Recenzia filmului românesc: Astra, One World Brasov, Moldox, Miei îi lipsește răzbunarea

Nu cu mult timp în urmă mă plângeam că nu se întâmplă mare lucru în Braşov (eu sunt de acolo, deci să te plângi de asta e perfect sănătos) iar acum stau să fiu şi mai corect, pentru că nu numai că vara asta a fost mai bună decât cea trecută. unul, dar toamna începe cu un eveniment care… Poate fi ratat. România este o singură lumecel mai important eveniment documentar național, va aduce o parte din selecțiile sale la Brasov intre 16 si 19 septembrie. Recomandarea mea absolută este Betty Samedi/Little Samedi, O poveste minunată despre dependență și dragostea de familie, totuși Îmi spun Babu Și Niciunul dintre ei nu spune un cuvânt Ea este doar obiectivă și emoționantă, în timp ce Covrigeul meu mexican Este o încântare absolută și o bomboană nostalgică. Vor fi, de asemenea, discuții, de la lucrări de artă în vremea Covid până la situația dificilă a refugiaților (însoțite de o expoziție de fotografii), așa că, dacă sunteți acolo, marcați aceste date, deoarece acestea sunt lucruri grozave și rare.

One World urmărește evenimentul documentar tradițional al toamnei, adică The Mighty Ones Astra. Desfășurat la Sibiu până pe 12 septembrie, Festivalul Internațional de Documentar se concentrează în mare măsură pe studii antropologice și etnografice și este un tezaur de filme care altfel ar fi foarte greu de găsit, pe teme mai specifice. Sunt atât de multe de recomandat și de descoperit, dar dacă ar fi să aleg de neratat, ar fi Salome Gacchi Îmblanzi grădina, povestea incredibilă a unui miliardar din Georgia care strânge copaci vechi din toată țara, îi smulge și îi trimite în grădina personală. Orice film fantasy cu un complot ca acesta este complet nebun, dar viața scrie cele mai stupide povești, iar filmul lui Jashi este atât fermecător, cât și enervant. Unele filme sunt disponibile și online (din România); Puteți verifica meniul și condițiile Aici.

În sfârșit, există un al treilea eveniment documentar care îmi este aproape de suflet zilele acestea, pentru cei cărora le place să călătorească mai departe, sau pentru oricine ne citește din Moldova. Moldox Un festival relativ restrâns dedicat documentarelor și schimbării sociale, anul acesta se desfășoară în perioada 8-12 septembrie la Cahul, iar 17-19 septembrie la Ungeni (sunt disponibile autobuze navete; Verificați site-ul lor Pentru a afla cum se ajunge acolo de la Chișinău). lemn Și Aquarella Este punctul culminant al programului, dar orice are de oferit acest festival emoționant este de văzut; Aici Toate sunt filme și evenimente secundare în detaliu.

În sfârșit, în marea evenimentelor documentare, pe 10 septembrie are premiera un lungmetraj și, din moment ce nu știu cât va rula în cinematografe (unul dintre marile mistere ale distribuției în cinematografe interne este că unele filme durează atât de mult). mult in timp ce altele dureaza atat de scurt incat clipesc… Si ti-e dor de ei), si o includ in rubrica de saptamana aceasta, pentru ca Bogdan Teodor Olteanu M-am hotărât să ucid / Miei îi lipsește răzbunarea Este cea mai nouă și mai distractivă lansare a anului. Filmul este despre o tânără actriță care plănuiește să se răzbune pe (acum fostul iubit) care a pălmuit-o, dar cele mai mari plăceri ale filmului constă în actoria genială, umorul ireverent și critica tăios de amuzantă a relațiilor de gen și (uneori) a filmului românesc. în mod specific industriei.

De Ioana Moldovan, Columnist, [email protected]
(Informații despre imagine și credit: Astra FF // © Rarish Helici)