Recenzia Filmului Românesc: Arseni. Viața de apoi spectaculoasă, Noaptea lungă a filmului roman și aniversarea Cinematografului Victoria

Recenzia Filmului Românesc: Arseni.  Viața de apoi spectaculoasă, Noaptea lungă a filmului roman și aniversarea Cinematografului Victoria

Abundența evenimentelor de vară încă se întâmplă și numai în acest weekend, puteți vedea unul dintre cele mai discutate documentare ale anului (și pe bună dreptate), puteți petrece noaptea în diferite orașe pentru a vedea câteva dintre pozele din acest an și puteți sărbători Timișoarei. Cinema Victoria.

Alexandru Solomon Arsenie. prin intermediultas de apoi/ Arsini. Viața de apoi este uimitoare Este unul dintre filmele pe care ar trebui să le prinzi cât mai poți pentru că distribuția în cinematografe a producțiilor românești, în special a documentarelor, este de scurtă durată. Solomon a făcut fotografii spot de zeci de ani, iar aceasta poate fi cea mai incitantă a lui de până acum. Documentarul de spectacol se uită la adorația publică (sau obsesia, în funcție de punctul tău de vedere) din jurul lui Arseni Bocca, un călugăr și teolog, extrem de popular și, prin urmare, persecutat de regimul comunist, care a murit în toamna anului 1989. El a câștigat un Urmare semnificativă a cultului în ultimii ani, cu audiențe Cu pelerinaje la mormântul său, crezând în tot felul de miracole și cu un marketing popular uimitor de eficient, chipul lui este peste tot, de la lumânări la căni. Biserica însăși protejează imaginea preotului și are în vedere o propunere de canonizare a acestuia. Dacă nu sunteți familiarizat cu el, Google vă va ajuta să obțineți câteva informații despre acest fenomen, dar aveți grijă, s-ar putea să cădeți într-o groapă de fapte istorice amestecate cu fervoare religioasă.

Preocupat de influența (evidentă și ascunsă) a Bisericii Ortodoxe în (ceea ce se presupune că este) un stat laic, Solomon pleacă într-un pelerinaj propriu pentru a încerca să înțeleagă fascinația pentru personajul lui Bucca. Prezintă în mod deschis procedurile și prezintă un grup mixt de oameni ca pelerini, dintre care unii au lucrat ca figuranți în film, dacă îmi amintesc bine, oricum erau obișnuiți cu camera de filmat. Episoadele în care vorbesc despre ei înșiși și despre legătura lor cu Bucca dar și în discuții cu Solomon alternează cu episoade teatrale din viața lui Bucca. Omul și mitul nu sunt în centrul atenției aici, ci mai degrabă reacțiile celor din jur, la fel ca problema dialogului deschis și sincer între oameni care au opinii atât de contrastante asupra vieții, circumstanțelor și religiei. Acest lucru se face, ca întotdeauna în filmele lui Slimane, cu inteligență, chibzuință și inteligență. O mulțime de emoții au apărut în timp ce vizionam Arsenie, de la admirarea curiozității blânde a lui Suleiman față de oameni de diferite convingeri până la senzația de a viziona un film ușor exploatator. Protagoniștii variază de la mistic până la de-a dreptul delirante și nu puteam scăpa de sentimentul că erau ținte ușoare de ridicol, cel puțin din partea publicului care critică hype-ul Boca. Dar, din nou, ele pot fi, de asemenea, ușor de recunoscut pentru mulți; Masele sunt mai amestecate decât în ​​bula proprie (percepută), dacă sunt corect. Am văzut filmul când a avut premiera Ceartă Campionii păreau bucuroși să fie pe scenă la sesiunea de întrebări și răspunsuri și nu au fost deloc deranjați de râsul din public, care de multe ori era pe cheltuiala lor, nu cu ei. Acest lucru pare să se fi întâmplat și în alte emisiuni și, dacă da, este o ușurare să văd că nu este produs pentru distracția publicului, cel puțin nu intenționat. Este clar că Suleiman a fost hotărât să le includă în mod corect, atât în ​​filmul său, cât și în dezbaterea din jurul acestuia. Succesul lui depinde de evaluarea și de emoțiile tale. Cred că filmul încurajează ambiguitatea aici, este ciudat de tentativ și precaut, ceea ce poate fi atât lăudabil, cât și frustrant. A fi lăsat la propriile puteri și concluzii ca privitor are totuși scopul și provocările sale Arsenie Ar beneficia de o structură mai definită, mai mult context și o direcție mai clară. Criticile lui Solomon la adresa instituției Bisericii Ortodoxe nu sunt noi. În 2017, într-o etapă admirabil de intransigentă (și șocantă), el a protestat împotriva vizitei la București a Patriarhului Rusiei Kiril al Moscovei. Actul a fost organizat pentru a comemora victimele represiunii fasciste și comuniste din ambele țări și pentru a protesta împotriva relației lui Kirill cu Putin (o puteți găsi la Youtube). Este greu să nu te gândești la acel moment profund când te uiți Arsenie Aș vrea să aibă mai multă mușcătură. Totuși, acest film spune multe despre prezentul acestei țări, pe cât de divizat este, iar dorința (cu prudență) a lui Solomon de a aborda un subiect atât de spinos este curajoasă și necesară. Acestea sunt clișee, dar sunt mai potrivite aici. Feedback-ul a trecut deja, de la pozitiv la negativ (pentru a spune ușor). Trebuie să recunosc că mă așteptam la mai mult de la acesta din urmă. O privire pe pagina de Facebook a regizorului arată suficient pentru a recunoaște zgomotul și discuțiile Arsenie A fost cauzat. M-am descurcat bine.

Există o formă diferită, deși mai lungă, de divertisment în acest an Există doar un film romantic/ Noaptea lungă a filmului roman. Are loc la București, Timișoara și Cluj-Napoca în această seară și prezintă câteva dintre filmele anului, inclusiv lungmetraje (nu ratați filmele distractive ale lui Andrej Tunas) tigro/tigru, Iar Cătălina Tesăr și Dana Bunescu sunt emoționante și sugestive Bukalol. Despre fii si fiice / cana. De fii și fiice) pentru a scurta (filmul amuzant al Alexandrei Dicaonu care a încântat publicul Toate neamurile / the whole family). Verifică Programul este aici.

La Timisoara, cinema Victoria S-a deschis anul trecut ca primul cinematograf din orașul vechi pe care orașul l-a reabilitat. Conduși de o echipă entuziastă, au avut un an bun și este timpul să sărbătorim acest weekend, cu evenimentul de mai sus, distrându-l pe François Ozon Crima este a mea sâmbătă, iar tariful clasic de arhivă duminică. Verifică Programul este aici. La multi ani si multe altele!

_ _ _

De Ioana Moldovan, Columnist Film: [email protected]

Informații despre imagine și credit: Arsini. Afiș grozav pentru viața de apoi, conceput de Sado & defect, pe Arsenie. Pagina de Facebook Fiata di Apoi (produs de Microfilm Company)