mai 7, 2024

Recenzie de film: Cinematic Journey: TIFF & Il Cinema Ritrovato

Iunie este luna cea mai interesantă. Adică în ceea ce privește pelerinajul festivalier anual la care are loc cel mai mare festival internațional de film din România, TIFF – Festivalul Internațional de Film Transilvania (anul acesta între 9 și 18 iunie) urmat de italianul Cinema retrofato (24 iunie – 2 iulie).

Desfășurare în Cluj-Napoca, Ceartă Evidențiază producțiile internaționale, dar importanța sa principală pentru industria autohtonă este selecția largă de tarife produse pe plan intern. Pentru o mulțime de filme de anul trecut, indiferent dacă au avut premiera sau nu, au fost selectate Zilele romaneceea ce face evenimentul cel Răscruce a industriei locale și atractivă pentru oaspeții internaționali cu accent pe cinematografia românească.

Director artistic Mihai Cherilov, grosolan (și cu siguranță nu fără scrupule) oameni de statR a spus că calitatea filmelor românești din acest an nu a fost grozavă. Și are rost. Era cel mai solid roman care câștigase deja multe premii spre nord, thrillerul încordat, sumbru, al lui Mihai Menkan. Celelalte titluri erau mai degrabă un sac mixt. Cel mai recent și mult așteptat film al lui Christy Boyo, MMXXgrupul episodic și pandemic, ia pumni la testele Covid, poartă măști, respectă regulile (nu este surprinzător dacă cineva își aduce aminte de Puiu Tare împotriva măsurilor de siguranță, și dezamăgitor de previzibil), dar are momente grozave, în special de umor neîntrerupt, este impecabil din punct de vedere tehnic, ca de obicei, și are un pumn în ultima sa lucrare. Purtat de o distributie mare, a lui Tudor Giurgiu Elibereazăevidențiază un episod (încă) puțin cunoscut din zilele frenetice ale revoluției din 1989, când sute de oameni au fost arestați la o bază militară din Sibiu sub acuzația de terorism. Ion Boro a fost favoritul mulțimii carbonun film de comedie decor și produs în Moldova. carbon A avut premiera la nivel național, așa că mai multe despre asta în zilele următoare. Debutează satiric Andre Tonas tigro / ziua tigrului Cel mai bun debut l-a prins, și pe bună dreptate, în timp ce Vlad Petri este poetic Între revoluții / Between revolutions Premiat pentru cel mai bun film.

Un alt hibrid de ficțiune documentară, aceasta este autobiografia lui Theo Montoya Anhill 69, o coproducție a Columbiei, României, Franței și Germaniei, a câștigat Divizia Documentar „What’s Up, Doc?”. Distopic, hipnotic și încărcat cu un peisaj sonor grozav, Testimony of Living as a Geek in the Columbian City of Medellin a fost cu siguranță unul dintre cele mai frumoase filme pe care le-am văzut anul acesta și sper să găsească un distribuitor român foarte curând. Aceeași secțiune a inclus și perspicacătorul și fermecătorul Tizian Bucci L’îlot / ca o insulă (Elveţia). Dacă aș putea alege doi câștigători, acesta ar fi. — Ce se întâmplă, doctore? A devenit mai interesant decât caracteristicile concurente, cu siguranță mai experimentale și alegerea multor forme și stiluri mixte. Documentarele au fost în general numeroase în acest an și atractive sigur, din documentare cu tematică simpatică (formația rock de amatori a lui Dani Sărăcuț). Planeta Albasto / The Blue Planet și o echipă de fotbal eșuată în Adina Popescu și Iulian Manuel Ghervas Vulturii din Țaga / Eagles from aga) pentru proiecte antropologice cu geneză lungă (Cătălina Tesăr și Dana Bunescu bucallol. Despre fii și fiice / The Cup. a fiilor si fiicelor) și este cu siguranță cel mai greu de revăzut în câteva cuvinte, documentarul de performanță al lui Alexandru Solomon despre adorația generală (sau obsesia, în funcție de punctul tău de vedere) din jurul lui Arseny Boca. Dacă ați fost aici atât de scurt încât nu sunteți familiarizat cu fenomenul, aruncați o privire pe Google, dar aveți grijă, s-ar putea să cădeți într-o gaură plină de fapte istorice și fervoare religioasă. Arsenie. prin intermediulța de apoi / Arsenie. uimitoare viata de apoi Va avea premiera în toamnă și îi voi dedica mai mult spațiu după aceea.

READ  Teatrul Y scoate publicul la o plimbare cu Cântecul care râde

Mai memorabilă decât în ​​anii trecuți, competiția de scurtmetraje a lucrat în diferite genuri și tehnici. Nu-mi amintesc ultima dată când un întreg cinematograf a țipat de râs așa cum au făcut în timp ce priveau documentul Alexandrei Diacono Toate Neamurile / Whole Family.

