Recenzie despre Ultima călătorie a lui Demeter: Dracula de Alien

• Efecte de creatură elegantă

• Echipa de lucru puternica

contra

• superscript

• variabil CGI

• Adu înapoi celuloidul, te rog

Bram Stoker dedică mai puțin de 2.000 de cuvinte soartei sumbre a lui Demeter, nava comercială Contele Dracula se furișează la bord pentru a ajunge de la castelul său din Transilvania pe străzile Londrei. Cu toate acestea, soarta terifiantă și nebunia crescândă a acestui interludiu – capitol în capitol, prezentate ca intrările tulburătoare, distanțate ciudat din jurnalul căpitanului – au rezistat în imaginația cititorilor. Și, bineînțeles, unele dintre numeroasele adaptări cinematografice ale romanului lui Stoker din 1897 descriu cu generozitate măcelul unui vampir pe mare, deși de obicei în miniatură: o singură scenă de ploaie și panică în versiunile lui Bela Lugosi și Frank Langella, montajul misterios al visului lui Bela Lugosi și Frank. Langella. Poză de lux cu Francis Ford Coppola.

cu Ultimul zbor al lui Demeter, specialistul norvegian în filmul cu monștri André Øvredal face o masă întreagă din acele câteva pagini înfricoșătoare; Pentru o dată, intervalul de tranziție al lui Stoker este repovestit pe parcursul unor ore, mai degrabă decât în ​​doar minute. înfășând o creatură sumbră în piese cu motive respectuoase, Demeter Este un film de groază înalt și jos într-un spirit vintage de la casa de producție britanică Hammer, pe care o deține Dracula Adaptarea, de altfel, a omis evenimentele de pe navă. Øvredal a produs, de asemenea, genul de blockbuster monstru de la Hollywood cu buget mediu, care acum pare să trăiască doar în afara așteptărilor studiourilor, în partea de jos tulbure a calendarului lansărilor din august.

Universal Pictures / Universal Pictures

O adaptare de carte de rău augur și descoperirea în scena de deschidere a unei nave goale naufragiate pe stâncile Angliei au creat imediat așteptări de „abandonarea oricărei speranțe”. Revenind cu câteva săptămâni de la acest punct, Øvredal pierde puțin timp pe pământul uscat românesc, plasând rapid un echipaj pestriț de marinari cu atingeri groase sub căpitanul Elliot (Liam Cunningham), aducând demnitatea unui actor de teatru pe care l-a oferit cândva. Game of Thrones) și primul său partener Wojchek (asul actor David Dastmalchian).

Text de Bragi Schut Jr. Și Zak Olkewicz, schițe care au circulat prin Hollywood de când filmul lui Coppola era încă în producție, face câteva completări semnificative la manifestul Pasagerii. Printre ei se numără un băiat ascuțit (Woody Norman), precum și noul protagonist inventat al lui Demeter, Clemens (Corey Hawkins), un medic a cărui prezență pe navă – și o poveste de fundal a dificultăților discriminatorii – se simte ca o încercare deliberată de a se îndepărta de la metaforic. . Rasismul pe care mulți l-au citit în povestea lui Stoker.

Corey Hawkins și Aisling Franciosi Ultimul zbor al lui Demeter Universal Pictures / Universal Pictures

Un vârtej de persoane dispărute și evenimente ciudate începe cu descoperirea unui aparent clandestin: o tânără, care se joacă pe ea însăși. privighetoareDoamna Aisling Franciosi, care șoptește avertismente despre un monstru care i-a devorat satul. DemeterDracula nu face parte din uimitoarea varietate regală popularizată de Lugosi și Christopher Lee. El este mai mult liliac decât om – un vampir cadaveric, în mare parte non-verbal, care seamănă mai mult decât trecătoare cu răufăcătorul Conte Orlok al lui Max Shrek în primul și cel mai bun Dracula Adaptări neautorizate Nosferatu. Există, de asemenea, un strop de Pumpkinhead, acel adorabil monstru practic Stan Winston din horrorul cult din anii ’80, în primele planuri ale zâmbetului hidos și inuman al Contelui.

Pe măsură ce numărul de corpuri ei crește pe o navă blestemată, Demeter Are multe în comun cu străin decât orice mașină anterioară pentru cel mai faimos vampir din literatură. Øvredal, care a făcut adaptarea elegantă a lui YA Povești înfricoșătoare de spus în întuneric și un spectacol lent de târăre la morgă cel Anatomia lui Jane Doe, știe cât de clară are de oferit atracția lui nesfântă a stelei în orice moment. Cu toate acestea, există momente în care este greu să nu vrei ca acesta să fie un film dintr-o epocă diferită înainte ca monștrii de film să se miște cu viteza generată de computer, iar placa de putere a oricărei nave vechi pare mai sofisticată de placa sa texturată de celuloid. Spre meritul său, Øvredal se înclină uneori spre ciudățenia digitală cu rezultate bune: fotografiile navei care iese din ceață și furtună au o măreție picturală.

Distribuția este în cea mai mare parte excelentă, iar dialogul are o eleganță ușoară și spânzurătoare periodică: „O barcă fără șoareci”, suspină un tip în absența vorbăriei rozătoarelor. „Așa ceva este împotriva naturii”. S-ar putea dori ca personajele să fie mai bogate și mai puțin stoc. Textul îi identifică în mare măsură în linii mari și vorbesc despre iad, destin și credințele lor în umbra morții sigure. Din nou, acesta nu este un subiect care să justifice complexitate psihologică. Este nucleul unui film B realizat cu doza potrivită de fler Teatru de capodopera Al Raqi – un piure de monstru rafinat.

Ultima călătorie a lui Demeter | Anunțul oficial

În tot adevărul, poate că puterea coridorului lui Demeter a rezidat întotdeauna în autoblocarea informațiilor, în cât de puțin a fost descrisă de fapt. A spune povestea doar prin reflecțiile căpitanului, a cărui situație a crescut constant cu fiecare nouă înregistrare cronică, încurajează cititorii să-și dea drumul imaginației și să umple golurile raportului. Orice groază nautică poate evoca mintea noastră este probabil mai înfricoșătoare decât orice altceva. Ultimul zbor al lui Demeter. Nu este nedorit, însă, că lucrarea este dedicată adaptării detaliate – mai ales după un secol de excursii pe marele ecran la același castel care se profilează peste stâncă. Există mai multe vene neexploatate decât Dracula? Şederea lui Renfield într-o casă de nebuni ar putea fi, de asemenea, un film bun.

Ultimul zbor al lui Demeter Se deschide în cinematografele de peste tot vineri, 11 august. Pentru mai multe dintre scrierile lui AA Dowd, vă rugăm să vizitați site-ul său Pagina de creație.

Recomandările editorilor

READ  Recenzie: Miracle - Cineuropa