aprilie 14, 2024

Obiectiv Jurnalul de Tulcea – Citeste ce vrei sa afli

Informații despre România. Selectați subiectele despre care doriți să aflați mai multe

Un studiu a arătat că doar 2.200 de pași pe zi reduc riscul de deces prematur

Un studiu a arătat că doar 2.200 de pași pe zi reduc riscul de deces prematur

Cercetările sugerează că mersul până la 10.000 de pași pe zi reduce riscul de boli de inimă și deces prematur, chiar și atunci când petreci restul zilei inactiv.

Studiul publicat în British Journal of Sports MedicineEa a descoperit că fiecare pas suplimentar dincolo de 2.200 de pași pe zi – până la aproximativ 10.000 de pași – reduce acest risc, indiferent de cât timp rămâne pe scaun.

Experții au descoperit că cel mai mic risc de deces prematur a fost în rândul persoanelor care au făcut între 9.000 și 10.500 de pași pe zi.

Când a fost vorba de evitarea accidentului vascular cerebral și a atacurilor de cord, cel mai scăzut risc a fost în rândul persoanelor care au făcut aproximativ 9.700 de pași pe zi.

Studiul, realizat de cadre universitare de la Universitatea din Sydney, a analizat date de la peste 70.000 de persoane cu vârsta de aproximativ 61 de ani. Biobank din Marea Britanie.

Pentru cercetare, participanții au purtat un accelerometru timp de șapte zile pentru a-și măsura nivelul de efort. După o urmărire de șapte ani, au fost înregistrate 1.633 de decese și 6.190 de cazuri de boli cardiovasculare, cum ar fi infarct miocardic sau accident vascular cerebral.

Studiul a concluzionat că între 9.000 și 10.500 de pași pe zi reduc riscul de deces prematur cu 39% și riscul de a avea un atac de cord sau un accident vascular cerebral cu mai mult de o cincime.

Deși rezultatele au arătat, de asemenea, că orice număr de pași zilnici peste 2.200 pe zi a fost asociat cu rate mai scăzute de deces și boli de inimă, indiferent de cât timp a petrecut o persoană stând, beneficiile au crescut cu cât oamenii făceau mai mulți pași.

READ  Un motociclist povestește că a supraviețuit unei căderi de 150 de picioare; El recunoaște Apple Watch pentru că i-a salvat viața

În ambele cazuri, jumătate din beneficiu a fost atins atunci când mergeți între 4.000 și 4.500 de pași pe zi.

Julie Ward, Senior Cardiac Asistent la British Heart Foundation, a declarat: „Știm că activitatea fizică zilnică este esențială pentru a ajuta la menținerea unui stil de viață sănătos și pentru a reduce riscul de boli de inimă și riscul de accident vascular cerebral.

„Aceste noi studii pline de speranță ne arată că fiecare pas către atingerea a 10.000 de pași pe zi contribuie la un risc redus de deces și boli de inimă. Chiar și nivelurile scăzute de activitate pot reduce riscul de accident vascular cerebral.

„Încurajăm pe toată lumea să rămână activă pentru sănătatea inimii și a circulației, făcând 150 de minute de exerciții fizice moderate pe săptămână.

„Aceasta ar putea fi orice activitate care se potrivește stilului tău de viață, cum ar fi să faci pauze regulate pentru a te îndepărta de ecranul computerului, să mergi la sală, să te bucuri de un curs de exerciții sau chiar să cobori din autobuz cu o oprire mai devreme pentru a face mai mulți pași.”