ianuarie 27, 2023

Obiectiv Jurnalul de Tulcea – Citeste ce vrei sa afli

Informații despre România. Selectați subiectele despre care doriți să aflați mai multe

Studiul a constatat că câteva minute de activitate intensă vă pot ajuta creierul

Nota editorului: Cereți sfatul furnizorului dumneavoastră de asistență medicală înainte de a începe un program de exerciții fizice.



CNN

Ce-ar fi dacă ai putea să te uiți la toate lucrurile pe care le faci în fiecare zi — mergând din cameră în cameră, pregătind o prezentare la birou, alergând în sus și în jos pe scări, livrând rufe pliate sau alergând în jurul blocului — și să vezi care te ajută mai bine sau te rănește creierul tău?

Un nou studiu a încercat să răspundă la această întrebare atașând monitoare de activitate la coapsele a aproape 4.500 de persoane din Marea Britanie și urmărindu-le mișcările 24 de ore timp de șapte zile. Cercetătorii au examinat apoi modul în care comportamentul participanților le-a afectat memoria pe termen scurt, abilitățile de rezolvare a problemelor și de procesare.

Iată vestea bună: persoanele care au petrecut „perioade mici de timp în activități mai viguroase – mai puțin de 6 până la 9 minute – în comparație cu așezat, dormit sau activități blânde au avut scoruri cognitive mai mari”, a spus autorul studiului John Mitchell, cercetător medical. Doctorand în consiliul de antrenament al Institutului de Sport, Exercițiu și Sănătate de la University College London, într-un e-mail.

Activitatea fizică moderată este, de obicei, definită ca mersul vioi, mersul cu bicicleta sau joggingul în sus și în jos pe scări. Mișcările viguroase, cum ar fi dansul aerobic, joggingul, alergarea, înotul și ciclismul în deal, îți vor crește inima și ritmul respirator.

studiu, Acestea au fost publicate luni în Journal of Epidemiology and Community Healths-a descoperit că efectuarea a puțin sub 10 minute de efort moderat până la viguros în fiecare zi a îmbunătățit memoria de lucru a participanților la studiu, dar a avut cel mai mare impact asupra proceselor executive, cum ar fi planificarea și organizarea.

Mitchell a spus că îmbunătățirea cognitivă a fost modestă, dar cu timpul suplimentar petrecut făcând exerciții mai viguroase, beneficiile au crescut.

„Deoarece nu monitorizăm cogniția participanților de-a lungul multor ani, acest lucru poate fi pur și simplu că acei indivizi care se mișcă mai mult tind să aibă o cogniție mai mare în medie”, a spus el. „Totuși, da, ar putea însemna, de asemenea, că chiar și schimbările subtile din viața noastră de zi cu zi pot avea consecințe negative asupra cunoașterii noastre.”

Stephen Malin, profesor asociat la Departamentul de Kinesiologie și Sănătate de la Universitatea Rutgers din New Jersey, a declarat pentru CNN că studiul oferă o nouă perspectivă asupra modului în care activitatea interacționează cu comportamentul sedentar, precum și cu somnul.

„Înțelegerea interacțiunii dintre somn și diferite activități fizice nu este adesea examinată”, a spus Mallen, care nu a fost implicat în noul studiu.

În timp ce studiul are unele limitări, inclusiv o lipsă de cunoștințe despre sănătatea participanților, rezultatele arată că „acumularea tiparelor de mișcare într-o zi la săptămână la lună este la fel, dacă nu mai importantă, decât să ieși afară pentru o sesiune de exercițiu.” „.

Au existat și vești proaste: a petrece mai mult timp dormind, așezat sau doar angajându-te în mișcări ușoare a fost asociată cu un efect negativ asupra creierului. Studiul a constatat că cogniția a scăzut cu 1% până la 2% după înlocuirea unei porțiuni echivalente de activitate fizică moderată până la viguroasă cu opt minute de comportament sedentar, șase minute de intensitate luminoasă sau șapte minute de somn.

„În majoritatea cazurilor, am arătat că mai puțin de 7 până la 10 minute de MVPA (activitate fizică moderată până la viguroasă) au fost dăunătoare”, a spus Mitchell.

Mitchell a subliniat că această schimbare este doar o asociere, mai degrabă decât o cauză și efect, din cauza metodelor de observație ale studiului.

În plus, rezultatele studiului despre somn nu pot fi luate la valoarea nominală, a spus el. Un somn bun este esențial pentru ca creierul să funcționeze la performanță maximă.

„Dovezile privind importanța somnului pentru performanța cognitivă sunt puternice”, a spus Mitchell, „dar există două avertismente majore. În primul rând, somnul excesiv poate fi legat de performanțe cognitive mai slabe.

În al doilea rând, calitatea somnului poate fi mai importantă decât durata acestuia. Accelerometrele noastre pot estima cât de mult au dormit oamenii, dar nu ne pot spune cât de bine au dormit.”

Trebuie făcute studii suplimentare pentru a verifica aceste constatări și pentru a înțelege rolul fiecărui tip de activitate. Totuși, a spus Mitchell, studiul „subliniază cum diferențele foarte modeste în mișcarea zilnică a oamenilor – mai puțin de 10 minute – sunt asociate cu schimbări foarte reale în sănătatea noastră cognitivă”.

READ  Sonda Juno a NASA se va apropia de luna lui Jupiter, Ganymede, luni