aprilie 26, 2024

Recenzie despre filmul Shang-Chi: Simu Liu starrer nu este pantera neagră asiatică care ni s-a promis

Shang Qi, regizorul Legendei celor zece inele: Destin Daniel Creighton
Distribuția lui Shang-Chi și Legenda celor zece inele: Simo Liu, Awkwafina, Michelle Yeoh și Tony Leung
Evaluarea filmului Shang-Chi și Legenda celor zece inele: 2 stele

Shang-Chi și Legenda celor zece inele au toate semnele care ar fi putut duce Universul Cinematic Marvel la următorul nivel de povestire. Dar, din păcate, aceste etichete rămân casete care trebuie selectate din listă. A Un supererou dintr-o minoritate etnică. Verifica. Puneți povestea într-un front care nu este alb. Verifica. Ai o poveste dramatică tragică. Verifica. Cu toate acestea, Shang-Chi și Legenda celor zece inele nu sunt tigrul asiatic la care sperau maestrul MCU Kevin Feige și producătorul de film.

Ne întâlnim cu Shang-Chi, un majordom relaxat într-un hotel de lux, care împreună cu prietena sa Katy, vesela Awkwafina, pregătește copii cu afiș pentru milenii leneși și lipsiți de ambiție. Sunt oarecum mulțumiți de viața lor destul de monotonă, unde luarea mașinilor de lux pentru o plimbare pe îndelete este singura emoție din viața duo-ului. Shang-Chi și Katy sunt șocați de o verificare a realității atunci când trecutul lor iese la iveală. Totul ajunge la cap într-o secvență de luptă frumos sincronizată pe un autobuz în mișcare. Este destul de mișto, deoarece Shang Chi concurează frontal cu un „gigant roman, care are o lamă de ras pentru braț”. Simu Liu, care a interpretat el însuși multe dintre statistici în film, este o plăcere să-l urmărești, sărind, luptând și luptându-te cu o agilitate aproape lirică. La o oră în film, s-ar fi sperat că această scenă va continua să-și țesă magia. Dar am vorbit prea devreme.

READ  Recenzia filmului roman - Omul și umbra lui

Shang-Chi deschide Cutia Pandorei care este trecutul său și îi dezvăluie totul prietenului său apropiat, cum a fost antrenat să fie asasin de tatăl său sau de stăpânul legendarului Zece Inele, care de atunci a trăit „pentru totdeauna”, sau 1.000 ani, și ea a ales să nu folosească aceste inele. puternice pentru totdeauna. La amestec se adaugă o armată imbatabilă de experți în ninja și kung fu. A, da, și Shang-Chi moștenise priceperea și meșteșugul mamei sale decedate, un artist marțial profesionist care provenea dintr-o altă dimensiune. Acum, Shang-Chi trebuie să plece acasă pentru a-și salva sora și a-și salva sora și, de asemenea, înfrunta tatăl său și, în cele din urmă, înfrunta trecutul său și deține moștenirea sa … yada yada yada. Nimic din ceea ce nu am văzut sau auzit de atâtea ori înainte.

Conflictul „apartenență” și „acceptare” trebuiau să fie principalele teme ale Shang-Chi și Legenda celor zece inele, dar nu odată ne-am îngrijorat sau conflictul interior cu care a avut de-a face Shang-Chi. Aici scrierea este scurtă. În cele din urmă, Shang-Chi pare ca și cum cineva ar fi fost aruncat în capătul adânc al bazinului vâslind cu câini pentru a rămâne pe linia de plutire. Există câteva întrebări care au fost lăsate deschise cu privire la Shang-Chi, dar care stabilește doar scena pentru numeroasele continuări care vor răsări din acest arc MCU. Simu Liu se descurcă bine cu personajul de super-erou fără mască, având în vedere circumstanțele. El face o treabă excepțional de bună în scenele de comedie, dar aceasta poate fi doar alunecarea lui în avatarul lui Jung Kim din spectacolul său de succes Kim’s Convenience. Leul este o descoperire, iar MCU va beneficia doar de prezența sa.

READ  Restaurantul Transilvania aduce bucătăria românească în East Haven

S-ar putea detecta efectul Tigrului Crouching, Dragonul Ascuns, în secvența de luptă. De fapt, la vremea când părinții lui Shang Chi s-au întâlnit pentru prima dată, această scenă era un tribut adus secvenței de luptă stabilite deasupra copacilor de bambus din filmul chinezesc. Liniile de zen aparent precum înțelepciunea sunt abandonate cu ușurință rușinoasă, pe măsură ce toate personajele trec prin propriile lor arcuri de descoperire și dezvoltare de sine. Michelle Yeoh se pierde în film în rolul ei de gardian al dimensiunii, precum și Ming’er Zhang, care joacă rolul lui Xialing, sora dispărută a lui Shang Zhi. Există și câteva încuviințări către Wakanda de la Black Panther, unde intrăm într-o lume ascunsă, la fel ca Wakanda, unde toată lumea a prosperat și a trăit fericit și în loc de Vibranium, Ta Lo are solzi de dragon pentru a se apăra.

Shang-Chi și Legenda celor zece inele trebuiau să fie Pantera Neagră Asiatică, deschizând porțile spre mândria asiatică și semnalând o nouă formă de povestire pentru oamenii și regiunea sa. Filmul ar fi putut schimba jocul, mai ales în 2021, în urma pandemiei Covid, când crimele de ură împotriva asiaticilor au atins un nivel istoric. Din păcate, doar zgârie suprafața și adoptă gesturi oceanice pentru a recunoaște cultura și gândirea asiatică. Nu este nimic nou aici.
Totul nu este pierdut. Batjocura dintre Shang-Chi și Katy este complet sinceră și va provoca câteva râsete. Punctul culminant are un element de surpriză, dar – dacă numai cineastii s-ar fi mișcat încet – totul ar fi prea grăbit și prea grăbit. De asemenea, totul este cam gri. Chiar dacă ar fi trebuit doar să obținem tot CGI-ul extraordinar – la care lucrează sute de indieni, dacă rolul final al filmului este ceva de trecut – am avut nevoie de mai mult decât activitatea accelerată pe care am văzut-o. Dacă ar exista un film care ar putea atrage oamenii înapoi în teatrele goale, Shang-Chi și Legend of the Ten Rings ar fi acesta.

READ  Întrebări și răspunsuri: Raina Rosner, autorul cărții „Midnight Starlight”