja” Rusia să atace aliații NATO

ByteDance a spus că angajații implicați investighează posibile scurgeri de informații și au fost concediați pentru că și-au abuzat de autoritatea de a accesa datele utilizatorilor TikTok.

Separat, experții din întreaga lume și-au exprimat îngrijorări mai ample că TikTok prezintă un risc de securitate din cauza cantității mari de date pe care le colectează pe milioane de utilizatori și a susceptibilității sale la potențiale interferențe din partea guvernului chinez, care exercită o influență semnificativă asupra companiilor din jurisdicția sa. . .

Interdicție guvernamentală

cel Statele Unite și alte țări occidentale A interzis aplicația pe mașinile guvernamentale, administrația Biden amenințând că va merge mai departe cu o interdicție mai largă, dacă proprietarii chinezi ai TikTok nu își vând participațiile în companie. O interdicție generală care ar interzice accesul la platformă a 150 de milioane de utilizatori din SUA.

TikTok a negat în mod repetat că are legături cu Beijing și CEO-ul companiei Xu Qiu El a declarat recent la o audiere a Congresului SUA că nu a văzut nicio dovadă că guvernul chinez ar avea acces la datele utilizatorilor și nu a cerut niciodată acest lucru. Mai mult, a spus el, cantitatea de informații pe care compania o colectează despre utilizatori nu este mai mare decât cea mai mare parte a jucătorilor din industrie.

În timp ce un număr de guverne au luat măsuri pentru a șterge TikTok de pe telefoanele angajaților lor, majoritatea companiilor importante de știri încă nu au dat curs.

Luna trecuta , BBC le-a sfătuit angajaților să șteargă TikTok de pe telefoanele de serviciuÎn urma unei mișcări similare a radiodifuzorului public danez, DR, dar radiodifuzorul britanic își postează în continuare conținutul pe aplicația video scurtă pentru milioanele de urmăritori.

READ  Ce știm despre valurile interne care ar fi putut scufunda un submarin în Indonezia

Hutton de la Sky News Australia a declarat că decizia BBC de a bloca aplicația după publicarea conținutului pe platformă a fost o „ironie” care „demonstrează că foamea de a ajunge la noi categorii demografice a afectat strategiile editoriale în redacțiile la nivel global”.

CNN a contactat BBC pentru comentarii.

Înainte de a-și șterge contul, Houghton a spus că Sky News Australia are 65.000 de urmăritori și „câteva milioane de vizualizări ale videoclipurilor”.

Canalul este cunoscut pentru comentariile sale conservatoare și a fost descris anul trecut într-un raport al unui think tank britanic Institutul pentru Dialog Strategic ca „un punct de vânzare semnificativ de dreapta cu influență în creștere la nivel internațional”.

În ceea ce privește criza climatică, a fost, de asemenea, descrisă ca un „centru de conținut pentru influenți, sceptici și puncte de vânzare din întreaga lume”.

in 2021, Youtube Sky News Australia este interzis De la încărcarea de conținut nou timp de o săptămână până la răspândirea de informații greșite despre pandemia covid. La acea vreme, radiodifuzorul a emis o declarație în care neagă afirmațiile conform cărora gazda sa ar fi negat existența Covid-19 și că ar fi postat sau eliminat videoclipuri care arătau multe.

Hutton a mai argumentat într-un articol online că decizia a fost „un atac tulburător asupra capacității de a gândi liber”.