ianuarie 25, 2022

Obiectiv Jurnalul de Tulcea – Citeste ce vrei sa afli

Informații despre România. Selectați subiectele despre care doriți să aflați mai multe

Un dietetician analizează cele mai populare diete pentru 2021, inclusiv vegan, keto și paleo

O nutriționistă și-a dat verdictul cu privire la cinci dintre cele mai populare diete pentru a dezvălui care dintre ele te mențin cu adevărat sănătos.

Kate Llewellyn Waters, nutriționistă premiată din Londra și autoarea cărții The Immunity Cookbook, descompune punctele forte și punctele slabe ale dietelor vegane, ketogenice, alcaline și mediteraneene.

Toate sunt printre cele mai etichetate diete de pe Instagram, conform companiei de prăjituri Jack and Beyond, ceea ce oferă o indicație despre cât de populare sunt.

Vorbind pentru FEMAIL, Kate a explicat de ce dietele mediteraneene sunt la înălțimea hype-ului și de ce este mai bine să evitați keto…

dieta keto

Dieta keto – sau dieta keto – este o dietă săracă în carbohidrați, suficientă în proteine ​​și bogată în grăsimi. Din cauza restricției aportului de carbohidrați, dieta determină organismul să ardă grăsimile în loc de carbohidrați, printr-un proces numit „cetoză”.

Expertul în nutriție a spus că dieta keto, care a avut cele mai multe hashtag-uri pe Instagram, este o dietă bogată în grăsimi în care adepții riscă să mănânce multă carne roșie și alimente procesate.

„Dieta keto este o dietă bogată în grăsimi, foarte săracă în carbohidrați, în care multe alimente nutritive, cum ar fi cerealele integrale, leguminoasele și unele fructe sunt evitate”, a declarat Kate Llewellyn Waters pentru FEMAIL.

Kate Llewellyn Waters este o nutriționistă premiată și autoarea cărții The Immunity Cookbook

Kate Llewellyn Waters este o nutriționistă premiată și autoarea cărții The Immunity Cookbook

a spus ea acolo Iată câteva cercetări pozitive care evidențiază beneficiile unei diete ketogenice pentru a ajuta la gestionarea diabetului și la reducerea rezistenței la insulină.

Cu toate acestea, nu este universal popular, unii consideră că este prea restrictiv.

Ea a explicat: „Una dintre principalele preocupări legate de această dietă este că multe persoane care urmează acest plan tind să mănânce multă carne roșie și alimente procesate, limitând în același timp legumele și fructele sănătoase.

În timp ce dieta este foarte restrictivă și poate fi dificil de menținut pe termen lung pentru majoritatea indivizilor, dieta keto funcționează pentru unii oameni.

Cu toate acestea, un studiu din 2021 publicat în Frontiers in Nutrition a constatat că dieta keto era deosebit de nesigură pentru cei cu boli de rinichi, femeile care ar putea rămâne însărcinate sau femeile care ar putea rămâne însărcinate.

Cercetătorii au descoperit, de asemenea, că dieta poate duce la afecțiuni de sănătate pe termen lung, cum ar fi boli de inimă, boala Alzheimer sau cancer pentru majoritatea indivizilor.

dietă Paleo

Cunoscută și sub numele de „dieta oamenilor cavernelor”, premisa de bază a lui paleo este că, dacă oamenii cavernelor nu mănâncă mâncare, nici tu nu ar trebui să o mănânci. Adepții renunță la alimente precum Cereale, fasole, leguminoase și produse lactate.

În schimb, se concentrează pe consumul de cantități mari de carne, pește și ouă neprocesate și cantități limitate de fructe, legume, semințe și nuci.

Potrivit lui Kate: „Deoarece aceasta este o dietă bogată în proteine, cu multe fibre din legume și fructe, ar trebui să te simți destul de sătul și sătul, dar pentru că anumite alimente precum lactatele și cerealele integrale sunt excluse, poate fi foarte restrictivă. Este dificil de susținut pe termen lung pentru mulți indivizi.

De asemenea, din cauza lipsei de produse lactate, trebuie să te asiguri că ai suficient calciu în dieta ta – conservele de sardine sau somon (adică conserve de pește cu oase) și legumele cu frunze de culoare verde închis, cum ar fi verdeața, sunt alternative grozave la lactate atunci când” căutați să vă creșteți aportul de calciu.

În plus, urmăriți aportul de proteine ​​și grăsimi saturate, deoarece acestea pot fi adesea consumate la niveluri mult mai mari decât cele recomandate atunci când urmați această dietă, ceea ce vă poate crește riscul de boli de inimă, probleme de rinichi și anumite tipuri de cancer.

A concluzionat: „Mai multe studii indică faptul că această dietă poate duce la o pierdere semnificativă în greutate și la îmbunătățirea sănătății”.

dieta vegana

Veganismul este o filozofie care respinge folosirea animalelor. Vegetarienii nu mănâncă animale sau secrețiile acestora (inclusiv lapte, ouă și miere) și nu folosesc produse de origine animală, cum ar fi lâna.

