mai 4, 2024

„O lovitură de oportunitate”: The Gun Review | comentarii

„O lovitură de oportunitate”: The Gun Review |  comentarii

mănăstire. Woody Allen. Franța/Regatul Unit. 2023. 96 de minute

Cu numele lui Woody Allen în umbră atât de mult timp, apărătorilor săi le-a fost greu să argumenteze că talentul său, în ciuda tuturor, a rămas nediminuat. Majoritatea filmelor recente ale lui Allen (bine iasomie albastră cu excepția) a variat între media acceptată (Asociația Café, om rațional(pentru cel îngrozitor)roata minunilor, Zi ploioasă în New York), cu puțin simț că Allen era interesat să găsească idei noi. Cu toate acestea, cu lovitură de stat întâmplătoare, Allen a făcut ceva care probabil va surprinde pe toată lumea. Nu a găsit exact nimic nou, dar cel puțin a găsit un nou mod de a face asta – și în franceză.

Are mai mult spirit și Bucuria vieții decât orice făcuse Allen într-un timp

Lovitură de stat de oportunitate Nu este o renovare imensă, dar are mai mult spirit și suflet Bucuria vieții decât orice făcuse Allen într-un timp. Distribuția plină de viață și inteligentă arată că de fapt se pricepe destul de bine la regia în franceză, așa că vedetele par să se distreze bine în această comedie ușoară care ia în mod neașteptat o întorsătură întunecată. Cu toate acestea, dacă averea comercială a lui Allen va crește sau nu, este discutabil Lovitură de stat de oportunitate Probabil că va găsi un public respectabil printre mulțimea mai în vârstă, în special în Franța – unde, fără îndoială, va fi iertat pentru unele clișee turistice.

Totuși, filmul este mai puțin brut decât, să zicem, cărțile poștale. Vicky Cristina Barcelona, evocând în mod convingător stările de spirit și intrigile de bârfă ale unei societăți pariziene bogate și arogante. Începe într-o fotografie de la distanță pe o stradă din Paris, unde doi tineri francezi și foști colegi de clasă se ciocnesc unul de altul. Ea este Fanny (Lou de Laâge), care lucrează la o casă de licitații prestigioasă; Este Alan (Niels Schneider), divorțat ca ea și care locuiește la Paris și scrie un roman. Alan dezvăluie că era îndrăgostit nebunește de Fanny; Ea este flatată și pare plăcut confuză. Dar ea este căsătorită cu Jean (Melville Pobaud), un vrăjitor bogat care este misterios angajat în finanțe și despre care circulă zvonuri negre.

READ  Anu Malik este urmărit după ce internauții au găsit similitudini între piesa sa compusă și imnul național al Israelului

Simțindu-se din ce în ce mai mult ca o soție răsfățată, ea îndura un tur social nesfârșit printre cercul trist al lui Jean. burghezia superioarăFanny se trezește atrasă de Alan, visătorul care poartă jachetă scurtă; În scurt timp, au avut o aventură în apartamentul lui (probabil boem) închiriat. Ceea ce Fanny nu realizează este că în spatele intereselor lui amoroase, soțul ei este un sociopat a cărui gelozie înseamnă vești proaste pentru cuplu. Mama lui Fanny, Camille (Valerie Lemercier), este bineînțeles îndrăgostită de Jeanne, dar când și ea are îndoielile ei, complotul se îngroașă. Condensarea ei într-o modă oarecum schițată nu contează prea mult pentru că a pornit de la o premisă foarte simplă, iar scenariul lui Allen merge într-o direcție foarte diferită – stilurile sale comice, spumoase, devenind ceva mult mai întunecat, cu ecouri ale decorului londonez. punct de convergență (Unul dintre cele mai bine primite filme ale secolului lui Allen).

Referirea ocazională la scriitori precum Mallarmé, Jacques Prever și Jean Anouilh nu înseamnă neapărat că Alain cunoaște cultura franceză mai profund decât despre lumea spaniolă, italiană sau bască în oricare dintre celelalte filme ale sale de călătorie. Dar filmul este jucat cu pricepere și prezintă o prezență suficient de convingătoare pentru a evoca o scenă de film familiară. mediu inconjurator — cu roluri mici ca Elsa Zilberstein, ca Bârfa la petrecere și fiabilul Gregory Jadebois în casa de artă ca detectiv privat. în prima sa extindere, Lovitură de stat de oportunitate Se pare ciudat când Allen se ocupă de genul de lucruri pe care regizorii francezi le inventează adesea când încearcă să-l stilizeze pe Allen (vin în minte Emmanuel Moret și Louis Garel). Dar odată ce filmul face o viraj la stânga, ne dăm seama că Allen este pe teritoriul său și deține controlul.

READ  Aniversarea nașterii lui Oscar Sala: Doodle Google: Amintirea lui Oscar Sala la cea de-a 112-a aniversare de la nașterea sa, fizicianul german care a „electrificat” lumea televiziunii și a filmelor

Textul operează destul de mult pe teme de noroc, șansă, soartă și ironie, cu personaje care filosofează din picătură de baghetă. Dar Allen menține aceste teme arzând până la un sfârșit care aduce, probabil, cele mai mari râsete pe care le-a produs munca lui în ultimii ani. Există defecte – în special caracterizarea urâtă a doi români bogați ca un fel de sub-clasă subumană – și palmaresul strălucitor al eleganței flamboyante poate fi puțin înăbușitor. Dar cultivarea de către DoP Vittorio Storaro a culorilor luminoase artificial este destul de bizară în filmul Allen din 2017. roata minunilor, Funcționează bine aici, reprezentând un auriu intens de toamnă și o nuanță rece albastru-violet cu un efect interesant.

Cvartetul principal este bine repartizat, puternicul comedian Lemercier venind din ce în ce mai mult în prim-plan într-un rol animat rapid. Canadian Nils Schneider, cunoscut pentru munca sa cu Xavier Dolan, Catherine Corsini și Justin Tritt, câștigă și rolul cățelului cu minte romantică. literatură (La fel ca mulți actori din filmele lui Allen, el încorporează în mod ciudat o parte din nevroticismul lui Allen în livrarea sa, care sună mai bine în franceză decât vă puteți imagina.) În rolul Fanny, Lou de Laage – câștigător al premiului internațional Emmy pentru Mélanie Laurent Minge pentru femei nebun (2021) – radiază o energie alertă, tandră, care câștigă distanță convingătoare față de un rol de junior, în esență, slab. Dar cel mai interesant a fost tânărul minune al cinematografiei franceze, Melville Poupaud, acum în vârstă de 50 de ani și în categoria potrivită pentru a interpreta tineri patetic mai în vârstă; Prestația sa de aici, cu excepția mustaței sale invizibile, sugerează un joc dulce de complicitate cu publicul, care poate să fi inspirat huiduieli la unele fotografii cheie.

READ  Vizita președintelui României în Asia a stârnit o dezbatere prezidențială pe marginea avioanelor

Cu toate acestea, fiți siguri că Allen știe foarte bine ce face în aceste schițe. Si in timp ce Lovitură de stat de oportunitate este un film ușor, care nu corespunde vechilor standarde, iar regizorul pare să fi găsit o atmosferă nouă – așa cum demonstrează partitura de jazz cu suflet, care este puțin mai contemporan (Cannonball Adderley, Herbie Hancock, Milt Jackson) decât alegerile sale muzicale obișnuite, chiar și cu stropi de pian. Electricianul (da, electrician) în creditele de deschidere.

Compania de producție: Gravier Productions

Vânzări internaționale: West End Films Limited [email protected]

Producători: Letty Aronson, Erika Aronson