aprilie 26, 2024

Obiectiv Jurnalul de Tulcea – Citeste ce vrei sa afli

Informații despre România. Selectați subiectele despre care doriți să aflați mai multe

Mi s-a spus să trăiesc ca turist după ce m-am mutat 18.000 km. Dar Tasmania îi datorez mai mult decât atât.| Stilul de viață australian

Mi s-a spus să trăiesc ca turist după ce m-am mutat 18.000 km.  Dar Tasmania îi datorez mai mult decât atât.|  Stilul de viață australian

Cu puțin peste un deceniu în urmă, locuiam într-un mic oraș englezesc de navetiști, la 40 de minute cu trenul la nord de Londra, când soțul meu a fost abordat cu privire la un loc de muncă în Hobart.

— Hobart? Am spus. „Unde este aia?”

Mi-am aprins laptopul. Google Maps mi-a spus că Hobart era capitala Tasmania, o insulă australiană aflată la aproximativ 18.000 de kilometri. Titlurile erau încă pline de incendii de pădure Ororile lui Donnelly.

„Nu, am spus.” Desigur că nu. E prea departe și ia foc”.

Soțul meu a spus „Poate…”. — Poate putem arunca o privire?

Am aruncat o privire. Eu, soțul meu și fiul nostru de patru ani. Am zburat de la Heathrow la Hobart și înapoi pentru o vizită de cinci zile. Habar n-aveam că poți călători atât de departe și atât de mult timp, fără a cădea de pe marginea acestui ținut frumos.

Amețit și delirant de jet lag, mi-am lăsat cardul bancar într-un automat Jetstar de la un aeroport pe drum. Când am ajuns, camera noastră de hotel era murdară și zgomotoasă, cu vedere la un drum cu patru benzi care trece chiar prin centrul orașului Hobart. Un agent imobiliar a fost angajat să ne arate orașul, iar fiica noastră de patru ani a vărsat peste tot în spatele mașinii.

Pe deplin treaz la ora 1 a.m., m-am agățat de telefon, trimițând mesaje prietenilor acasă.

„Cu siguranță nu se întâmplă”, am mârâit eu. „Urasc acest loc.”

În a treia zi, lucrurile au început să se îmbunătățească. Ne-am mutat la un hotel de pe malul apei și mi-a amintit cum apropierea de apa sărată a făcut totul mai bine. Am descoperit ceva artă stradală în Hobart. Am găsit librării în oraș, mici magazine alimentare grozave, bere delicioasă preparată local, care vine într-o sticlă maro și curbă – toate lucrurile pe care le simțeam că lipsesc din viața noastră în Marea Britanie.

READ  O evaluare științifică a Națiunilor Unite arată că stratul de ozon se reface, la 35 de ani după ce lumea a încetat să mai producă substanțe chimice „presurizate”.

Devreme, în a patra zi, mi-am întâlnit mama și copilul ei la hotel – o legătură de afaceri pentru soțul meu și un potențial nou prieten pentru mine. Ne-a dus într-un parc minunat de lângă râu, la 10 minute cu mașina de CBD (termen australian pentru centrul orașului). Ea a adus ceai într-un termos, a întins o pătură de picnic și apoi i-a trimis pe copii să se joace în timp ce ea îmi dădea informații despre viața de părinte în Tasmania.

„M-a luat de mână și m-a atras într-un stol de trandafiri orientali”: fiul lui Dawkins, în timpul primei sale vizite în Hobart.

Odată, fiul meu a venit în fugă. „mumie!’ a exclamat el. „Vino să vezi, sunt papagali!” M-a luat de mână și m-a tras la un stol de schimbători estici care periau firimituri din zona grătarului. Eram intrigat așa cum era el. Aș putea cu adevărat să fiu convins să mă mișc lumea prin promisiunea papagalilor în grădină?

pot fi. Poate pot.

În ultima noastră dimineață în Hobart, soțul meu, fiul și cu mine am mers să luăm micul dejun înainte de a ne întoarce la aeroport. Când am ieșit, gata să ne ridicăm bagajele și să le stivuim în spatele unui taxi, a existat un curcubeu uimitor deasupra Kunani/Muntele Wellington.

Ne-am întors unul către celălalt și am râs.

— Bine, a recunoscut ea. „Hai sa incercam.”

Zece ani mai târziu, iată-ne. Inca in Lotroita/Tasmania. El încă îi oferă o șansă.

Am trecut de la deținători temporari de viză la rezidenți permanenți la cetățeni australieni. Petrecerea cetățeniei din 2019 a avut loc în același loc de pe malul râului în care fiul meu s-a bucurat pentru prima dată de rosellas – un loc la care încă numim Parrot Garden.

