martie 29, 2024

Tehno-Thrillerul „Kimi” Ultimate al lui Steven Soderbergh trece stilul peste esență | Recenzii de filme + TV | sapte zile

Tehno-Thrillerul „Kimi” Ultimate al lui Steven Soderbergh trece stilul peste esență |  Recenzii de filme + TV |  sapte zile

Click pentru a mari

• Prin amabilitatea Claudette Barrios / WB Media
  • Sunetul a fost găsit Kravitz joacă rolul unui lucrător din tehnologie devenit detectiv după ce ea interceptează o înregistrare tulburătoare din thrillerul Soderbergh.

Poate fi o epidemie. Poate că acesta este hypeul necruțător. Poate umor pur Batman vs Superman: Dawn of Justice rupe-ma. Oricum, nu m-am putut forța să merg pe scenă și să stau printr-o altă iterație Batman.

Sau poate că tocmai am alunecat în agorafobie, nu spre deosebire de Angela Childs (Zoe Kravitz), eroina celui mai recent film subțire al lui Steven Soderbergh.

Filme thriller bazate pe Alfred Hitchcock luneta din spate Nu este nimic nou, nici filmele în care cineva înregistrează din neatenție dovezi ale unei crime (ExplodeazăSi Explozie). Dar Soderbergh a preluat aceste elemente familiare și le-a biciuit cu un context nou (pandemia) și tehnologie actualizată (difuzoare inteligente). Kimi (2022, HBO Max) este povestea unei tinere care se îmbrățișează la fel de mult ca Bruce Wayne, are o casă impresionantă și chiar reușește să doboare câțiva băieți răi.

Afacere

„Sunt aici.” Aceasta este fraza liniștitoare pentru Kimi, un asistent virtual asemănător Alexa. Cu un sistem de monitorizare umană care face dispozitivul mai receptiv la utilizatorii săi, producătorul lui Kimi, Amygdala, se află în pragul unei oferte publice inițiale masive.

Angajată la Amygdala, Angela își petrece zilele stând la computer învățându-l pe Kimi cum să rezolve comenzile confuze de la utilizatori. Totul este distracție și jocuri atunci când aparatul ajută la explicarea unei insulte de la un copil plictisit („Ești un Crimeean, Kimi!”), dar lucrurile devin serioase când un alt Kimi percepe sunetele unui atac violent.

Șeful Angelei respinge întrebările ei, forțând-o să dea de urma dispozitivului, a victimei și a făptuitorului. Este o detectivă îndoită atâta timp cât își poate face toată treaba pe o tastatură. Dar când este forțată să-și părăsească mansarda impunătoare din Seattle, oroarea ei față de lumea exterioară începe să se dezvolte.

Îți va plăcea?

De-a lungul carierei sale, Soderbergh a folosit genul thriller-ului ca o reclamă sexy, încheind probleme non-sexuale și făcându-le mai acceptabile pentru directorii de la Hollywood. la Efecte secundareEl a examinat etica prescrierii medicamentelor psihiatrice. la nebun, a preluat industria asigurărilor de sănătate. si in KimiDă formă temerilor pe care mulți dintre noi le avem cu privire la deschiderea caselor și a vieții noastre către tovarăși digitali cu stăpâni corporativi.

În lumea nu atât de futuristă a filmului, toată lumea este izolată și toată lumea este conectată; Confidențialitatea este necunoscută. Filmul este dureros de oportun în surprinderea culturii de tip capsulă a muncii de acasă. Nu doar Angela locuiește pe o insulă digitală. Aproape toți cei cu care interacționează online, de la colegul ei din România la CEO-ul Amygdala și până la asasinul care în cele din urmă o urmărește, lucrează de asemenea în împrejurimile umile ale spațiului lor de locuit, cu copii care se ceartă și copii care tricotează în apropiere.

Daca isi aminteste cineva Kimi Peste 10 ani, se va datora perspicacității cu care Soderbergh a imaginat această amalgamare ciudată a sectoarelor public și privat. Cel mai bine se poate spune despre restul filmului este că poate fi vizionat. Aspectul ei de ansamblu este lucios ca o bomboană tare, podul Angelei este de moarte, iar muzica lui Cliff Martinez este potrivită pentru un hitchcockian.

Evenimentele se desfășoară într-un ritm bun, în timp ce Kravitz întruchipează în mod convingător o femeie care încearcă cu disperare să controleze fiecare aspect al mediului ei. Când Angela se aventurează în sfârșit, Soderbergh folosește efecte vizuale și audio inteligente pentru a ne introduce în oroarea ei. Camera se repezi spre ea, în timp ce sunetele obișnuite se umflă într-un vuiet insuportabil.

Este foarte regretabil că povestea de fundal a Angelei este o evocare subțire și ironică a temelor #MeToo, precum și a crimei pe care o investighează. când Kimi S-ar putea să ne întrebăm, Asta-i tot? Filmul a atins o mulțime de probleme, bine. Dar scenariul lui David Koepp (mumie) nu reușește să-l exploreze în profunzime.

Sfârșitul filmului ne lasă cu un gust deosebit de prost, deoarece susține mitul senzațional de la Hollywood că cel mai bun remediu pentru agorafobie este să fie plasat într-o situație în care trebuie să-și apere casa aproape până la moarte. Nu-ți pasă dacă această metodă are un fragment de putere curativă – a funcționat cu Amy Adams la Femeia de la fereastrădeci trebuie să lucrezi cu Angela, nu?

Temerile din viața reală sunt greu de scuturat, mai ales atunci când condițiile unui blocaj pandemic întăresc convingerea preexistentă că doar casa este în siguranță. Sfârșitul optimist al Kimi Este împotriva a tot ceea ce filmul ne-a arătat deja. În cel mai bun caz, filmul evocă alura spațiilor care oferă iluzia securității – dar numai cu prețul dependenței noastre de tehnologia care are capacitatea de a ne spiona, tot timpul.

Daca iti place asta, incearca…

Conversaţie (1974; Pluto TV, ScreenPix, Rentable): Realizatorii de film au investigat etica supravegherii cu mult înainte ca lumea să devină conectată. În thriller-ul clasic Francis Ford Coppola, Gene Hackman joacă rolul unui bărbat care devine obsedat de un cuplu căsătorit angajat să vizioneze.

Efecte secundare (2013; Starz, închiriat): Ca toate thrillerele Soderbergh, această poveste despre psihiatrie este un amestec amestecat, dar Rooney Mara și Jude Law oferă o performanță solidă.

„Domnule Robot” (Patru sezoane, 2015-19; Amazon Prime Video): Dacă sunteți atras de povești despre tehnologie, supraveghere și conspirație, pierdeți-vă în această serie uimitoare, care transportă paranoici cinematografic la începutul anilor 1970.

READ  Andrew Tate spune că trebuie să protejeze alimentele „rece cu piatra” de insecte în timpul postului Ramadan