Recenzie anonimă de film

Revizuit de Shockya.com și BigAppleReviews.net, legat de Rotten Tomatoes de Harvey Karten
Regia: Bogdan George Aptri
Scenarist: Bogdan George Aptri, Iulian Postelnicu
Distributie: Bogdan Farkas, Dragos Dumitru, Vasily Moraro, Emmanuel Parvo, Olympia Malay
Prezentare în: Critics Link, New York City, 9/7/22
Deschidere: 16 septembrie 2022

Cinefilii au ajuns să accepte că filmele din România sunt susceptibile să fie încurcate, deși cu umor uneori. Oricât de mult umorul face parte din Bogdan George Aptri, regizorul deschide filmul cu o glumă șchiopătată a lui Comisar Seif (Vassily Moraro), șeful poliției dintr-un orășel românesc, vorbind cu Florin Espace (Bogdan Farkas). Șeful îi spune inspectorului său care nu zâmbește că un bărbat care aspiră să se alăture poliției este supus unui test oral.

Cât este doi înmulțit cu doi?
patru.
Care este rădăcina pătrată a lui 100?
zece.
Cine l-a ucis pe Abraham Lincoln?
Nu știu, dar voi afla.

În acea noapte i-a povestit iubitei sale despre audiție, lăudându-se că nu numai că a promovat examenul, dar că președintele i-a dat deja sarcina de a găsi un criminal.

Filmul se termină cu o glumă șchioapă, dar între cele două presupuse călușe, există o mulțime de vitriol centrat pe inspectorul de poliție Florin, un maniac ca Victor Hugo Javert, căruia președintele i-a ordonat să-și ia o săptămână liberă de când bărbatul a fost doborât. Epuizare. Președintele nu are de gând să ia un alt anchetator din caz și să-și dea acreditările lui Florin, Florin este mai hotărât ca niciodată să-și submineze colegul și să rezolve cazul.

„Minunea” lui Aptri despre o tânără călugăriță care nu se poate întoarce din atenție la o problemă urgentă îl arată pe regizorul de origine romană ca pe un bărbat care se ocupă de problemele poliției. Prin „Anonymous”, el contribuie la o poveste despre un detectiv aparent dornic să rezolve un caz de incendiu. Personajele lui Florin, la fel ca colegii săi rasiști ​​de la poliție, susțin că Banel (Dragus Dumitru), un țigan analfabet (termenul de „țigan” este considerat incorect din punct de vedere politic), ar trebui să fie partea vinovată. La urma urmei, el este paznicul proprietarului a două hoteluri și probabil că șeful tipului i-a spus să incendieze clădirile pentru asigurare. Cu personajul lui Florin interpretat de Bogdan Farkas în aproape orice decor, vedem scopul lui Aptri ca un studiu intens al caracterului unei persoane cu vicii.

Polițistul nezâmbit, nebărbierit, cu părul drept căzut pe frunte, are probleme financiare, ceea ce intensifică și mai mult complotul, întrucât pare să nu mai trăiască sau nu vrea să trăiască din salariu, datorează bani băncii, iar mașina îi poate fi recuperată în curând. . Soția sa înstrăinată, Stella Bercaro (Anna Popescu) este muziciană, ceea ce permite filmului să spargă fotografiile aeriene ale orașului cu muzică clasică grozavă. Ritmul se accelerează dramatic în a doua jumătate a slujbei de polițist, deoarece Florin, după ce a învins-o pe biata Roma, inversează personajul și se mișcă să-l pregătească pentru o slujbă mai bună.

„Anonim” este despre personajul principal, ale cărui expresii amare, aerul de disperare și manipulare pentru a rezolva cazul, îl conduc adesea în cele din urmă la adevăratul său scop. Arătând deja ca o sperietoare, așa cum îi spune șeful său, ajunge să aibă tăieturi și vânătăi pe față și o împușcătură dureroasă în umăr. Farcas joacă foarte mult în drame polițiste ca puține altele.

READ  Recuperarea post-pandemică în România împiedicată de ravagiile rivalităților

Oleg Muti a descris procesele din Petra Neamt romana din regiunea istorica a Moldovei de Vest. In romana cu subtitrare in engleza.

123 de minute. © 2022 de Harvey Karten, membru, New York Film Critics Online