mai 24, 2022

Obiectiv Jurnalul de Tulcea – Citeste ce vrei sa afli

Informații despre România. Selectați subiectele despre care doriți să aflați mai multe

Top site-uri de știri românești: care sunt cei mai mari editori online din România și cine le deține?

Aproximativ 40 de site-uri de știri și conținut din România au înregistrat peste două milioane de vizitatori unici în martie 2022 și șase editori locali au avut peste zece milioane de utilizatori unici pe toate site-urile lor în aceeași lună, potrivit datelor BRAT, organizația locală care reprezintă știrile. editorilor.

Acest articol exclusiv de Romania Insider vă oferă cele mai recente clasamente oficiale ale site-urilor de știri din România bazate pe trafic, clasamentele online ale editorilor locali, precum și informații despre cine deține editorii de top. Puteți citi acest articol și ne puteți sprijini să scriem mai multe astfel de analize prin obținerea Romania Insider Membership. Cu abonamentul nostru premium, veți primi, de asemenea, șapte buletine informative premium, inclusiv Revizuirea presă zilnică și Revizuirea presă săptămânală.

Martie a fost o lună bună pentru editorii români, deoarece războiul din Ucraina a stimulat consumul de știri online locale și traficul general al site-urilor de știri. Cele 194 de site-uri monitorizate de organizația locală de editori BRAT au înregistrat peste 2,1 miliarde de vizualizări de pagini în martie, în creștere de la 1,85 miliarde în februarie și aproape 2 miliarde în ianuarie.

Numărul total de vizite la aceste site-uri a crescut, de asemenea, de la aproximativ 800 de milioane în ianuarie și februarie la 928 milioane în februarie. Între timp, numărul total de clienți unici (dispozitive unice și browsere) care au vizitat site-urile monitorizate de BRAT a fost de 102 milioane, ceva mai mare decât în ​​ianuarie și februarie.

Aproximativ 41 de site-uri de știri și conținut au înregistrat peste 2 milioane de vizitatori unici în martie 2022. Împreună, aceste 41 de site-uri au înregistrat 182 de milioane de utilizatori unici, 692 milioane de vizite și 1,34 miliarde de vizualizări de pagini, ceea ce reprezintă mai mult de trei sferturi din traficul total monitorizat de BRAT. .

Majoritatea acestor site-uri publică știri generale, dar există și multe site-uri web pentru afaceri, sport, divertisment, stil de viață și sănătate.

În ceea ce privește proprietatea, toate site-urile de știri importante din România sunt proprietate privată.

Care sunt primele 10 site-uri de știri din România?

READ  Soribes câștigă la Parma și deschide Buxa la Belgrad

Liderul incontestabil al presei românești online este digi24.ro, un site de știri publice aparținând grupului român de comunicare Digi Communications. Site-ul a apărut ca un supliment al canalului de știri Digi 24 TV, dar a fost puternic depășit de televiziune. În martie, Digi 24 a fost singurul canal de știri al 6-lea și al 3-lea pentru telespectatori din România, cu o audiență mult mai mică decât marii săi concurenți Antena 3 și România TV, potrivit cifrelor de rating oferite de Paginademedia.ro. Cu toate acestea, digi24.ro domină puternic peisajul media online din România, cu 11,8 milioane de vizitatori realizând peste 130 de milioane de vizualizări de pagini în luna martie, ceea ce reprezintă aproximativ 7,5% din totalul vizualizărilor de pagini înregistrate de site-urile de conținut local.

Pe locul doi în luna martie a fost Libertatea.ro, site-ul de știri de top deținut de grupul media elvețian Ringier în România, care a primit peste 10 milioane de vizitatori unici. Libertatea a început ca un ziar popular în România, dar în ultimii ani s-a mutat către știri și analize sociale și politice, precum și jurnalismul de investigație.

Locul trei în clasament este adevarul.ro, care face parte din Holdingul Adevarul, care este asociat cu unul dintre cele mai mari și mai vechi ziare publice din România. Adevarul Holding este controlată de omul de afaceri român Christi Bursi, despre care se spune că deține și Playtech.ro, care ocupă locul patru în clasamentul respectiv. Playtech.ro a fost lansat ca o platformă pentru jucători și pasionați de tehnologie, dar și-a diversificat conținutul într-un site de știri generale destinat publicului mai tânăr.

Pe locul cinci în clasament se află stirileprotv.ro, un site de știri operat de cel mai mare canal TV din România – PRO TV, urmat de Hotnews.ro, o platformă independentă de știri lansată ca agregator de știri online, și Observatornews.ro, principalul site de știri. Antena 1, Al doilea canal TV din România ca audiență.

