mai 16, 2024

Obiectiv Jurnalul de Tulcea – Citeste ce vrei sa afli

Informații despre România. Selectați subiectele despre care doriți să aflați mai multe

Ultimul cuvânt: Descoperirea Europei emergente

Singura modalitate de a descoperi cu adevărat ce are de oferit Europa emergentă este să vizitezi.

În ultimele două săptămâni, am vorbit cu câțiva consultanți internaționali FDI și experți în selecția site-urilor. Am discutat despre o anumită locație din Emerging Europe și niciunul dintre ei nu știa nimic despre loc, dar toți erau curioși să afle mai multe.

În toate călătoriile mele, aproape în jurul lumii, dar mai important în toate țările europene emergente și aproape în toate țările europene, cu excepția Andorrei și Islandei, evit întotdeauna să creez orice noțiuni preconcepute și păstrez mintea deschisă.

Săptămâna viitoare voi vizita orașul de coastă Klaipeda din Lituania, iar la scurt timp după aceea voi vizita Tașkent și Samarkand din Uzbekistan. Aștept cu nerăbdare să explorez aceste locuri noi, să câștig experiențe noi, să încerc alimente noi și să cunosc oameni noi. Ultimele două joacă întotdeauna un rol crucial în modul în care un loc este amintit.

Ospitalitate generoasă

Kutaisi din Georgia, în care am fost o singură dată, îmi amintește mereu de doamna ospitalieră din autobuz. În urmă cu cinci sau șase ani, călătoream de la Tbilisi la Kutaisi cu autobuzul, luând un zbor low-cost. Ascultam o carte audio când ne-am oprit la o benzinărie pentru o scurtă pauză. Călătoreau trei-patru oameni și toți au părăsit autobuzul. Am stat.

După câteva minute, o femeie a început să-mi vorbească. Mi-a scos căștile și mi-a spus că mi-a adus produse de patiserie pentru că trebuie să-mi fie foame. „Madluba”, am spus și am încercat să-i explic că nu mi-a fost foarte foame, dar ea a refuzat să accepte un nu ca răspuns. Am renuntat pana la urma si am incercat produsele de patiserie.

READ  O familie de cetățeni indieni care a murit în Quebec este traumatizată încercând să treacă râul

Iulia Dragut El este responsabil pentru cele mai vii amintiri ale mele despre București. Era 2015, și abia atunci când am fost în prima mea călătorie în capitala României, când noi – în căutarea unui loc frumos unde să luăm cina – am ajuns să-i găsim restaurantul, care se afla lângă ceea ce este acum Hotelul Grand București.

Am făcut o comandă pentru început, iar chelnerul a scos o farfurie cu mâncare de împărțit. Arăta perfect și mirosea și mai bine, așa că l-a întrebat ce mâncăm. Deoarece nu a putut explica în engleză, i-a cerut proprietarului să ne împărtășească câteva gânduri. Câteva minute mai târziu, Iulia a sosit și ne-a oferit o privire de ansamblu detaliată asupra tradițiilor culinare românești și de unde provin. Am ajuns să ne întoarcem la restaurantul ei a doua zi pentru a gusta câteva dintre celelalte feluri de mâncare din meniu.

La începutul anului 2010, am luat ceea ce ne referim drept Marea excursie balcanică, conducând tot drumul de la Ljubljana în Slovenia până la Shkodër în Albania. Întreaga experiență a fost uimitoare, dar în Split, în Croația, am stat într-o pensiune condusă de un cuplu în vârstă.

În timpul călătoriei, am fost invitată de mai multe ori la cine gătite acasă în diferite părți ale lumii și m-am bucurat de experiența unei mese de familie în Grecia, China, SUA, Brazilia și Ucraina. În acest caz, combinația de mâncare delicioasă, rakia, condimentată cu chat în engleză, rusă, croată și poloneză, m-a făcut să prețuiesc experiența.

Conversația mică este importantă

Acum câțiva ani, eram la Tbilisi și mă gândeam să iau dimineața devreme un autobuz către Kakheti, regiunea viticolă a Georgiei, cu peste patru milioane de mile pătrate de podgorii. Pe vremea aceea, nu fusesem niciodată în Armenia. În timp ce așteptam autobuzul spre Kakheti, a sosit autobuzul spre Erevan. A fost frig, așa că nu ne-am gândit mult și în câteva ore am ajuns în Erevan.

READ  PricewaterhouseCoopers: România urcă pe locul 28 în clasamentul celor 33 de țări din Europa, Orientul Mijlociu și Africa care sunt cele mai atractive pentru companiile private

Am luat prânzul la un restaurant minunat, nu departe de Hotelul Marriott. Chelnerița a fost interesată de unde venim, a stat de vorbă cu noi o vreme și ulterior ne-a recomandat o pensiune în apropiere, deoarece nu aveam nimic rezervat pentru a ne caza.

O altă lungă conversație a avut loc acolo. Cu proprietarul. Din nou, folosind puțină engleză și rusă inexistentă a mea, ea și cu mine am vorbit despre vedetele muzicii și pop din anii 1970 și 1980 care au apărut din blocul comunist și au fost extrem de populare în țările fostului Pact de la Varșovia.

L-am întâlnit pentru prima dată pe actualul primar al Liovului, Andrei Sadovy, la MIPIM din Cannes timp de aproape un deceniu. Nu am vizitat acest oraș frumos și cel mai mare din vestul Ucrainei. A vorbit despre această atmosferă specială pe care o are orașul lui, dar m-am gândit, ei bine, el este primar și fiecare primar ar spune că orașul lor este special.

M-am răzgândit prima dată când am fost acolo și m-am tot întors. În timpul acelei prime călătorii, l-am cunoscut pe Sadovy, care acum este primar al Liovului de aproape două decenii. M-a scos pe terasă și a spus că a găzduit acolo președinți, oameni de afaceri, primari și cardinali, mi-a arătat Rynok (piața pieței) din perspectiva lui și mi-a arătat câteva dintre locurile lui preferate pentru mâncare și cafea.

Portul Varna din Bulgaria

Fara spoilere

Dar astfel de discuții, deși memorabile, s-ar putea să nu fie întotdeauna pozitive. Acum patru sau cinci ani, am fost în orașul de coastă bulgar Varna. În cadrul unei recepții de networking, am vorbit cu câțiva invitați străini, din SUA și Irlanda, iar ulterior ni s-a alăturat un tânăr care s-a prezentat ca profesor de marketing la o universitate din Bulgaria.

READ  Startup-ul românesc Stailer în valoare de 5 milioane EUR după runda de finanțare

În câteva minute, a deturnat conversația și a început să se plângă de cât de proastă era țara lui. Rând pe rând, intervievatorii au început să se retragă și ne-a uimit pe toți cu negativitatea lui.

Tot ce știu este că Europa emergentă este un loc grozav. Întâlnirile unu-la-unu pot face locurile mai speciale, dar nu le pot distruge, indiferent cât de mult ai încerca.

Cât despre Varna și Bulgaria, abia aștept să mă întorc acolo luna viitoare.

Spre deosebire de multe platforme de știri și informații, Europa emergentă Este gratuit de citit și va fi întotdeauna. Niciun paywall aici. Suntem independenți și nu aparținem și nu reprezentăm niciun partid politic sau organizație comercială. Ne dorim ceea ce este mai bun pentru Europa emergentă, nimic mai mult și nimic mai puțin. Sprijinul dumneavoastră ne va ajuta să continuăm să răspândim vestea despre această zonă minunată.

Puteți contribui Aici. Mulțumesc.

Europa emergentă sprijină jurnalismul independent