mai 21, 2024

Obiectiv Jurnalul de Tulcea – Citeste ce vrei sa afli

Informații despre România. Selectați subiectele despre care doriți să aflați mai multe

Experții spun că shake-urile vegane sunt ineficiente pentru a alimenta organismul după un antrenament

Experții spun că shake-urile vegane sunt ineficiente pentru a alimenta organismul după un antrenament

Un lector principal despre nutriția de performanță la Universitatea din Hertfordshire a sugerat că sportivii care încearcă să-și alimenteze corpul după exerciții fizice cu shake-uri pe bază de plante își pot pierde timpul.

Smoothi-urile și shake-urile sunt acum utilizate pe scară largă după antrenament pentru a construi țesutul muscular, a reține energia și pentru a accelera recuperarea. Cu toate acestea, atunci când aceste shake-uri sunt făcute cu lapte vegetal, sportivul obține mai puține beneficii, deoarece conținutul de proteine ​​este mai mic. În special laptele de ovăz, care are mult mai puține proteine ​​decât laptele de vacă, este o băutură ineficientă după antrenament.

Asta spune dr. Lindsy Kass, lector principal și cercetător în fiziologia exercițiilor fizice și nutriția performanței la Centrul de Cercetare în Psihologie și Știința Sportului al universității, a cărui activitate se ocupă, printre alte subiecte, de care suplimente ajută și diminuează performanța atletică.

„În ultimii câțiva ani, a existat această „împingere” a laptelui de ovăz ca o opțiune mai sănătoasă pentru laptele de vacă, dar este de fapt foarte scăzut în proteine”, spune dr. Kass. „Este greu să „împinge” valoarea proteică a unora. lapte pe bază de plante fără cantitățile adăugate de pudre proteice, iar acest lucru pare lipsit de importanță, cu excepția cazului în care ești vegetarian.”

Sportivii vegetarieni sunt sfătuiți să aleagă laptele de soia, care este cel mai apropiat ca valoare proteică de laptele de vacă, mai degrabă decât ovăzul, migdalele, orezul sau nuca de cocos, toate fiind foarte sărace în proteine. În timp ce oamenii tind să echivaleze „extractele de plante” cu „sănătoase”, este important să te gândești la ce pui în corpul tău și de ce”.

Dr. Lindsey Cass

Comparația nutrițională a alternativelor de lapte pe bază de plante
El scrie Proteine ​​(g per 240 ml)
vacă 8
soia 7
Quinoa 4.5
ovăz 2.5
betisoarele 2
susan 1.5
alun 1.4
orez 1
migdale 1
nucă de cocos <1