mai 6, 2024

Recenzie: „Nu vă așteptați prea mult de la Apocalipsă” Un mix media magistral

Satira romană dezvăluie haosul media și tirania.

eun Cele mai recente filme de comedie ale regizorului român Radu Gude. Nu vă așteptați la mare lucru de la ApocalipsăRomânia post-Ceaușescu seamănă foarte mult cu viața din Statele Unite sub Biden. Dacă aceasta sună a o declarație nedreaptă, luați în considerare că Judd observă compromisul moral post-Covid și absurditățile care definesc acum lumea modernă.

Este șocant să realizezi că niciun alt regizor nu încearcă să-l critice pe Judd. Adevărul este că observațiile sociale ascuțite ale filmului derivă din modul în care media ne-a distorsionat percepția politică. Media veche ne-a eșuat, iar Judd evidențiază această dezamăgire prin eroina sa strălucitoare Angela Raducani (Ilinka Manolaci), o asistentă de producție blondă dură, tatuată, care conduce un transfer de ștafetă prin trafic ostil. Ea a fost repartizată să intervieveze video victimele accidentelor industriale pentru un program de televiziune care promovează siguranța corporativă. Rochia ei multicoloră, cu paiete, este nepotrivită, dar nimic mai mult decât gazdele pline de farmec de știri TV și de afaceri publice. Jude provoacă comparația, în timp ce Angela, care plesnește guma de mestecat, face bule în timp ce înjură șoferii bărbați șovini; Oferă personajului autenticitatea brută a unui supraviețuitor.

Introducerea road-filmului lui Radu amintește de povestea chinuitoare a lui Jean-Luc Godard sfârșit de săptămână (1968), care a fost considerat cel mai mare film al lui Godard, înainte ca filmele distopice să devină evadare în benzi desenate. Rado susține critica socială a lui Godard prin utilizarea unor narațiuni concurente: scenele alb-negru ale șederii Angelei sunt juxtapuse cu scene fantezie color ale alter ego-ului ei Bobbitta, fără restricții, iar aceste scene sunt întretăiate cu clipuri dintr-un mister roman din 1981. film despre o doamnă. sofer de taxi, continuă AngelaScris de Lucien Prato. Filmări suplimentare cu încetinitorul din România depresivă și cotidiană extind filmul la aproape trei ore, care devine un comentariu asupra exceselor mass-media și a crizei narațiunilor nerăbdătoare ale rețelelor sociale.

Da, Jude este minunat. Știam asta din epopeea sa istorică din 2016 Efrem! Dar este și conștiincios fără a fi didactic. (De aceea îmi place John Waters.) El este determinat să educe telespectatorii creduli despre operațiunile media pe care le consideră de la sine înțeles, iar prezentarea sa se apropie uneori atât de adevărata nebunie a mass-media mileniale încât se simte ca o deconectare de la propagandă și sentimentalism. haos. Până acum nu te astepta El este salvat de inteligența și sofisticarea culturală largă a lui Jude: trece de la un interviu foarte Godardian cu „stră-strănepoata” lui Goethe (interpretată de Nina Hoss) la studii despre Charlie Hebdovideoclipul muzical al lui Dylan „Subterranean Homesick Blues”, care este un riff În așteptarea lui Godotși o perspectivă a suprastructurii lui Ceaușescu construită prin domeniul eminent („A doua clădire ca mărime după Pentagon… Ceaușescu era un idiot”, a informat-o Angela pe domnișoara Goethe).

Concluzia lui Judd arată o adevărată dezbatere între familia pe care Angela o alege pentru proiectul ei PSA și șefii companiei ei de producție care se alătură companiei care acuză și ceartă la fel ca autocrații guvernamentali. Dar în cea mai poetică, Judd se oprește pentru o fotografie cu un ceas fără braț, apoi face o scurtă disertație despre teama Angelei de o autostradă periculoasă de 250 de kilometri, unde peste 600 de intersecții creștine marchează decesele din trafic – tributul și respectul suprem pentru sfârșit de săptămână și stăpânul său recent decedat.

Talentul lui Judd nu este la fel de disciplinat ca geniul lui Godard, dar el își menține credința, chiar și atunci când personajul crede că „o imagine durează mai mult decât un film”. Percepțiile sociale satirice ale lui Judd și compasiunea stârnitoare față de luptători precum Angela și subiecții ei bărbați obișnuiți depășesc eforturile tuturor contemporanilor săi neștiri, cum ar fi Wes Anderson, care încorporează capriciu în antologiile lui Roald Dahl doar pentru a crea o distragere egoistă. În contrast, nu te astepta Are suficientă îndrăzneală și viziune pentru a înghesui o duzină de filme într-unul singur. Filmul arată pe deplin modul în care oamenii trăiesc alături de ascensiunea irezistibilă a fascismului mediatic. Judd se confruntă cu problema artei în era iluminatului cu gaz.

READ  Rămășițe fosile ale unei noi specii de pangolin descoperite în România