martie 29, 2024

Obiectiv Jurnalul de Tulcea – Citeste ce vrei sa afli

Informații despre România. Selectați subiectele despre care doriți să aflați mai multe

Zborul Qatar Airways de 35 de minute între Europa

raport de călătorie

De către JSG

Anul trecut am decis să-mi petrec vacanța de vară pe litoralul românesc al Mării Negre, dar am luat o decizie de ultimă oră să vizitez orașul bulgar Varna și ulterior să explorez Sofia – capitala Bulgariei. Această schimbare spontană a planurilor m-a impus să mă mut rapid de la Sofia la București, de unde am plecat pentru zborul spre casă.

În ultimul sezon estival, ruta Sofia – București Otopeni a fost operată de 3 companii aeriene, oferind în total până la 13 zboruri săptămânale. Cele mai multe zboruri săptămânale au fost deservite de Qatar Airways (zilnic), urmate de 4 zboruri de TAROM românești (1-345-) și 2 zboruri operate de Ryanair (1-5–). Am ales Qatar Airways pentru că a fost alegerea perfectă pentru călătoria mea de la sfârșitul lunii septembrie. A fost și primul meu zbor cu Qatar Airways!

La stația de metrou Serdica am căutat indicatoare pentru linia 4 de metrou care face legătura între Obelya și Aeroportul Sofia. Călătoria durează aproximativ 30 de minute, iar trenul trece prin 11 stații până când ajunge la stația sa finală. Stația de metrou este situată lângă clădirea aeroportului. După o scurtă plimbare, am intrat în clădirea T2. Aeroportul Sofia este situat la 10 km est de centrul orașului cu două terminale de operare. Terminalul 1 (fostul clădire principală a terminalului) este utilizat în principal de companiile aeriene low-cost (Wizz Air și easyJet) și de companiile aeriene charter, precum și de unii transportatori regionali (Ukrainian Windrose). Al doilea terminal este folosit în principal de așa-numitele companii aeriene vechi precum Bulgarian Airlines, LOT Polish Airlines, Qatar Airways, Lufthansa și KLM, dar și de compania aeriană low-cost irlandeză Ryanair.

În interiorul T2, am verificat afișajele pentru birourile de check-in din București. Check-in-ul a fost rapid și eficient. Agentul de check-in mi-a cerut pașaportul sau actul de identitate și numărul de telefon. În curând, bagajul meu a fost etichetat la OTP (tarifa standard de economie include 25 kg permis) și mi s-a dat o carte de îmbarcare. Apoi m-am îndreptat către zona de inspecție de securitate și control pașapoarte. Ambele scanări au durat aproximativ 10 minute.

Interiorul Terminalului 2, care seamănă puțin cu o baie, este dominat de plăci ceramice deschise la culoare… Am avut o impresie similară la părăsirea fostei clădiri terminale a Aeroportului Gdask înainte ca aceasta să fie înlocuită cu o clădire modernă mai sofisticată. Poate că baia de astăzi asemănătoare aeroportului va fi înlocuită cu un design interior mai modern sau chiar cu un nou terminal, deoarece consorțiul SOF Connect și operatorul aeroportului au un plan de a finaliza un nou terminal până în 2030 și de a elimina T1 – cea mai veche clădire de terminale operaționale.

Zborul Qatar Airways a fost operat de un Airbus 320. Aeronava tocmai finalizase cea mai lungă etapă a zborului QR 396 de la Doha (în comun cu Air Bulgaria ca zbor FB 1905) și, după o scurtă escală tehnică, va finaliza ultima etapă a zborului. zbor – Sofia spre Bucuresti Otopeni .

Imbarcarea a început la poarta B6. Au fost câțiva pasageri care călătoreau cu acest zbor, iar procesul de îmbarcare (prin Air Bride) a fost rapid și rapid. Înăuntru, echipajul de cabină m-a întâmpinat și s-a mutat pe locul care mi-a fost atribuit.

Pe fiecare scaun, era o husă și o cască. Spațiul pe scaun a fost adecvat și m-am simțit foarte confortabil pe scaunul meu.

Echipajul de cabină a distribuit apoi un mic pachet de protecție care conținea dezinfectant pentru mâini, o mască de față și o pereche de mănuși de unică folosință.

În fața fiecărui scaun, era un ecran de proiecție care prezenta filme, muzică, diverse jocuri și o hartă de zbor și era folosit pentru a afișa un videoclip cu instrucțiuni de siguranță. Videoclipul îl prezintă pe fotbalistul lui Bayern Munchen, inclusiv pe Robert Levnadowski, și este distractiv de urmărit în timp ce prezintă diferitele caracteristici de siguranță ale avionului 😉

După ce toate plecările au fost finalizate, a fost un taxi scurt și am plecat din Sofia. La câteva minute după decolare, fiecărui pasager i s-a oferit o cutie mică (250 ml) de suc de portocale. Nu au fost servite gustări, posibil din cauza timpului scurt de zbor dintre cele două capitale. În timpul călătoriei, m-am răsfățat cu suc de portocale și am admirat priveliștea limpede a terenului muntos din nordul Bulgariei și sudul României, în timp ce ascultam mai multe melodii împărțite pe an de lansare. Cântecul lui Elton John „I’m Still Standing” se potrivește perfect cu peisajul montan care trece.

După aproximativ 35 de minute, am aterizat pe Aeroportul București Otopeni. Din păcate, asta a fost a doua zi după ultima zi de vacanță.