Recenzia filmului românesc: Of Dreams & Experiences: BIEFF & Mammalia

Împotriva tuturor dușmanilor. Acesta este sloganul plin de speranță pentru anul acesta BIEFF, Festivalul Internațional de Film Experimental BucureștiAsta până duminică, 1 octombrie. Ca întotdeauna, programul organizat cu ambiție și dragoste rezonează cu vremurile și problemele noastre actuale, de data aceasta oportunități și schimbări, și examinează modurile în care ritualurile, credințele spirituale și visele informează și modelează imaginația societăților globalizate.

Filmele selectate explorează relația dintre gândirea magică și cinema, reflectând potențialul acesteia de a genera eliberare colectivă și individuală. Într-adevăr, împotriva tuturor pronosticelor.

Sunt multe de recomandat aici, începând cu Concurs internațional de caracteristici (Nu ratați înfricoșătoarea Selma Duburak De facto Sau amuzanta Melissa Lebenthal Față de meduză) la Retrospectiva filmelor experimentale romanestidar punctul culminant trebuie să fie prezența lui Pedro Costa Discută despre filmele lui Și ține un curs avansat.

Regizorul portughez făcea filme fără compromisuri, provocatoare, despre cei dezamăgiți și marginalizați, adesea de origine migrantă, care trăiesc în mahalalele din Lisabona. Îmi amintesc exact cât de blocat eram când mă uitam Vitalina Varela (2019), Superb din punct de vedere vizual, solemn, lent și visător, face durerile văduvei omonime a Capului Verde, care descoperă viața regretatului ei soț la Lisabona, dureros de frumoase de urmărit. Într-adevăr, spre deosebire de orice am văzut.

Pentru a rămâne în lumea viselor și a experiențelor, Sebastian Mihăilescu Mamifere A apărut și pe ecrane săptămâna trecută. Una dintre cele mai așteptate lansări ale anului, este al doilea lungmetraj al tânărului regizor în doar doi ani. Prima sa apariție Pentru mine tu eti Ceauşescu/ You are Ceauşescu to me A fost un amestec magistral de ficțiune și documentar care s-a ridicat la proeminență, iar acum și-a făcut debutul pe tărâmul ficțiunii, din nou greu de identificat și din nou imposibil de ignorat.

Este greu de descris Mamifere Ca să nu sune mai ciudat decât este, dar iată: când Camille, plin de anxietate, descoperă că iubita lui s-a alăturat unei societăți de femei care îndeplinește ritualuri arcane străvechi, o urmărește în pădurea din jurul lacului și se dovedește a fi destul de excursie, ca să spunem ușor. Ceea ce vedem, de asemenea, este un fel de poveste înfiorător de suprarealistă a masculinității (în criză) în care rolurile de gen sunt răsturnate.

Stima de sine a lui Camille pare să fi văzut zile mai bune, iar el pare să sufere de impotență atât la propriu, cât și la figurat, așa că atunci când intră în comunitate pentru a îndeplini un ritual care pare în mare parte legat de fertilitate, îți poți doar imagina drama. Cu toate acestea, de cele mai multe ori, nu trebuie să depui multă muncă în vizualizare pentru că Mamifere Îți va arăta doar, ca penisul lui Camille într-un prim-plan, sau femeile care se închină la cuna lui.

Da, Mamifere Nu este atât de subtil sau subversiv pe cât ai putea crede, iar finalul nu ar putea fi mai mult în fața ta, o continuare logică a declarației din picioare, dar trebuie să recunosc că se distrează atât de rebel făcând asta. Asta e sigur, nu-mi pasă ce ai putea crede, îmi place acest film și este adesea contagios, în ciuda tuturor pretențiilor. Poți găsi multă bucurie printre cei care zgârie capul, mai ales în frumusețea granulară și straniu a imaginilor, încadrarea precisă și atmosfera perfect evocată de mister și spaimă iminentă. Mamifere Arată și sună distinct diferit, asta este sigur.

READ  „Morbius” de la Marvel primește un Mockbuster cu „Dracula: The Original Living Vampire” de la The Asylum [Trailer]

Umorul impasibil este o altă realizare: am râs în hohote când Camille se chinuia la birou, mai exact la insulta din conducerea producției filmului (care este întotdeauna ridicol) și am râs și mai tare când am văzut o fotografie a unui roman adevărat. . Producătorul Claudio Mitko pe perete.

Poate că acest lucru nu este exact, dar ce bătaie obraznică la industria locală (Mitko este cu siguranță în glumă, după ce a produs Ceauşescu). Mihăilescu este unul la care trebuie să fii atent, sper că următorul lui film să fie o comedie directă, și ar putea fi interesant.

De Ioana Moldovan, Columnist Film: [email protected]

(Informații despre imagine și credit: imagine statică cu Mammalia, prin amabilitatea TIFF)