martie 4, 2024

Obiectiv Jurnalul de Tulcea – Citeste ce vrei sa afli

Informații despre România. Selectați subiectele despre care doriți să aflați mai multe

Un nou studiu sugerează că acest schimb ușor de alimente ar putea ajuta la încetinirea creșterii în greutate

Un nou studiu sugerează că acest schimb ușor de alimente ar putea ajuta la încetinirea creșterii în greutate

Consumul mai puțini carbohidrați poate încetini creșterea în greutate în timp. Dar nu este suficient să reduceți pur și simplu carbohidrații.

O analiză a datelor de la aproape 125.000 de adulți sănătoși a arătat că înlocuirea carbohidraților rafinați – pâinea albă, orezul alb sau cerealele zaharoase – cu alimente din cereale integrale și reducerea grăsimilor și proteinelor de origine animală pare să reducă cantitatea de greutate câștigată de oameni în patru ani. Timp de un an, potrivit raportului publicat miercuri în JAMA Network Open.

„Când vine vorba de o dietă cu conținut scăzut de carbohidrați, calitatea este primordială”, a spus autorul principal al studiului, dr. Qi Sun, profesor asociat în departamentele de nutriție și epidemiologie de la Școala de Sănătate Publică T. H. Chan din Harvard. „Lucurile la care oamenii trebuie să le acorde atenție sunt carbohidrații de înaltă calitate.”

Ce sunt carbohidrații de înaltă calitate?

  • Cerealele integrale, cum ar fi fulgi de ovăz, paste integrale sau pâine.
  • Grăsimi din uleiuri vegetale, deși nu tropicale, precum nuca de cocos sau palmier, care sunt bogate în grăsimi saturate.
  • Proteine ​​vegetale, cum ar fi fasole, nuci și soia.
  • fructul.
  • legume.

Sun a spus că cel mai bine este să stai departe de cerealele rafinate, cum ar fi făina albă, carnea roșie și procesată și grăsimile saturate.

El a spus că cea mai bună proteină animală este peștele și apoi păsările de curte.

Noua cercetare se adaugă la dovezile tot mai mari că dietele bogate în carbohidrați sănătoși, proteine ​​și grăsimi vegetale sunt asociate cu o încetinire semnificativă a creșterii în greutate pe termen lung.

READ  Nu, telescopul spațial James Webb nu a reușit să găsească viață acolo, cel puțin nu încă

Pentru a obține o privire mai atentă asupra impactului alegerilor dietetice, Sun și colegii săi au apelat la trei baze de date: Studiul de sănătate a asistentelor, care a înrolat 121.700 de asistente cu vârste cuprinse între 30 și 55 de ani; The Nurses' Health Study II, care a urmat iniţial 116.340 de asistente cu vârste cuprinse între 25 şi 42 de ani; și Studiul de urmărire a profesioniștilor din domeniul sănătății, care a înrolat 51.529 de profesioniști din domeniul sănătății de sex masculin cu vârsta cuprinsă între 40 și 75 de ani.

Cele mai recente știri despre dietă și nutriție

Pentru analiza lor, Sun și echipa sa s-au concentrat pe 123.332 de bărbați și femei fără afecțiuni cronice de sănătate.

Cercetătorii nu s-au uitat la diete cu conținut scăzut de carbohidrați, cum ar fi keto, Atkins sau Paleo.

În general, americanii tind să consume o dietă care conține 50% până la 60% carbohidrați, a spus Sun. O dietă săracă în carbohidrați conține de obicei 30% până la 40% carbohidrați.

Cercetătorii au punctat dietele oamenilor pe baza calității dietelor lor și le-au împărțit în categorii pe baza acestor scoruri:

  • Dieta cu conținut scăzut de carbohidrați pe bază de animale (ALCD).
  • Urmați o dietă vegetariană săracă în carbohidrați (VLCD).
  • Urmați o dietă sănătoasă cu conținut scăzut de carbohidrați (HLCD), care pune accent pe proteinele pe bază de plante, grăsimile sănătoase și reducerea carbohidraților rafinați.
  • O dietă nesănătoasă cu conținut scăzut de carbohidrați (ULCD), care pune accent pe proteinele animale, grăsimile nesănătoase și carbohidrații rafinați, inclusiv pâinea și cerealele procesate.

Ambele categorii pe bază de proteine ​​animale au fost asociate cu o creștere mai rapidă în greutate pe termen lung.

READ  Hotspot delta variabil? Acești participanți la festivalul de muzică din Colorado nu le pasă: instantanee

Dr. Sahar Takoush, expert în obezitate și profesor asistent de medicină la Centrul Medical al Universității Vanderbilt din Nashville, a spus că studiul arată că „calitatea este importantă într-o dietă săracă în carbohidrați”. „Alegerile sănătoase sunt cheia pentru o mai bună gestionare a greutății.”

Cu toate acestea, chiar și opțiunile sănătoase pot deveni nesănătoase în funcție de modul în care sunt prezentate. Sun a spus că porumbul sărat este o alegere bună pentru cereale integrale, cu excepția cazului în care este înăbușit în unt, zahăr și sare.

Cercetarea are unele limitări, a spus Takush.

Majoritatea participanților au fost femei albe, așa că nu se știe dacă rezultatele ar fi aceleași pentru alte grupuri. Informațiile dietetice și ponderile subiecților s-au bazat pe auto-raportare, care poate fi defectuoasă.

Cu toate acestea, cercetarea analizează zona – Alimente speciale O dietă cu conținut scăzut de carbohidrați ajută la încetinirea creșterii în greutate pe termen lung, lucru care nu a fost explorat până acum, a spus Samana Farsegani, dietetician înregistrat la departamentul de epidemiologie a Școlii de Sănătate Publică a Universității din Pittsburgh.

„Le spune oamenilor că este important să urmezi o dietă cu conținut scăzut de carbohidrați, dar alimentele pe care aleg să le mănânce sunt și ele importante”, a spus Farsegani. „Ceea ce îmi place cu adevărat la acest studiu este concentrarea pe o dietă sănătoasă, săracă în carbohidrați.”