În top zece se numără și romaniatv.net și antena3.ro, care sunt legate de cele mai mari canale de știri din România – România TV și Antena 3, și cancan.ro, un site de știri din deșert.

READ  8 momente uimitoare în gimnastica olimpică feminină

Iată cele mai vizitate 30 de site-uri de știri din România cu date de trafic pentru luna martie:

Cine sunt primii 10 editori online din România și cine îi deține?

Majoritatea site-urilor de știri proeminente din România în ceea ce privește traficul sunt deținute de zece editori. Proprietățile online ale acestor editori acoperă aproape 60% din totalul vizitelor și vizualizărilor de pagini pe care site-urile de conținut local le-au înregistrat în martie, pe baza datelor BRAT.

Ringier România și Intact / Antena Group au înregistrat peste 17 milioane de vizitatori unici pe site-urile lor în martie. Totuși, principalul publisher online în ceea ce privește vizitele și vizualizările de pagini în luna martie a fost RCS & RDS (Digi), care deține cel mai citit site de știri din România – digi24.ro.

Digi Communications este un grup de comunicații românesc listat la Bursa de Valori București. Este liderul pieței interne în sectoarele TV prin cablu și Internet în bandă largă. Cel mai mare acționar al Digi este Zoltan Teszari, care este probabil cel mai special dintre cei mai bogați oameni din România. Locuiește în Oradea și nu apare niciodată la evenimente publice, motiv pentru care sunt puține fotografii cu el în presa românească. Legenda spune că nici măcar mulți dintre angajații săi nu știu cum arată, deoarece comunică doar cu doi oameni de încredere care îi conduc afacerea. Pe lângă digi24.ro, grupul Teszari deține și site-ul de sport digisport.ro și câteva site-uri mai mici.

Ringier România este o subsidiară locală a Swiss Ringier Group, unul dintre primele grupuri media străine care a intrat pe piața locală după căderea regimului comunist și unul dintre puținele care nu a făcut-o. Ringier deține atât Libertatea.ro, cât și gsp.ro, una dintre cele mai importante publicații sportive din România. Ringier gestionează, de asemenea, vânzările de publicitate pentru o gamă largă de site-uri web din România.

Intact Media Group sau Antena Group este un grup media fondat și controlat de familia omului de afaceri român Dan Voiculescu. Canalul are al doilea cel mai mare canal de televiziune public din România – Antena 1 și cel mai mare canal de știri – Antena 3. Cele mai importante proprietăți de internet, Observatornews.ro și antena3.ro sunt legate de aceste două canale TV. Dan Voiculescu, care a crescut ca unul dintre marii proprietari de media din România după 1989, a fost colaborator al fostei poliții secrete comuniste – Securitatea. În ultimii 30 de ani, el și-a folosit televizoarele pentru a influența politica locală. A fost un oponent ferm al fostului președinte Traian Băsescu și a fost uneori apropiat de social-democrați.

READ  Emma Raducano spune că urmărirea fundașului SUA în finala US Open a fost mai stresantă decât să o joci | știri despre tenis

"

Următorii trei mari editori online din România sunt Gandul Media Network, PRO TV și Adevarul Holding.

Gandul Media Network detine tabloidul cancan.ro si alte cateva site-uri care au fost cumparate de la antreprenorul local Adrian Sarbu (gandul.ro, prosport.ro, csid.ro). Gandul Media Network este controlata de investitorul local Radu Budeanu, care a inceput ca jurnalist si a fondat unele dintre primele tabloide si fotografi din Romania.

PRO TV este cel mai mare grup media din România după cifra de afaceri și deține cel mai mare post TV din țară. Fondată de antreprenorul local Adrian Sarbo la începutul anilor 1990, compania este acum controlată de CME cu sediul în Praga, un grup fondat de investitori americani. În 2020, grupul american AT&T a vândut CME grupului ceh PPF, care a fost fondat de Petr Kellner. Cele mai importante site-uri PRO TV sunt stirileprotv.ro și sport.ro.

Adevarul Holding este un grup media local fondat in jurul ziarului Adevarul. După ce și-a schimbat câțiva proprietari, grupul este acum deținut de omul de afaceri local Christian Borsi, care și-a construit averea după 1990 prin preluarea mai multor fabrici de concerte de la stat. Borsi se numără și printre magnații media controversați din România datorită legăturilor sale politice. În 2021, el El a fost acuzat de Direcția Anticorupție (DNA) locală Să aranjeze ca fostul lider PSD Liviu Dragnea să participe la un eveniment legat de învestirea lui Donald Trump.

[email protected]

(Sursa imagine: Tiro Visalainen | Dreamstime.com)