aprilie 20, 2024

Obiectiv Jurnalul de Tulcea – Citeste ce vrei sa afli

Informații despre România. Selectați subiectele despre care doriți să aflați mai multe

Un student indian o ajută pe o pakistaneză să fugă de la Kiev pentru a ajunge la granița cu România: Raport, India News

Un student indian care a fost prins în Ucraina de operațiunile militare rusești a devenit un bun samaritean care a ajutat un student pakistanez din Kiev să ajungă la granița romană, unde a fost deportat în patria sa.

Ankit Yadav, care s-a întors recent din Ucraina sfâșiată de conflict, a declarat pentru ANI că a fost ajutat să ajungă la consulatul pakistanez și dus înapoi în orașul natal.

„Am întâlnit-o într-un buncăr în seara zilei de 24 februarie. Eram singurul indian din acel buncăr plin de ucraineni. Era singura pakistaneză. Din cauza barierei lingvistice, nu am putut vorbi cu nimeni altcineva. Odată cu răscoala. Tensiuni. în Ucraina, ne-am hotărât să facem un plan pentru a părăsi orașul. Am plănuit să plecăm în acea zi, dar s-a impus o oprire și am eșuat la prima noastră încercare”, a spus Yadav.

Yadav, care studiază la Institutul de Educație din Kiev, și-a descris șocul după sosirea pe Aeroportul Internațional Delhi, spunând că nu li s-a permis să părăsească buncărul din cauza seriei de bombardamente și a operațiunilor militare rusești.

El a spus că ucrainenii mănâncă adesea mâncare non-vegetariană și au dificultăți în a obține mâncare, deoarece au rămas fără ingrediente.

„Când am cerut, mi s-a permis să părăsesc buncărul pe 27 februarie pentru a lua spray nazist. Atunci a fost în vigoare ordinul de oprire și am fugit la hotel și am gătit mâncare pentru amândoi și m-am întors”, a spus Yadav. „Fără mâncare suficientă, am dormit în noaptea de 27 februarie mâncând doar orezul pe care ni l-au dat ucrainenii”, a spus el.

Când ordinul de oprire a fost ridicat pe 28 februarie, Yadav a spus că au părăsit buncărul, au găsit un magazin pentru a-și umple lucrurile și apoi au plănuit să părăsească orașul.

„La acel moment a primit un telefon de la ambasada pakistaneză. Când le-a spus că ea se află încă la Kiev și că nimeni altcineva nu este cu ea, oficialii ambasadei i-au cerut să vină cu ea la graniță. Probleme de securitate”, a spus el. a spus.

Yadav a spus că, după ce a călătorit aproximativ 5 km până la gară, a mai întâlnit câțiva studenți, dar nu s-a putut urca în trenul supraaglomerat, așa că au pierdut primele trei trenuri.

„Din fericire, am luat următorul tren, dar nu erau locuri libere. A trebuit să stăm la pământ. După un timp am auzit o explozie în trenul nostru. În cele din urmă, trenul a început să se miște încet și ne-a dus la destinație”. spuse Yadav. A spus.

Femeia pakistaneză a contactat apoi ambasada ei, care a aranjat un taxi și un autobuz cu alți cetățeni pakistanezi pentru a-i duce la granița cu România.

Între timp, peste 11.000 de indieni au fost deportați din Ucraina până acum, a declarat ieri ministrul de externe V Muraleedharan.

Guvernul a trimis „trimiși speciali” în patru țări vecine de la granița cu Ucraina pentru a coordona și a supraveghea procesul de deportare a indienilor.

Ministrul federal al petrolului și gazelor naturale, Hardeep Singh Puri, supraveghează eforturile de evacuare din Ungaria, ministrul dreptului Uniunii Kiran Rijiju în Slovacia, ministrul aviației civile Jyotiraditya Cynthia în România și generalul VK Singh în Polonia.

(Cu contribuții de la agenții)