Cei care urmează doar componenta nutrițională sunt considerați vegetarieni și nu vegani. Cu toate acestea, termenii sunt uneori folosiți interschimbabil.

Kate a spus: „Dieta vegană elimină toate alimentele de origine animală, inclusiv ouăle și lactatele, iar accentul se pune pe alimentația pe bază de plante.

Deoarece este o dietă bogată în fibre datorită unui aport ridicat de cereale integrale și legume, poate fi foarte sățioasă și sățioasă, precum și săracă în calorii, ceea ce poate ajuta oamenii să slăbească.

Pe lângă fibre, legumele sunt pline cu nutrienți precum vitamine, minerale și fitonutrienți (compuși puternici din plante) care pot fi foarte benefice pentru sănătate.

Atâta timp cât o dietă vegană este bine planificată și adecvată în proteine, fier, zinc, vitamina D, vitamina B12, calciu și acizi grași omega-3, o dietă vegană poate fi sănătoasă, adecvată din punct de vedere nutrițional și durabilă.

Dieta alcalina

Dieta alcalină se bazează pe premisa că dieta ta afectează nivelul pH-ului (aciditatea sau alcalinitatea) din corpul tău – idee pe care unii o contestă.

Dieta împarte alimentele în trei categorii; Acide (carne, pasare, peste, lactate, oua, cereale, alcool), neutru: natural (grasimi, amidon, zaharuri), alcalin (fructe, nuci, leguminoase si legume). Adepții ar trebui să își concentreze cea mai mare parte a aportului pe alimente alcaline.

O dietă alcalină se concentrează pe consumul de multe legume, fructe și alimente sănătoase din plante, evitând în același timp alimentele procesate

O dietă alcalină se concentrează pe consumul de multe legume, fructe și alimente sănătoase din plante, evitând în același timp alimentele procesate

Kate a spus: „Această dietă este complet sănătoasă, deoarece se pune accentul pe consumul de multe legume, fructe și alimente vegetale sănătoase, evitând în același timp alimentele procesate. Majoritatea oamenilor, atunci când mănâncă aceste tipuri de alimente sănătoase, în comparație cu alimentele foarte procesate, pierd în greutate, deoarece probabil vei consuma mai puține calorii.

Cu toate acestea, credința că dieta promovează sănătatea populației generale datorită efectelor sale alcalinizante nu a fost confirmată de niciun studiu uman de încredere la scară largă.

READ  Eclipsă de lună aproape totală

O dietă alcalină poate aduce beneficii sănătății și poate ajuta la pierderea în greutate, deoarece se bazează pe alimente integrale și pe alimente procesate evitate, dar nu există date sigure care să sugereze că are vreo legătură cu nivelul pH-ului.

Acesta este în esență un tip de dietă vegană, care conține alimente procesate limitate, iar dietele vegane care au un conținut scăzut de zahăr rafinat s-au dovedit a avea multe beneficii pentru sănătate, inclusiv pierderea în greutate.

dieta mediteraneana

În timp ce dieta mediteraneană poate varia în funcție de regiune, este în general considerată a fi bogată în legume, fructe, leguminoase, nuci, fasole, cereale, cereale, pește și grăsimi nesaturate, cum ar fi uleiul de măsline. De obicei, are un conținut scăzut de carne și lactate.

Kate a descris dieta mediteraneană ca...

Kate a descris dieta mediteraneană ca fiind „foarte echilibrată”, conținând o cantitate bună de fibre și săracă în alimente procesate.

Potrivit lui Kate: „Dieta mediteraneană este foarte echilibrată din punct de vedere nutrițional și include o mulțime de alimente diferite, ceea ce este esențial, deoarece varietatea este atât de importantă pentru sănătatea intestinală și sănătatea generală.

Este mai degrabă un stil de alimentație decât o „dietă” structurată, orientată spre reguli, ceea ce înseamnă că nu există recomandări exacte pentru mărimea porțiilor sau recomandări de aport energetic zilnic.

Cu toate acestea, scăderea în greutate poate apărea după ce urmați această dietă, deoarece reduceți aportul de alimente procesate, care sunt adesea foarte bogate în zahăr, grăsimi și aditivi chimici, precum și calorii, și creșteți aportul de alimente întregi care sunt hrănitoare și pline de nutrienți. precum vitaminele, mineralele și fibrele.

Fibrele sunt adesea trecute cu vederea, dar sunt atât de importante pentru că ne ajută să ne simțim plini, făcându-ne mai puțin probabil să luăm gustări cu zahăr între mese.

De asemenea, beneficiază foarte mult de sănătatea intestinului, care este asociată cu rezultate îmbunătățite de pierdere în greutate.