mai 19, 2024

Recenzia filmului românesc: Ziua tigrului, libertatea, un alt bilet de loterie

Valoarea lansărilor și festivalurilor din această toamnă este atât de densă încât voi avea nevoie de mult mai mult spațiu pentru toate, dar o privire rapidă la programul de cinema a făcut alegerea ușoară de data aceasta.

Drama Andrei Tunas Ziua Tigrului/Tigrului Este încă în cinematografe și vă rugăm să fugiți să-l obțineți, deoarece este unul dintre cele mai bune filme apărute și probabil că nu va mai fi acolo pentru mult timp – distribuția în cinematografe pentru filmele romane este scurtă și imprevizibilă, cel mai bine este să obțineți titlurile ca imediat ce sunt eliberați.

Se bazează pe un eveniment real și urmărește o cursă de echipe pentru a prinde un tigru scăpat de la Grădina Zoologică Sibiu. Într-unul dintre multele gaguri distractive ale filmului, tigrul poartă numele Rihanna, iar medicul veterinar care se ocupă de ea este (nu întâmplător) o femeie, Vera înțepătoare și obosită. Jucată cu nuanță și reținere, Cătălina Moga se ocupă de mult mai mult decât doar grija pentru bunăstarea animalului.

Căutarea frenetică a tigrului îl implică pe soțul nepăsător al Verei, un braconier local, poliția și o bandă locală hilar de zbuciumată, care inițial o păstrează pe Rihanna ca animal de companie, dar căutarea Verei este în centrul filmului, atât pentru tigrul ei, cât și pentru se. . Unele transformări ale conflictului personajului par puțin scenariate, dar Moga este o eroină convingătoare, feroce, sarcastică și simpatică. Cel mai important dintre toate și cel mai impresionant, Ziua Tigrului Este foarte amuzant în scenele lui de comedie și este foarte greu să faci o comedie corect.

Nu aș folosi aceeași curtoazie atât de generos Un alt bilet de loterie/ Sunt doar două părțicontinuarea lui Paul Neguescu la comedia sa din 2016 Biletul meu de loterie / Două lozuri. A doua parte urmează aceluiași trio nefericit care încearcă să se îmbogățească rapid și ușor. După ce au urmărit un bilet de loterie pierdut în benzile desenate inițiale, cei trei prieteni găsesc de data aceasta criptomoneda și apoi pierd un stick USB. Mi s-a părut mai distractiv versiunea originală, dar acum mă întreb dacă sunt doar amintirile mele bune. oricum, Un alt bilet de loterie Te va face să râzi tot timpul, dar vei uita cea mai mare parte când vei părăsi cinematograful.

Și în sfârșit, o dramă tensionată, cea a lui Teodor Georgiou Libertate/eliberare Filmul se bazează și pe evenimente adevărate și evidențiază un episod (încă) puțin cunoscut din zilele agitate ale revoluției din 1989, când sute de oameni au fost arestați într-o piscină goală a unei baze militare din Sibiu, sub acuzația de terorism.

Giurgiu lucrează aici cu o distribuție grozavă de ansamblu (spectaculosul nou venit Alex Calangiu îl interpretează pe individul angoiat în centrul său) și este cel mai bun la asta. Acest film este mai concentrat decât filmele sale ulterioare și este impresionant prin recrearea detaliată a decorului istoric, deși accesibil și destinat unui public de masă. Dar din nou, libertate Acesta este un memento complet deloc surprinzător că istoria modernă oferă unele dintre cele mai pasionate subiecte.

De Ioana Moldova, Columnist de film: [email protected]

Informații despre imagine și credit: încă de la Ziua Tigrului (Urmărire film local și distribuție tehnică)

READ  Videoclip viral: „Le ofer hrană și adăpost, nu tu”; Primarul României intră în altercație verbală cu Scindia