READ  Manifestanții cer demisia lui Netanyahu pe măsură ce foamea crește în Gaza, iar Nancy Pelosi se alătură apelului de a opri transferurile de arme către Israel.
Omiteți promovarea buletinelor informative anterioare

Aerul cald în acea zi a fost plin de fum de la incendiile de pădure – de data aceasta în valea Huon – iar discursurile politicienilor locali au fost înecate de scârțâitul puternic al unui stol de cacătuși pe cer.

O vedere a Konani / Muntele Wellington în vizita lui Dawkins din 2013.

Sunt oameni de care ne lipsesc, desigur. Suntem atât de departe de mulți dintre prietenii și membrii familiei pe care îi iubim și ar fi mai ușor dacă nu ar fi nevoie de două zile întregi de călătorie cu avionul și de câteva luni de plată pentru a-i vizita.

Dar aceasta este alegerea pe care am făcut-o și există și avantaje. A fi atât de departe de rețelele noastre originale de asistență ne-a determinat să facem aici conexiuni mai strânse și mai profunde decât am fi făcut altfel. Mulțumim lui Dumnezeu pentru asta, pentru că totul pe această insulă se bazează pe cuvântul în gură. De la cel mai bun lemn până la cel mai de încredere instalator, dacă nu cunoști pe cineva care cunoaște pe cineva, nu ai nicio șansă.

Când soțul meu a fost diagnosticat cu cancer în 2020 și a trecut prin șapte săptămâni obositoare de radioterapie, nu a trecut o zi fără ca un cadou să fie scăpat ușor pe balconul nostru. Supe, smoothie-uri, fursecuri, fursecuri, cărți, flori și felicitări. Am fost foarte amabili, strânși și am plâns adesea de recunoștință pentru comunitatea generoasă în care ne-am alăturat.

La scurt timp după marele nostru pas, am fost sfătuiți că cel mai bun mod de a ajunge în Tasmania a fost să trăim ca un turist – să ne bucurăm de restaurante, plaje și festivaluri fără a fi absorbiți de subtilitățile locului. Cu siguranță pot înțelege această ispită. Există o istorie complicată aici: loialități de lungă durată și alianțe invizibile care sunt imposibil de ocolit. Politica locală se poate simți încetinită, conservatoare și lipsită de transparență în mod frustrant. Un fapt inevitabil este că Tasmania este mică. prea mic. Dacă bei o cafea cu un prieten, el își va verifica întotdeauna, fără excepție, umărul înainte de a împărtăși o bârfă.

„Sunt atât de recunoscător pentru ultimii 10 ani, pentru curcubeul și trandafirii de pin care ne-au ghidat aici”: semnul de sus care l-a ghidat pe Dawkins la Hobart.

Dar cred că îi datorezi unui loc – mai ales când ești oaspete pe terenurile interzise ale oamenilor care au numit această insulă acasă de cel puțin 30.000 de ani – să trăiești cu mai multă grijă și respect decât un turist. Cel puțin, ar trebui să rămâi curios: conștient de cât de puțin știi și cât de mult poți învăța.

După un deceniu aici, am impresia că abia am zgâriat suprafața istoriei, culturii sau geografiei Lotroretei/Tasmania. Pot să fac o scurtă plimbare cu câinele prin cartierul nostru și să văd șase specii de plante autohtone ale căror nume nu le cunosc încă. Încă mă opresc când văd un cocoș cocoțat pe o ramură sau un bademilon care se uită din tufișuri. Aici am descoperit un sentiment de uimire pe care nu l-am mai simțit din copilărie.

Acum, în vârstă de 14 ani, fiul lui Dawkins ia lecții de zbor - și
Fiul lui Dawkins, acum în vârstă de 14 ani, ia lecții de zbor și este un „tasmanian încântător”.

Fiul meu are acum 14 ani – și o încântare tasmaniană. Poartă pantaloni scurți toată iarna și nu-i place nimic mai bun decât să mănânce cârnați banjo ca gustare de dimineață. Timp de câțiva ani, a fost voluntar cu normă întreagă la Sea Shepherd, petrecându-și weekendurile ajutând cu tarabele din piață și curățenia pe plajă. Recent, și-a îndreptat atenția de la mare spre cer și a început să ia lecții de zbor.

lutruwita/Tasmania nu este doar fundalul poveștii familiei mele. Nu este fundalul unei povești individuale. Este un loc stratificat, provocator, frumos și știu că suntem doar vizitatori aici, mici pete din istoria masivă a insulei. Cu toate acestea, sunt atât de recunoscător pentru ultimii zece ani, pentru curcubeele și trandafirii care ne-au ghidat aici și pentru tot ce urmează să vină.