mai 2, 2024

South Florida Classics Review » » Denev conduce jucătorii din New World în capodopera lui Mozart

Muzicienii New World Symphony au interpretat „Grand Partita” a lui Mozart duminică la Miami Beach.

Repertoriul concertelor de trupe de suflat este în mare parte un produs al secolului al XX-lea, dar Mozart și Beethoven creau piese pentru trupe de suflat ca divertisment pentru ocazii festive în secolele al XVIII-lea și al XIX-lea. În 1781, Mozart a scris Cantata nr. 10 în si bemol major (“Gran Partita”), prima sa capodopera pentru cântăreții de suflat.

În primul program de muzică de cameră al sezonului New World Symphony, duminică după-amiază, la Centrul New World, directorul artistic Stéphane Denève a condus membrii și absolvenții Academiei de orchestre în această bijuterie rar auzită.

După o introducere somptuoasă, Allegro molto (prima mișcare) a strălucit cu un tempo rapid. Deși Deneuve este bine cunoscut ca interpret al muzicii romantice și al partiturii contemporane, el este, de asemenea, minunat în acord cu epoca clasică (după cum a demonstrat lectura sa din 2019 din Lumea Nouă a Sinfonia Concertante a lui Haydn). Menținând un control strict pe parcursul celor șapte mișcări ale cântecului, nu a permis niciodată ca partitura să devină episodică sau fragmentată. Susținuți de doi foști membri ai Lumii Noi (clarinetistul Brad Whitfield și trompetistul Alexander Kinley), jucătorii au fost admirabil la înălțimea cerințelor scorului. Vocea companiei a fost întotdeauna rotunjită, dar cu o expresie precisă și expresivă.

Benjamin Cruz și Alex Abreu au manevrat cu pricepere coarnele de basset, oferind un suport tonal mai închis forțelor muzicale. Deneuve a distins inteligent între cele două mișcări ale menuetului. Primul a prezentat un trio spațios, plin de viață, contrastant, care radia magie muzicală. Al doilea s-a jucat cu mare spirit și energie și cu un ritm sinuos în secțiunea triplă.

READ  Dragonul își găsește casa în România

Adagio prezintă una dintre cele mai frumoase arii ale lui Mozart, interpretată cu grație lentă de oboiștii Sooyoung Kim și Catherine Bruns. Deneuve a insuflat viață episodului dramatic central care a perturbat liniștea romanticului și fluxul temei și variațiile care au urmat în mod natural. Finalul Rondo-Allegro molto a dansat într-un clip rapid, aducând un final plăcut unui pasaj elegant și bine executat.

Pe tot parcursul spectacolului, echilibrarea instrumentelor de către Denève a fost extraordinar de priceput. Contrabasul este singurul instrument cu coarde din înregistrările lui Mozart, dar Matthew Peralta s-a amestecat perfect în ansamblu. Clarinetistul Juliana Darby și cvartetul solid format din Kinley, Abigail Black, Taryn Lee și Henry Bonds au adus contribuții excepționale la spectacol.

Denev a bătut din palme și a dat mâna cu fiecare dintre jucători și aproape întregul public s-a ridicat în picioare la acordul final. A fost grozav să experimentăm implicarea noului director de ansamblu în aceste programe de cameră și sperăm că va continua să apară și să conducă lucrări din repertoriul micului ansamblu care beneficiază de prezența unui dirijor.

Mozart a fost precedat de Ollie Wilson Un oraș numit paradis În prima jumătate a programului. În programul orchestrei de săptămâna trecută, Wilson Amintirea lui Shango S-a dovedit a fi un opener captivant și jazzy. Compoziția de duminică în trei mișcări a lui Wilson a rămas fără inspirație la jumătatea duratei sale de douăzeci de minute.

Prima secțiune începe promițător, cu linii zimțate și sugestii de jazz modern, pianistul Shih Man Weng surprinzând amestecul lui Wilson de modernism clasic și pas. Spiritualitatea de la care lucrarea își ia titlul este exprimată cu voce tare de către cei trei corzi care tind să se piardă în viteza auditivă a mișcărilor exterioare. Gesturile goale și bătăile ritmice rare ale secțiunii finale devin rapid obositoare, iar acțiunea sună slab. Colega ei Molly Turner a manevrat contoarele de schimbare a lui Wilson cu expertiză, iar cei opt jucători au pus piesa în cea mai bună stare.

READ  Pe lângă friză, iată și alte lucruri de văzut în Londra

Concertul s-a deschis cu Cvartetul nr. 2 al lui Enescu pentru pian și coarde. Enescu este cunoscut mai ales pentru cele două melodii românești, considerate elemente de bază ale literaturii de concert pop, și a fost un compozitor de compoziții majore care merită o mai mare recunoaștere în afara țării sale natale. Cvartetul cu pian de război (1941-43) dedicat lui Gabriel Fauré, care a fost unul dintre profesorii lui Enescu, este o creație capricioasă și care provoacă gânduri. Allegretto inițial moderat definește emoția reținută care pătrunde în scor. Influențele galice ale lui Enescu sunt evidente în melodia Andante. Sfârșitul devine mai vioi și mai intens, iar tonurile întunecate ale deschiderii revin pentru o concluzie inferioară care reflectă epoca lucrării.

Lumea Nouă alum Kuang-Hao Huang a dominat complet partea proeminentă a tastaturii. Acum, membru al facultății la Universitatea Roosevelt din Chicago și la Universitatea Concordia, Huang se îndreaptă de la lirismul lin la o dexteritate rapidă și agilă, cu o gamă dinamică largă. La încheierea Allegro agitato, el a tunat cu mare efect.

Cei trei jucători de coarde formau o figură echilibrată și bine proporționată O entitate care s-a îmbinat bine cu Huang. Viola lui Mario Rivera a excelat în momentele solo, iar violonistul Shamiya Mitra și violoncelistul Christopher Chan au contribuit la o lectură excelentă, jucând cu joc în ultimele pagini.

Stephane Deneuve conduce Simfonia Lumii Noi în James Lee III Viziuni ale lui Cahokiaextrase din Prokofiev Romeo si Julieta Și Peter Lieberson cântece Neruda Cu mezzosoprana Kelly O’Connor. 19:30 pe 14 octombrie și 14:00 pe 15 octombrie la New World Center din Miami Beach. nws.edu

READ  The Observer oferă o explorare elegantă a paranoiei femeilor

Postat în Prezentări