aprilie 27, 2024

Recenzie: Procida – Seneuropa

Recenzie: Procida – Seneuropa

– Acest film colectiv produs sub supravegherea artistică și pedagogică a lui Leonardo Di Costanzo se prezintă ca o simfonie de oraș plăcută care aduce un omagiu insulei italiene.

În 2022, Procida a fost încoronată Capitală a Culturii Italiei. Cu această ocazie, doisprezece tineri s-au întâlnit pe insulă în timpul Atelierul Cinema del Reale Pentru producția colectivă de lungmetraj Procida [+see also:
trailer
film profile
]
Sub supraveghere tehnică și educațională Leonardo di Costanzo. Unii dintre ei, după cum reiese din comentariile introductive ale filmului, nu erau familiarizați anterior cu insula și nu aveau experiență de filmare despre care să vorbească. Cu toate acestea, putem confirma că filmul care a făcut premiera mondială este în afara competiției anul acesta Festivalul de film de la LocarnoÎn general, este o simfonie de oraș plăcută, cu o aromă contemporană distinctă.

(Articolul continuă mai jos – Informații comerciale)

O varietate de imagini de arhivă servesc ca fire de legătură între o poveste și alta în acest lungmetraj. Aflăm despre câteva momente mai mult sau mai puțin vitale din viața unui număr selectat de rezidenți și vizitatori ai insulei. Cele mai fascinante sunt însă scenele lipsite de dialog, în care camera pur și simplu observă fragmente din viața din Procida și transmite eficient atmosfera magică, parțial nealterată, care caracterizează și astăzi această comunitate.

Uneori, mărturiile directe date de persoanele intervievate în film rup ritmul poveștii și ne scot din „cealaltă” dimensiune care s-a construit de-a lungul filmului. Cu toate acestea, una dintre cele mai interesante și incontestabil mărturii pline vine de la o englezoaică în vârstă al cărei soț era originar din Procida. Prin poveștile, pozele și cântecul ei romantic Pepino di Capri, simțim cum insula i-a marcat viața și cum asta a ajutat-o ​​să păstreze vie și vibrantă amintirea regretatului ei partener. Poveștile spuse de un bătrân marinar pensionar despre lungile călătorii pe care le-a făcut în tinerețe ne transportă și într-un alt timp, când munca, emoțiile și relațiile dintre soți erau, fără îndoială, foarte diferite de ceea ce se întâmplă astăzi.

În general, editarea sunetului, designul de sunet și partitura filmului sunt evocatoare și bine puse împreună, reunindu-se pentru a crea o atmosferă eterică și captivantă pentru public.

Cei doisprezece autori prezintă o bucată bogată din viața lui Procida, care vorbește diferitelor generații și distrează prin numeroasele sale povești pline de lejeritate și nostalgie. Chiar și amestecul de scene care înfățișează viața de zi cu zi „cu fruntea înaltă” (un moment de rugăciune colectivă în biserică sau o procesiune, de exemplu) și viața de zi cu zi „în fruntea joasă” (o competiție de scufundări sau o remorcheră pe malul mării). ) dovedește o alegere eficientă și echilibrată.

Din fericire, efectul de carte poștală ilustrată este evitat cu orice preț în film, dar asta nu înseamnă că filmul se ferește de splendoarea naturală a lui Procida; Nu se oprește la acest fapt, asigurându-se în cele din urmă că imaginile umane prevalează asupra frumuseții împrejurimilor.

Procida Produs de Parallelo 41 Produzioni și Procida Capitala Culturală Italiană 2022.

(Tradus din italiană)