mai 8, 2024

Cercetarea explorează dezbaterea asupra unei tehnologii energetice divizoare ca soluție critică pentru climă sau mai rea decât cărbunele

Un nou studiu explorează liniile de luptă din dezbaterea publică asupra unei tehnologii energetice controversate pe care criticii au numit-o „esențială pentru combaterea schimbărilor climatice” și „mai rea decât cărbunele”.

BE (BECCS) se regăsește foarte mult în planul guvernului Regatului Unit de a realiza o economie zero până în 2050. Dar există o conștientizare scăzută a publicului cu privire la tehnologie, care a divizat oamenii de știință, politicienii și mass-media.

BECCS generează energie prin arderea plantelor și copacilor și captează dioxidul de carbon rezultat (CO2) emisii și stocate în subteran.

Acum, cercetarea de la Universitatea din Southampton a analizat acoperirea BECCS în 166 de articole din ziare pentru a identifica faptele cheie despre tehnologia energetică și pentru a înțelege dacă este probabil să fie acceptată de oamenii din Marea Britanie și din străinătate.

„Cu o înțelegere generală a BECCS, mass-media are un rol esențial în formarea discuțiilor și a opiniilor despre tehnologie”, spune Caspar Donnison, cercetător în științe biologice la Universitatea din Southampton și autor principal al cercetării.

„Am văzut în dezbaterea fracking-ului cum sunt folosite scenarii concurente pentru a influența acceptarea socială a unei noi tehnologii și, în cele din urmă, dacă aceasta devine sau nu parte a mixului energetic al Regatului Unit.”

Cercetarea, publicată în Energy Research & Social Science, a identificat opt ​​teme majore. Pe partea Pro-BECCS a fost necesar un atenuator; Tine luminile aprinse. Transmisie ancoră și tehnologie revoluționară. Pe partea anti-BECCS erau mai rele decât cărbunele. dezastru ecologic; Fără glonț de argint și distragere a atenției.

De la „biomasă durabilă” la „nivel superior nord”

Povestea instrumentului necesar de atenuare a fost evidentă în mai mult de jumătate dintre articolele de presă naționale și regionale analizate. Drax Group intenționează să opereze cea mai mare unitate BECCS din lume la Centrala electrică din Yorkshire. CEO-ul Drax, Will Gardiner, a folosit această poveste mai mult decât orice alt individ. Dar a fost menționat și de purtătorii de cuvânt ai guvernului, Comitetul Regatului Unit pentru Schimbări Climatice (CCC) și Microsoft, precum și a fost prezentat în scenariile IPCC. Menținerea în centrul atenției asupra poveștii a fost mai puțin răspândită, dar a câștigat acțiune după invazia rusă a Ucrainei.

READ  USB-C are sens pentru iPhone, are sens în sfârșit pentru Apple?

Poveștile care s-au concentrat pe oportunități (Anchor for Transition and Revolutionary Technology) au fost cele mai proeminente în media locală din Yorkshire. Deputații locali au citat „închiderea diviziunii nord-sud”, iar deputatul Rishi Sunak a descris proiectul lui Drax drept „transformator pentru economia regiunii”, cu puțin timp înainte ca acesta să devină ministru-șef.

spune profesorul Jill Taylor, co-autor al lucrării și John B. Orr Distinguished Professor of Plant Environmental Sciences, Universitatea din California, Davis. „Coaliția pro-BECSS s-a bucurat de o mai mare dominație în mass-media locală, deoarece cadrul de necesitate a fost completat de promisiunea de beneficii sociale și economice pentru regiune”.

„dezastru de mediu” și „gândire magică”

O poveste mai rea decât cărbunele a câștigat proeminență în urma unui documentar BBC Panorama despre lanțul de aprovizionare al lui Drax și a apărut în 34 de articole – majoritatea în ziare naționale. ONG-urile de mediu și altele susțin, cu dovezi limitate, că arderea biomasei produce dioxid de carbon similar2 Emisiile de cărbune, acel carbon nu poate fi recaptat prin replantarea copacilor și emisiile din lanțul de aprovizionare se adaugă la costul carbonului. Încadrat ca un dezastru de mediu, 32 de articole BECCS sugerează că cererea de utilizare a terenurilor prezintă un risc pentru fauna sălbatică și producția de alimente.

Împotriva narațiunii tehnologice revoluționare, 23 de articole din ziare naționale (17 în The Guardian) au sugerat că BECCS nu a fost un glonț de argint, descriindu-l ca „prea bun pentru a fi adevărat” și „inutil” la scara și cronologia percepute. Alte 10 articole din The Guardian și The Independent, atribuite în mare parte ONG-urilor, sugerau că a fost o distragere a atenției, deoarece era „o licență de a continua să difuzeze”.

READ  Noul proiector cu formă liberă de la Samsung vă permite să vizionați filme în orice cameră - Rob Report

„Guvernul Regatului Unit se bazează pe BECCS pentru a ajuta la implementarea strategiei sale cu sumă zero, dar bătălia pentru opinia publică nu a fost încă câștigată”, spune Donison. „Cercetarea noastră arată că o desfășurare țintită și limitată a BECCS folosind biomasă din surse durabile ar putea avea un atractiv național larg. Dar dacă preocupările publice nu sunt abordate, guvernul va trebui să analizeze o listă de opțiuni tehnologice și politici alternative care se micșorează rapid.”

Povestea de succes net zero? Analiza media de știri a legitimității sociale a bioenergiei cu captarea și stocarea carbonului în Marea Britanie Este publicat în Energy Research and the Social Sciences.

/publicare publică. Acest material de la organizația/autorii originali poate fi de natură punctuală și este editat pentru claritate, stil și lungime. Mirage.news nu ia poziții sau părți instituționale, iar toate opiniile, pozițiile și concluziile exprimate aici sunt exclusiv ale autorului (autorilor). Aici.