decembrie 4, 2022

Obiectiv Jurnalul de Tulcea – Citeste ce vrei sa afli

Informații despre România. Selectați subiectele despre care doriți să aflați mai multe

6 lucruri pe care le poți face pentru a-ți îmbunătăți memoria și puterea de concentrare

Pe măsură ce îmbătrânește, creierul își poate pierde anumite funcționalități dacă persoana nu-și ține mintea ocupată. Un creier stimulat frecvent nu numai că își păstrează calitățile pentru o perioadă mai lungă de timp, ci produce o stare de spirit mai bună. Dacă vrem să ne menținem creierul în condiții optime, cea mai bună metodă este să-l antrenăm.

Iată 6 lucruri care te vor ajuta să-ți menții mintea ascuțită pe măsură ce înaintezi în vârstă:

1. Nu mai folosi calculatorul

În anii de gimnaziu, profesorul de matematică ne spunea că trebuie să învățăm să calculăm totul pe hârtie, pentru că nu vom avea întotdeauna la îndemână un calculator. Ei bine, acest lucru nu mai este valabil în ziua de azi, deoarece fiecare om are un telefon mobil pe care poate efectua calcule. Totuși, acest lucru este o armă cu două tăișuri. Cu alte cuvinte, cu cât avem telefoane mai inteligente, cu atât mai puțin suntem noi stimulați să ne folosim abilitățile. Așadar, dacă ne vom reînvăța să efectuăm calcule manual, pe hârtie, în scurt timp vom începe să progresăm și să căpătăm viteză, iar acest tip de antrenament este extrem de util pentru creier.

2. Fă mișcare

Sedentarismul este unul dintre principalii dușmani ai omului modern. Multe persoane cad în capcana confortului și pur și simplu neglijează importanța exercițiilor fizice; totuși, este dovedit că mișcarea face foarte mult bine. Creierele maratoniștilor sau ale persoanelor care aleargă în mod regulat au o conectivitate funcțională superioară în comparație cu cel al persoanelor sedentare. Mișcarea stimulează, printre altele, cortexul frontal, adică zona responsabilă pentru funcțiile cognitive precum luarea deciziilor, multitasking, planificarea și altele.

READ  Lansarea astronautului SpaceX Crew-3 pentru NASA: Ce ar trebui să știți

3. Cunoaște altfel de oameni

Conversațiile și experiențele avute cu persoane noi, în special cu cele care au interese diferite față de ale tale, reprezintă adevărate surse de inspirație pentru creier. Atunci când întrerupi rutina, îți pui creierul la treabă, accesând altfel de idei și de trăiri. Poți învăța multe lucruri de la persoane cu cariere, culturi și interese diferite, așa că încearcă să cunoști astfel de oameni. Pe lângă faptul că astfel îți vei deschide mintea, îi vei oferi creierului altfel de stimuli. Nu pleca de la premisa că nu vei avea ce să discuți cu o persoană total diferită, pentru că, nu uita, de multe ori contrastele se atrag.

4. Practică jocuri care stimulează creierul

O echipă de cercetători australieni de la Brain and Mind Centre au descoperit că antrenamentul cerebral ar putea duce la îmbunătățiri la nivelul memoriei, cogniției, învățării și atenției. Printre cele mai indicate jocuri în acest sens sunt jocurile de societate, precum Monopoly, jocurile de cărți, precum pokerul Texas Holdem, cea mai utilizată variantă în zilele noastre, dar și jocurile de deducție, fie că vorbim despre integrame, Sudoko sau Cluedo. Acestea sunt alege excelente, deoarece îți stimulează creierul să ia numeroase decizii într-un timp relativ scurt, forțându-te să cântărești diverși factori.

5. Scrie

Cercetătorii au descoperit că scrisul îmbunătățește memoria și puterea de exprimare. Spre deosebire de scrisul pe electronice, scrisul de mână are efectul de a spori capacitatea de asimilare și învățare a unei persoane. De aceea, la școală, elevii tind să scrie de mai multe ori anumite lucruri pe care vor să le memoreze, înainte de un examen. Acest lucru se datorează faptului că, în timp ce scriem, creierul primește un feedback complex de la acțiunile noastre motorii. În plus, scrisul de mână poate avea și un rol terapeutic, în sensul că poate ajuta la eliberarea unor emoții negative.

READ  Ghana confirmă primul focar al virusului Marburg extrem de contagios

6. Ascultă muzică

Diverse studii au demonstrat faptul că persoanele care ascultă muzică sunt mai inteligente decât cele care nu ascultă și că acest proces îmbunătățește funcționarea emisferei drepte a creierului. Un studiu recent, efectuat în Finlanda, pe un grup de persoane care au fost puse să asculte o piesă de tangou argentinian, a revelat că ascultarea muzicii acționează zonele motorii din creier, ceea ce arată că muzica și mișcarea (în special dansul) sunt foarte conectate, precum și zonele limbice ale creierului, cele care sunt asociate cu emoțiile.