Alte comori se regăseau în secțiunile omagiale sau retrospective, mereu bazate pe frumusețea legendară a lui Jean-Luc Godard. le mebris / dispreţ La drama perfectă de Sidney Lumet Fără combustibilsau ascuns în Concentrare scandinavădeoarece Anders Emblem este nuanțată și sigură, totuși drăgătoare Atitudine umană.

O fiară complet diferită Cinema retrofato. Un festival dedicat recuperării și restaurării filmelor din întreaga lume, și astfel redescoperite („ritrovato”), este găzduit de orașul Bologna, din nordul Italiei, sediul Cineteca di Bologna și L’Immagine Ritrovata, un laborator important pentru restaurare film.

Filmele românești nu au fost reprezentate în ultimii ani, cel puțin din câte știu eu. Cea mai apropiată referință românească din acest an a fost regizorul Cristian Mongiu (4 luni, 3 săptămâni și 2 zileȘi dincolo de dealuriPrezentare de Michelangelo Antonioni El Gredo / Yelp In cinematograf. Câteva filme romane timpurii au fost restaurate și lansate recent (uitatȘi IndependentulRomână), așa că sper că vor urma mai multe și că voi călători și în Italia. Motivele sunt multiple și nu îmi lipsește spațiul aici pentru a le enumera, dar intenționez să continui cu o caracteristică despre materialul arhivistic local și conservarea.

Bologna nu este specială doar prin caracterul său de nișă, este și alternativa de eveniment de film care se stabilește acum atunci când arunci numeroasele competiții, covoare roșii, evenimente secundare, recepții etc. Nu există bibelouri sau distrageri de atenție și întotdeauna îi pasă să evidențieze cinematograful mondial, trecând cu mult dincolo de tariful occidental canonic. Toate acestea sunt mai mult decât suficiente pentru ca fanii fideli să revină timp de zeci de ani. Și bucuria este contagioasă.

READ  „Grey's Anatomy”, Netflix „Stowaway” cu Anna Kendrick: La ce te uiți

Tradiționalul omagiu adus regizorilor și actorilor l-a prezentat pe regizorul armeno-american Robin Mamoulian, care a fost iubește-mă în seara asta este una dintre cele mai perfecte comedii pe care le-am văzut vreodată, iar actrița italiană Anna Magnani, descrisă adesea ca o „forță a naturii”, stilul vulgar este cel mai potrivit. Este sublim și mai mare decât viața în Luchino Visconti Bellissima. Filmele italiene sunt întotdeauna prezentate și ce surpriză minunată este să-l urmărești debutând pe Michelangelo Framartino. Il Dono / Darul, restaurat după 20 de ani. Framartino este un festival îndrăgit, care a organizat până acum trei evenimente, toate observații minunate ale vieții din Italia rurală, cu o structură imaginativă, fermecătoare și adesea amuzantă.

Unul dintre preferatele mele este filmul Kon Ichikawa din 1956 Buruma no tejuto / harpa birmanăLiric, uman, mai blând decât filmele anti-război. Nu eram familiarizat cu opera regizorului japonez, ce revelație. La fel ca drama poetică și biografică a regizorului sirian Muhammad Malas City Dreams / City Dreams (1984). Îl cunoșteam pe regizorul francez Claude Sautet, dar nu și cu debutul său, o minunată poză cu gangsteri, Classe tous risques / great stakes. Am fost, de asemenea, cu duoul de regizori britanici Emeric Pressburger și Michael Powell, care sunt cunoscuți pentru filmele lor fantastic de epice Technicolor. Revizionați narcisa neagra;, unul dintre cele mai frumoase filme realizate vreodată, pe un mare ecran în piața istorică principală, cu mii de oameni, a fost un moment foarte emoționant. Nu există loc mai bun pentru un film pentru a fi plasat într-o mănăstire de maici din Himalaya (a fost filmat într-un studio, dar arată impresionant) aproape de sfârșitul stăpânirii britanice în India, unde crizele bat la fel de tare ca vânturile locale. Totuși, intriga ar putea suna ca un thriller de film B narcisa neagra; Este superb, atent și, cel mai bine, este ușor de luat de pe DVD sau de pe platformele de streaming și mult mai ușor decât unele dintre celelalte filme oferite, de unde încercarea mea de a-l vinde chiar aici. Cu toate acestea, nu eram familiarizat cu filmele lui Michael Powell înainte ca el să fie jumătatea creativă la Powell & Pressburger, lucruri atât de minunate și versatile. A ajutat faptul că a fost căsătorit cu Thelma Schoonmaker, care și-a prezentat opera cu mare elocvență și tandrețe. Numele ei ar putea suna un clopoțel pentru fanii lui Martin Scorsese, deoarece ea a montat filmele lui de zeci de ani. Practic, generații de cinefili sunt încântați. Aceasta este puterea Bologna.

READ  Directorul „eșecurilor normale” a legat de arma despre crearea lumii sale ciudate întunecate

De Ioana Moldovan, Columnist Film: [email protected]

Informații despre imagine și credit: inspecția în aer liber a lui Luchino Visconti Bellissimacredit Il Cinema Ritrovato, © Margherita Caprilli & Lorenzo Burlando