decembrie 4, 2022

Obiectiv Jurnalul de Tulcea – Citeste ce vrei sa afli

Informații despre România. Selectați subiectele despre care doriți să aflați mai multe

Frustrarea față de războiul din Ucraina se răspândește la televiziunea de stat rusă

Retragerea Rusiei dintr-un mare oraș ucrainean în weekend a atras furia unui public neașteptat – mass-media de stat care descrie de obicei războiul de la Moscova în termeni strălucitori.

Un șir de pierderi militare jenante în ultimele săptămâni a provocat gazde proeminente de știri și talk-show-uri politice rusești, care s-au luptat să găsească modalități de a prezenta câștigurile Ucrainei într-un mod care rămâne favorabil Kremlinului.

Frustrarea față de eșecurile câmpului de luptă a fost exprimată de mult timp în blogurile de pe rețelele de socializare conduse de critici naționaliști și analiști pro-Kremlin, iar volumul a crescut după contraofensiva Ucrainei de luna trecută în jurul Harkivului, în nord-estul țării. Dar acum se scurge pe canalele TV de stat și pe paginile ziarelor susținute de guvern.

Tonul mai puțin conciliant din mass-media de stat vine în timp ce președintele Vladimir Putin se confruntă cu o nemulțumire larg răspândită a Rusiei din cauza mobilizării sale parțiale a rezerviștilor și în timp ce oficialii guvernamentali se străduiesc să explice planurile de a anexa regiunile ucrainene în același timp în care reia forțele Kievului.

„Înfrângerea Rusiei de la Harkov (zona) și Lehman, împreună cu eșecul Kremlinului de a desfășura mobilizarea parțială în mod eficient și corect, modifică fundamental sfera informațională a Rusiei”, a declarat Institutul pentru Studiul Războiului din Washington, într-un raport.

Duminică, după ce Ucraina a recucerit Lyman, un oraș din est folosit de forțele ruse ca un important centru logistic și de transport, aliații presei ai lui Putin au renunțat la detalii și au criticat direct armata lui Putin, spunând că pentru victorie sunt necesare măsuri mai dure.

READ  Jack Osborne dezvăluie că îi ajuta pe refugiați ucraineni din România

„Ce s-a întâmplat sâmbătă, Lyman, este o provocare serioasă pentru noi”, a declarat duminică Vladimir Solovyov, prezentator de talk-show pe canalul Russia 1 și unul dintre cei mai mari fani ai Kremlinului. „Trebuie să le punem cap la cap, să luăm decizii nepopulare, dar necesare și să acționăm”.

Forțele ucrainene au reluat Lyman la o zi după ce Moscova a sărbătorit anexarea ilegală a patru regiuni ucrainene, inclusiv Donețk, dintre care 40% – inclusiv Lyman – sunt acum sub controlul Kievului.

Mișcarea deschide calea forțelor ucrainene să împingă mai adânc în teritoriul pe care Moscova pretinde ilegal că este. Forțele ucrainene au înregistrat și mai multe câștiguri în contraatacul lor pe cel puțin două fronturi luni, avansând în aceleași zone pe care Rusia s-a mutat să le absoarbă.

Liderul Ceceniei, o regiune rusă din Caucazul de Nord, a pus retragerea de la Lyman pe seama unui singur general. Într-o postare pe internet, Ramzan Kadyrov, un susținător deschis al Kremlinului, a spus că incompetența generalului este „ascuiată de înalți oficiali ai Statului Major” și a cerut „măsuri mai stricte”.

O poveste despre retragerea lui Lyman în popularul tabloid rus pro-Kremlin, Komsomolskaya Pravda, a pictat o imagine sumbră a armatei ruse. Povestea, care a fost publicată duminică, spunea că forțele ruse din Lyman suferă de lipsă de provizii și forță de muncă, coordonare slabă și erori tactice orchestrate de oficialii militari.

„Este așa cum a fost întotdeauna”, potrivit unui soldat fără nume, citat în poveste, care făcea parte din grupul care s-a retras din Lyman la Kremena, un alt oraș important din punct de vedere strategic în ochii armatei ucrainene. „Nu există nicio legătură fizică între diferitele unități”.

READ  Star Entertainment Group sporește pozițiile de lider feminin cu cea mai recentă numire în Queensland - IAG

Corespondenții de război ruși care lucrează pentru mass-media de stat pe aplicația de social media Telegram și-au postat, de asemenea, hype-ul cu rapoarte despre retragere, iar unii și-au exprimat îngrijorarea cu privire la noua cursă a Ucrainei către Kremena.

„Se pare că forțele armate ucrainene au pătruns în apărarea noastră 30 de kilometri în direcția Lugansk în câteva zile … Deci nu permit (forțelor ruse) să se stabilească lângă Kremena. Uau, corespondent de război pentru Rusia 1 Alexander Sladkov a scris pe canalul său Telegram care are în prezent aproape 940.000 de urmăritori.

Gazdele de știri populare și talk-show-uri politice de la postul de televiziune de stat Rossiya 1 au descris duminică pierderea lui Lyman drept o „situație dificilă”.

Presa de stat a soldaților a citat duminică analize ale situației care se aliniază cel puțin parțial cu Putin: au dat vina pe NATO pentru dificultățile cu care se confruntă armata rusă, spunând că membrii alianței au furnizat Ucrainei arme și chiar luptători.

„Nu este un joc, nu a fost un joc de mult timp”, a declarat unul dintre soldați unui reporter Russia 1 din regiunea Donețk. „Este un atac obositor și evident al armatei NATO”.

Pentru a-și susține afirmația, soldatul a susținut că comunicările interceptate de armata rusă au arătat oameni care vorbesc românește și polonez; El nu a explicat cum el sau ceilalți soldați puteau recunoaște oricare limbă.

Cifrele din mass-media au făcut ecou și argumentul lui Putin.

Solovyov, gazda emisiunii sale de duminică, a subliniat că Moscova „nu are de-a face cu Ucraina – am trecut peste asta. Avem de-a face cu întregul bloc NATO, cu puterea complexului său militar-industrial”.

READ  SkyShowtime anunță termenul de lansare în România

El a avertizat „să nu aștepte vești bune” de pe câmpul de luptă în curând. „Trebuie să ai voință lungă și răbdare strategică”, a spus Solovyov.