Roman Film Review: Summer Stories: Carbon & Fire

Alegerea publicului din ultima vreme Festivalul Internațional de Film TIFF Transilvaniacarbon A avut premiera la nivel național și mă aștept ca spectacolul să se descurce bine în teatru.

Primul lungmetraj al lui Ion Borș, un road movie vechi, are loc în Moldova în 1992. La granița cu Niprul este un război, „Războiul transnistrean”, cunoscut și sub numele de „Războiul zahărului”. Când tânărul și naiv Dima vrea să se alăture forțelor de pe front pentru a putea obține un apartament gratuit în capitală (dacă supraviețuiește, adică), îi cere unui veteran de război afgan să-l ducă acolo. Pe drum găsesc un cadavru carbonizat, iar dorința lor de a-i oferi o înmormântare adecvată duce la o saga periculoasă, periculoasă, hilară și absolut absurdă.

Recreările epocii sunt făcute cu precizie și dragoste, iar întregul film se simte ca o plimbare nostalgică cu tonuri calde. Este puțin greu de luat în considerare subiectul său, dar ironia asupra tragediei este problema filmului, la fel ca și abordarea personajelor sale. Dialogul este mai puțin emfatic, la fel ca și umorul, și ar putea fi mai multă mușcătură și profunzime în intriga și figuri, dar din nou, nu acesta este scopul filmului (cred). carbon Este un film ușor și prostesc, dar inima lui și faptul că filmul a fost plasat și realizat în Moldova îl fac o lansare demn de remarcat.

Christian Petzold Rutter Himmel/Afacere A lovit și ecranele. Trișez puțin aici, pentru că acesta nu este un film romantic, dar e prea grozav să nu-l recomand, așa că iată-ne. cel regizor german De zeci de ani, a făcut filme captivante, captivante, pentru a îndoi gerne; Chiar și cei fără garanție obțin cei mai mulți mile.

un foc Începe ca o mare comedie a manierelor. Duoul de prieteni, fotograful ambițios ușor de înțeles Felix și scriitorul morocănos și egocentric Léon merg la fosta casă de țară din Marea Baltică pentru a lucra la portofoliul și, respectiv, manuscrisele lor. Când se găsesc cu o colega de cameră surprinzătoare, misterioasa și calduroasă Nadia, dinamica grupului capătă intensitate. Adăugați un imens salvator de viață David și se încinge. În cele din urmă, când editorul sincer al lui Leon vine pentru o zi, este literalmente în flăcări. La fel ca pădurile îndepărtate din jurul zonei.

Există multe de iubit aici: umor ascuțit, o înțelegere matură a naturii și dorinței umane, eleganța imaginilor și strălucirea generală și încrederea lui Petzold în structurarea narațiunii. Actoria este, de asemenea, impecabilă, în special Thomas Schubert, care l-a jucat pe arogantul Léon, care nu alunecă niciodată în caricatură. Există suficiente indicii de inimă și pasiune în spatele exteriorului curajos pentru a face un personaj principal minunat de neconvențional, drăguț în ciuda faptului că este o pacoste.

majoritateaȘi deși, un foc Este bun, generos și înțelept. Acesta poate fi cel mai accesibil, cel mai distractiv film al lui Petzold, dar fiți pregătit să vă îndepărtați toate covoarele de sub picioare în a doua jumătate. Ceea ce face Petzold aici, cu o întorsătură extraordinară de ton, a fost încercat de mulți și atins de puțini. Poate apărea brusc pentru unii telespectatori sau poate fi hipersensibil, ambele fiind argumente de înțeles. Totuși, ține-o și vei găsi o recompensă majoră într-un final frumos și copleșitor. un foc Este într-adevăr filmul perfect inteligent de vară: amuzant, emoționant, actual, îndrăzneț. a mai ramas una

READ  Revolut urmează să deschidă o filială în România în 2024

De Ioana Moldova, editorialist de film: [email protected]

(Credit imagine: Still from Fire © Christian Schulz / Schramm Film)